I opet je Mate Rimac u izboru za gospodarstvenika godine. I opet – opravdano. Čak i s razlogom više. Jer, ulaganje Porschea u njegove Rimac Automobile otvorilo je put za suradnju s kultnim proizvođačem sportskih automobila i drugima. Nedavno je objavljena suradnja naše softverske tvrtke Infinum i Porschea, nastaje Porsche Digital Croatia.
Sjajan je to primjer kumulativnog učinka kakav donosi visoka globalna reputacija i suradnja s tvrtkama poput Porschea. Mate Rimac to već dobro zna. Lani su među najvažnijim gospodarskim vijestima bile najprije ulaganje Hyundai Motor Groupa u Rimac Automobile, a onda i povećanje udjela Porschea u Rimčevoj tvrtki. Porsche je godinu dana prije preuzeo 10 posto udjela u svetonedeljskoj tvrtki. Koja, k tome, više i nije samo svetonedeljska.
Novi dah starim brendovima
Rimac Automobili imaju i novi pogon u Velikom Trgovišću, gdje će se proizvoditi novi C_TWO. Počesto ćemo vijesti o Rimac Automobilima najprije doznati od nekog velikog stranog medija čiji je Mate Rimac sada već redoviti gost. Interes je za sve što se događa u njegovoj tvrtki velik, nikad veći, pa sada Mate ima i svoj web specijal, Mondays with Mate. Jedna od priča koja je ondje objavljena govorila je o tome kako će se u svrhu postizanja homologacije za novi Rimac C_TWO u crash testovima razbiti 11 automobila. Razbijanje dva C_TWO u samo dva dana bilo je bolno gledati. Skup je to proces, ukupno će crash testiranje stajati više od 20 milijuna dolara. No, Mate Rimac danas to može. Prije 6-7 godina još je i sam sumnjao jesu li električni automobili doista takva poslovna šansa kakva je mislio da jesu.
Netom nakon početka pandemije, odnosno karantene u Hrvatskoj, izjavio je da njegova tvrtka može dugo izdržati u takvoj situaciji, da raspolaže sa stotinu milijuna eura gotova novca. Investicije su dovele Rimac Automobile do nivoa solventne tvrtke koja je sada na dobrom putu da od startupa koji se bavi konceptima superautomobila na struju postane ne samo i više nego relevantan proizvođač hiperautomobila, već i jedan od najvažnijih dobavljača različitih sustava za automobile, poglavito one nove generacije. Jer, Rimac Automobili, uvijek na to treba podsjetiti, prije svega su proizvođač komponenti i sustava, razvojna tvrtka, a potom i proizvođač automobila. Iako, taj bi se omjer mogao pomaknuti prema statusu proizvođača, obistine li se neslužbene najave da će Mati i njegovim Rimac Automobilima biti povjereno upravljanje jednim od najstarijih automobilskih brendova – Bugattijem. Kultni proizvođač sportskih automobila, čiji današnji hiperautomobili izlaze iz mode zbog slabe prodaje i klimatskih promjena, nebitno kojim redoslijedom, treba novi dah života, promjenu stila. I to bi mogao donijeti Rimac koji bi Bugatti održao vrhunskom sportskom markom, a zauzvrat dobiti pristup praktično svemu što je VW Grupa ulagala u Bugatti u ovih 22 godine koliko su ta marka i tvrtka u sastavu najmoćnije automobilske grupacije u svijetu.
Privlačnost električnih munji
A to nije malo, puno se ulagalo u razvoj, a moguće je da bi Rimac dobio pristup i pogonu smještenom u francuskom Molsheimu. Kao i infrastrukturi grupe. Tko zna, sve je moguće u takvoj priči. Iako, kako je ta vijest stigla, munjevito i bombastično, tako je sličnom brzinom i nestala, a mi se nadamo da će se ponovo vratiti kao – vjerodostojna. Odnosno da će Bugatti postati – hrvatski brend.
U cijeloj toj priči jasno je vidljivo da su Rimac Automobili poželjan ženik bilo kojoj ocvaloj automobilskoj dami koja danas brže-bolje traži mladoženju koji će je izvesti pred oltar budućnosti, pomoći joj da odbaci benzinom i dizelom stoljeće prljanu halju novom, čistom i bijelom urešenom električnim munjama.
Prepoznao je to, na kraju, i jedan od ključnih inženjera u doba snažnog razvoja Tesle. U ljeto ove godine stigla je vijest da je u Rimac Automobile svoje znanje donio Chris Porritt, čovjek koji je, osim u Tesli, radio i u Appleu te u Aston Martinu. Odavno su već Rimac Automobili međunarodna tvrtka, a sada su, čini se, i meka za umove međunarodnog kalibra.
Neznam drugog gospodarstvenika u Hrvatskoj koji ima Viziju, Misiju i Strategiju koju i uspješno realizira - koji bi uspijevao ulijevati toliko vjere u jedan projekt da privlači strane stručnjake kontra svim negativnim trendovima u Hrvatskoj... Ovi koji se ne slažu - sami nemogu navesti neki bolji primjer nego samo "revolucijonarno blate i pljuju" po izvrsnosti...