Moja poduzetna Hrvatska

Na festivalu u Trilju svoje proizvode i iskustva predstavili poduzetnici i OPG-ovci

opg
Foto: Ivo Čagalj/PIXSELL
1/8
29.05.2016.
u 11:39

Peti Festival poduzetništva, obrta i OPG-ova održan u Trilju organizirali su Večernji list, Poslovni dnevnik i 24 sata, a okupio je 15 izlagača

Festival poduzetništva, obrta i OPG-ova doživio je u petak u Trilju svoje peto izdanje. Poslovno događanje u zajedničkoj organizaciji Večernjeg lista, Poslovnog dnevnika i 24 sata privuklo je 15-ak poduzetnika i OPG-ova koji su predstavili vlastite proizvode i iz prve ruke ispričali kako je biti mali poduzetnik.

Kretali od nule

Solinska tvrtka Forma natura predstavila se prirodnom kozmetikom, a mladi poduzetnik i student Matko Radanović kaže da je posao na sebe preuzeo u trenutku kad su bili pred gašenjem.

– Šteta je bila u vjetar baciti 20 godina staža, koliko je Forma natura u tom trenutku brojila. Vratili smo stari uspjeh jer naš su recept kvaliteta i pristupačne cijene, a cijelo vrijeme osluškujemo i potrebe tržišta pa se lako prilagođavamo. Mali smo, fleksibilni smo, uložili smo puno dosad i tako planiramo i nastaviti – kaže Radanović. Danas svoje proizvode na biljnoj bazi, kreme, voskove za depilaciju, kupke i šampone distribuiraju u 15-ak ljekarni i više od 90 kozmetičkih salona. Mušku liniju proizvoda zasad nemaju, objasnili su uz osmijeh, jer su žene ipak bolji kupci, no to im je jedan od sljedećih koraka. Na vanjska tržišta ne mogu jer ih čeka usklađivanje s europskim direktivama, no toga se Radanović objeručke prihvatio. Na pitanje mogu li živjeti od toga čime se bave, spremno odgovara da mogu: – Nema neke velike tajne, trud, ulaganje i odricanje mogu imati samo jedan rezultat, a to je uspjeh.

OPG Živaljić iz sela Čačvina kraj Trilja već se 15 godina bavi uzgojem pčela i proizvodnjom meda. Najbolje se prodaje, kažu, med za imunitet i med od kadulje. Prodaju na kućnom pragu i na sajmovima pa posebno cijene kontakte s kupcima, a to im omogućuju događanja poput Festivala poduzetništva. Imaju kušaonicu i trgovinu, a od djelatnosti koja je nekoć bila tek hobi danas mogu živjeti. – Radimo cijele godine, za nas nema klasičnog odmora. Naše se košnice nalaze u predivnom povijesnom dijelu triljske općine pa sasvim sigurno imamo najljepši ured – rekao je vlasnik Nedjeljko Živaljić. Osim meda, proizvode i matičnu mliječ, propolis te slastice od meda.

Riba Dražin dolazi iz Kaštel Kambelovca, posluju četiri godine i u pogonu za soljenje i marinizaciju ribe na tradicionalan način imaju jednako toliko zaposlenika. Iznimno su zadovoljni plasmanom na tržištu koji im je poslovni moto Inovacija koja spaja proizvode zemlje i mora omogućio. Asortiman proizvoda pod nazivom pepefiš spaja ribu i povrće, poput crvenih papričica punjenih filetom inćuna.

– Slatko-kisele i ljute crvene papričice pune se smotanim filetom inćuna, zatim se slažu u staklenke i prelijevaju maslinovim uljem. Dobije se pepefiš, iznimnog okusa koji možete poslužiti uz domaći kruh, sir i vino. Pepefiš je zaštićeni proizvod u Republici Hrvatskoj i na međunarodnom tržištu, a Riba Dražin isključivi je vlasnik patentirane recepture – objasnili su iz obitelji Dražin.

Soparnik, jelo zaštićeno kao nematerijalna kulturna baština, koji je i u europskom registru zaštićenih oznaka zemljopisnog podrijetla, na triljski je festival donijela predsjednica Udruge Poljički soparnik Mira Kuvačić. Nekoć siromaško jelo, danas se soparnik smatra zaštitnim znakom povijesne republike Poljica i uvršten je u standardnu ponudu pojedinih restorana. Posla ne manjka, kaže Kuvačić koja tri puta tjedno soparnik nosi na splitski pazar, dok ostatak vremena dovršava mnogobrojne narudžbe.

– Brašno, blitva, crveni luk, maslinovo ulje i češnjak, to je sve što vam treba za soparnik. Sve možete naći u prosječnoj kući na ovom području, a nekoć ljudi nisu ni imali ništa osim toga – kazala je M. Kuvačić.

Upoznavanje osjetilima

Na Festivalu su sudjelovali i OPG Suez iz Kaštel Kambelovca koji se bavi proizvodnjom prirodnih namaza od rogača i kikirikija te brojnih drugih okusa, zatim mladi dvojac iz tvrtke Ramlsin koji je predstavio svoj proizvod, kapi od divljeg luka namijenjene detoksikaciji i snižavanju krvnog tlaka te kolesterola. Vlasnica Sueza Jasminka Šego pažnju poklanja jednako sadržaju kao i dizajnu svojih proizvoda. Sve su namirnice domaćeg porijekla. Triljanka Ivanka Latinac i njen obrt Daisy Art predstavili su autentične rukotvorine s povijesnim motivima rimskog vojnika i novčića, triljske crkve i mosta. Pokazuju da bez sajmova i izlaganja nema ni dobrog kontakta s kupcima. Magneti s motivima naselja rimskih legionara Tilurij u Gardunu, 600 godina stare vodenice u Grabu ili kule Nutjak u Čačvinu već sada krase brojne domove, a uz bolju promociju Trilja kao turističke destinacije toga bi moglo biti i više.

Izlagači su naveli i da su im velik oslonac u dosadašnjem radu bili Hrvatska turistička zajednica te Hrvatska gospodarska komora bez kojih bi put do uspjeha bio bitno teži. Svi su se složili i da je Trilj zanimljiv zbog aktivnog turizma koji omogućavaju rijeka Cetina i ostala prirodna i vodna bogatstva. Upravo u tome krije se velik potencijal za sve jer budući gosti Trilj i Dalmaciju općenito, zahvaljujući obrtima s Festivala, mogu upoznati svim osjetilima.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije