POTAKNUTI INVESTICIJOM

Microblink planira ubrzani razvoj: 'Naša AI brža je od Applea i Googlea'

Zagreb: Erste banka predstavila je novu platformu George
Foto: Borna Filic/PIXSELL
1/2
15.04.2021.
u 23:00

Usavršavanje AI platforme kao temelja svih Microblinkovih proizvoda glavni je cilj tvrtke, ali i zapošljavanje novih stručnjaka

Microblink, hrvatska AI tvrtka u koju je krajem prošle godine, bostonski Silversmith Capital investirao 60 milijuna dolara, u ovoj godini upravo temeljem ulaganja planira ubrzati rast prihoda, zapošljavanje i razvoj proizvoda.

Kao svjetski lider za rješenja temeljena na umjetnoj inteligenciji usmjerit će se na usavršavanje svoje napredne AI platforme za računalni vid te komercijalizaciju postojećih i razvoj novih proizvoda. Kako je kazao Igor Strejček, direktor Microblinka za Hrvatsku i globalni potpredsjednik Microblinka za operativne poslove žele ostati u vrhu.

Savršena AI platforma

– Smatramo da smo superiorni i konkurentni, planiramo tržištu agresivnije i proaktivnije, te tako osvojiti nova tržišta. Želimo usavršiti AI platformu koja je temelj naših proizvoda, a pritom nam je bitno i da dovedemo što više kvalitetnih stručnjaka. Tako planiramo u nekoliko godina udvostručiti broj zaposlenih – kazao je Strejček te istaknuo kako je pri zapošljavanju bitno da se radi o ljudima, pa i studentima koji su strastveni spram razvoja AI-ja.

Microblink trenutačno ima 111 zaposlenih, od toga 70 razvojnih inženjera. Najveći dio zapošljavanja odnosi se na ured u Zagrebu, koji će ostati glavni razvojni centar za AI tehnologiju, a u širenju na globalnom tržištu oslanjaju se i na ured u New Yorku. U Microblinku potencijal svoje AI platforme vide u bržem razvoju novih proizvoda za industrije koje se ubrzano digitaliziraju.

Cilj je isporuku proizvoda skratiti s nekoliko mjeseci koliko im je potrebno sada, na svega nekoliko tjedana, što će Microblinku omogućiti dodatnu prednost na tržištu. Microblikov najpoznatiji proizvod zasigurno je PhotoPay, koji se koristi za plaćanje računa u mobilnom bankarstvu, no tu su i BilnkID, prepoznavanje osobnih podataka, BlinkCard, proizvodi za prepoznavanje kreditnih i debitnih kartica te BlinkReceipt, za digitalizaciju raznih maloprodajnih računa. Neki od klijenata su im i američki Stripe, Qatar Airways i policija u San Franciscu, a kako kaže Strejček, njihovim prozvodima skenirano je do sada više od dvije milijarde dokumenata.

– Tehnološki gledano, najvažniji je razvoj platforme za umjetnu inteligenciju jer na njoj gradimo sve naše proizvode – naglasio je Jurica Cerovec, globalni izvršni direktor za tehnologiju, te nastavio:

– Misao vodilja uvijek nam je bila da budemo korak ispred svih na tržištu. Primjerice, kad smo krenuli 2012., odmah smo napravili tim za AI i strojno učenje, već tada smo prepoznali potencijal kamere mobilnog telefona te odlučili razvijati upravo taj ‘mozak’ koji stoji iza kamere. Tako smo došli do PhotoPaya ili ‘slikaj i plati’ mogućnosti, jer smo cijeli proizvod gradili na samom mobilnom telefonu – kazuje J. Cerovec te nastavlja:

– Već 2015. među prvima smo počeli koristiti alat dubokih neuronskih mreža na samom mobilnom uređaja i nuditi konkurentne proizvode. Primjerice, prepoznavanje rukom pisanih matematičkih zadataka, što je primijenjeno u Photomathu, svjetski popularnoj matematičkoj aplikaciji, o kojoj se sada brine istoimena tvrtka nastala izdvajanjem upravo iz Microblinka.

Najjači tim u Europi

– U mnogo toga smo bili među prvima na svijetu, imamo i najjači AI tim u Europi, što nam je i omogućilo sadašnju poziciju – izjavio je Jurica Cerovec te dodao:

– Temelj uspjeha kompanije je napredna AI platforma koja je potpuno razvijena u Hrvatskoj, a čije komponente na raznim testiranjima pokazuju da su najbolje na svijetu, na što smo jako ponosni. Naime, jedna od komponenti AI platforme je i izvođenje neuronskih mreža na mobilnom uređaju, a Microblinkova taj proces izvodi 50 posto brže od sličnih platformi najvećih poput Applea i Googlea – kazao je Cerovec dodajući da zasad ne planiraju sa svojim runnerom, kako nazivaju tu komponentu, samostalno izaći na tržište niti otvoriti kod, već je on dio proizvoda, koji im time donosi prednost na tržištu.

U Microblinku veliku priliku vide u nadogradnji svojih digitalnih čitača dokumenta te funkciji verifikacije dokumenata, koja bi dodatno omogućila pojednostavnjenje procesa potvrde identiteta na daljinu, najavili su na jučerašnjoj konferenciji za novinare. Microblink je lani imao 30 posto rast prihoda, a planiraju rasti i 50 posto godišnje.  

U Francuskoj je otvoreno prvo drive-in-cijepljenje: Pogledajte kako izgleda!

Ključne riječi

Komentara 2

Avatar nisam_robot
nisam_robot
09:46 17.04.2021.

Bravo! Bravo! Bravo! To nam treba, bravo decki! Vise pameti i konstruktivnosti, manje kukanja i ogovaranja i destruktivnosti. To nam treba, hvala vam za to!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije