Ožujski indeks ekonomskog sentimenta (ESI) koji za svaki mjesec objavljuje Europska komisija pogoršao se u gotovo svim zemljama EU, no u Hrvatskoj je pad bio među najizraženijima. Nakon „eksplozivnog“ rasta u siječnju i vrlo blagog rasta u veljači čime su dosegnute rekordne razine ekonomskog optimizma otkad u Hrvatskoj postoje mjerenja, ekonomski sentiment u ožujku zabilježio je pad od 4 indeksna boda u odnosu na prethodni mjesec, navodi Tomislav Globan, analitičar MacroHuba. To je najveći mjesečni pad ekonomskog optimizma još od veljače 2012., a peti po veličini uopće otkako se taj pokazatelj mjeri za Hrvatsku, s time što su svi ostali padovi zabilježeni 2008. i 2009. godine.
Jače pogoršanje zabilježeno je samo u Grčkoj i Velikoj Britaniji. Na razini EU optimizam se pogoršao za 1,9 indeksnih bodova, izuzev u Belgiji, Estoniji i Češkoj gdje optimizam raste. Kod nas je pad posebno bio izražen u sektoru industrije gdje je iznosio -6,3 indeksna boda. MacroHub podsjeća da je to drugi po veličini pad optimizma u tom sektoru u RH otkako postoje podaci, jači se dogodio samo u studenome 2008., nakon izbijanja globalne financijske krize. S obzirom na to da industrijska proizvodnja već mjesecima usporava te da je u siječnju njezin trend stopa rasta nakon duljeg vremena pao ispod svoga dugoročnog prosjeka, to nisu dobre vijesti za hrvatski BDP u prvom kvartalu 2018.
Pad je zabilježen i u svim ostalim sektorima, u maloprodaji vrlo snažnih -4 indeksna boda te kod potrošača od -3,6 indeksnih bodova. Slabije pogoršanje zabilježeno je u sektoru građevine (-0,7) i usluga (-0,1).
Prema semaforu ekonomske klime, Tomislav Globan ističe da je optimizam u sektoru usluga jedini u fazi usporavanja što upućuje na to da je vrhunac u tom sektoru vjerojatno iza nas te da se, premda iznadprosječan, trend ekonomske klime u tom sektoru počeo blago pogoršavati. U odnosu na razdoblje prije šest mjeseci ili godinu dana, optimizam u maloprodaji približava se svom vrhuncu. Unatoč jakom padu klime u ožujku, optimizam u sektoru industrije je i dalje u ekspanziji, a slično je raspoloženje i kod potrošača te u sektoru građevine.