Iako je ovogodišnja turistička sezona nedavno
završena, domaće turističke tvrtke moraju
razmišljati o sljedećoj sezoni, ponajprije o djelatnicima,
koji su u toj branši stalno u deficitu, a istodobno postaju
sve važniji čimbenik turističke ponude.
Edukacija kadrova
Jadranka hoteli iz Malog Lošinja u posljednje dvije godine
velik prioritet daju edukaciji radnika.
– Godišnjim planovima edukacije planiramo
osposobljavanje radnika, kao i upoznavanje i usvajanje novih trendova u
ugostiteljskoj i hotelskoj struci, što se nadopunjuje
tijekom godine naknadnim edukacijama ovisno o ponudi na
tržištu – kaže direktorica ljudskih potencijala
Klaudija Jurković i dodaje da je ulaganje u kadrove poduzeće prepoznalo
kao vrlo važan segment svoga dugoročnog razvoja, te je od 2008. godine
angažiralo londonsku tvrtku HVS International sa zadatkom provedbe
međunarodnih standarda kvalitete pružanja usluga na razini četiri do
pet zvjezdica.
Jurković priznaje da su njihove edukacije još uvijek
nedostatne, jer su stvarne potrebe za osposobljavanjem puno veće i
zahtjevnije.
– S jedne strane poseban napor ulaže se u edukaciju i
osposobljavanje radnika koji imaju više od 20 godina radnog
staža, prvenstveno da shvate promjene na turističkom tržištu
gdje su gosti sve zahtjevniji i traže maksimalnu uslugu, te da se samo
kvalitetom usluge, dodatnom ponudom, osmijehom i komunikacijom mogu
zadržati stare i privući nove gosti s novih emitivnih turističkih
tržišta koji imaju drugačije navike, potrebe i želje.
Nedostatak kadra
– S druge strane suočeni smo s nedostatkom mladog
školovanog kadra. Naš je cilj
zapošljavanje svakog mladog konobara i kuhara koji je
spreman raditi te se dalje usavršavati i učiti. Tvrtka se
već duži niz godina koristi i mogućnošću statusa
“stalnog sezonca”, a kada je moguće nastoji
zaposliti sezonske radnike i prije stvarnih potreba za njima kako bi se
osigurala kvaliteta usluge. Kada je, pak, opseg posla manji, nastoji ih
i obučiti kratkim treninzima.
TURIZAM