“Mentorstvo kao oblik networkinga među ženama” projekt je koji uskoro pokreću časopis Zaposlena i Večernji list želeći istaknuti važnost mentorstva, pogotovo za mlade poslovne žene kojima treba potpora u karijeri. U projektu će, sa željom podizanja svijesti o važnosti ženskog mentoriranja, sudjelovati brojne uspješne žene iznoseći svoja iskustva, razmišljanja, prijedloge, savjete.
Jedna od njih bit će i Ivana Marković, glavna direktorica za segment privatnih korisnika u A1. Budući da je I. Marković gradila postepeno karijeru te prošla niz rukovodećih položaja, zasigurno je jedna o najkompetentnijih liderica koje uistinu mogu svoje iskustvo prenijeti mladim poslovnim ženama. Pitali smo je, stoga, kako gleda na žene na liderskim pozicijama i koji su razlozi zašto ih nema više, je li se ona suočila s preprekama i predrasudama pri svojem karijernom usponu.
Osnaživanje mladih
– Ženama u poslovnom okruženju najčešće nedostaje hrabrosti. Imaju ideju, intuitivne su, kreativne, organizirane i ništa manje sposobne od muškaraca, ali koči ih uvijek ono u glavi ‘mogu li ja to?’ Često su mišljenja da nisu dovoljno dobre niti sposobne za posao koji obavljaju i da su im se dobre stvari dogodile slučajno, što je svakako jedan od stavova u društvu koji treba mijenjati jer svaki dan susrećemo izvanredne žene koje zaslužuju da im se pruži prilika – ističe Ivana Marković te dodaje – Osobno nisam iskusila predrasude ili prepreke, no sudeći po iskustvima nekih svojih prijateljica i kolegica, imala sam i malo sreće, a kako bismo komponentu sreće u potpunosti izbacili iz ovog konteksta, mislim da je od izuzetne važnosti da žene na liderskim pozicijama podupiru i pomažu u razvoju karijere drugih žena koje imaju sve predispozicije za uspjeh osim pružene prilike i hrabrosti da je prihvate. Vjerujem da ćemo i kroz ovaj model mentorstva uspjeti osnažiti mlade žene koje ulaze u svijet poduzetništva da se hrabro nose sa svim izazovima i da izgrade uspješne karijere – naglašava Ivana Marković.
Možda jedna od zanimljivosti jest da u segmentu za koji je odgovorna ima trenutačno niz direktorica i tek jednog direktora. Pitali smo je kakva je suradnja, može li se uopće govoriti o razlikama i u kojem dijelu?
– Nisam nikad pridavala veliku pozornost činjenici da nas je većina žena na vodećim pozicijama unutar mog sektora. Radi se o visokokvalificiranim ljudima, koji svoj posao doživljavaju kao izazov, bez obzira na spol. Radimo kao tim, svakodnevno si postavljamo nove granice, dijelimo iste poslovne ciljeve, kao i zadovoljstvo koje proizlazi iz poslovnih postignuća. Razlike ipak postoje, prvenstveno u dijelu neformalnog druženja u kojem prevladavaju „ženske“ teme. Tu se naš jedini direktor vjerojatno osjeća kao ja kada moji kolege iz Leadership tima raspravljaju o nogometu, autima ili craft pivu – odgovara Ivana Marković.
Gradnja reputacije
Što bi bio neki opći savjet koji bi udijelila mladim poslovnim ženama na početku karijere.
–Željela bih da prvenstveno imaju na umu da doprinos žena u poslovnom svijetu unazad nekoliko godina postaje sve značajniji zahvaljujući ženskom stilu upravljanja, dosljednosti, angažiranosti, analitičnosti, sposobnosti obavljanja više zadataka istovremeno i iznimnim komunikacijskim sposobnostima. Zato se neki ukorijenjeni stavovi na tržištu rada brže mijenjaju i dobivamo sve više prilika da se dokažemo u poslovnom okruženju. Nove izazove treba prihvatiti, isporučiti dogovoreno, a tek onda prelaziti na sljedeću razinu. Tako gradite reputaciju koja vam u ostatku karijere može samo biti od koristi – smatra I. Marković.
Ivana Marković diplomirala je na Fakultetu ekonomije i trgovine u Italiji. Karijeru je počela u FMCG industriji, a nastavila u telekomunikacijama. Tako je na rukovodećim pozicijama u Hrvatskom telekomu, bila odgovorna za razvoj i provođenje komercijalne strategije.
Timu A1 se pridružila 2014. kao direktorica prodaje privatnim korisnicima, a nakon odličnih rezultata u svim segmentima prodaje, 2016. postala je glavna direktorica za segment privatnih korisnika. Kao jedan od glavnih izazova i uspjeha ističe svoj doprinos u transformaciji tadašnjeg Vipneta iz mobilnog operatora u potpuno konvergentnog operatora koji danas nosi ime A1.