Gospodarstvenik godine

Rimac – inovator koji je stvorio jednu cijelu novu industriju

Mate Rimac
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
1/6
16.11.2020.
u 08:06

Osim Porschea i Bugattija, Rimac Automobili postaju meka i za umove međunarodnog kalibra, kao što je Chris Porritt koji je znanje donio iz Tesle

I opet je Mate Rimac u izboru za gospodarstvenika godine. I opet – opravdano. Čak i s razlogom više. Jer, ulaganje Porschea u njegove Rimac Automobile otvorilo je put za suradnju s kultnim proizvođačem sportskih automobila i drugima. Nedavno je objavljena suradnja naše softverske tvrtke Infinum i Porschea, nastaje Porsche Digital Croatia.

Sjajan je to primjer kumulativnog učinka kakav donosi visoka globalna reputacija i suradnja s tvrtkama poput Porschea. Mate Rimac to već dobro zna. Lani su među najvažnijim gospodarskim vijestima bile najprije ulaganje Hyundai Motor Groupa u Rimac Automobile, a onda i povećanje udjela Porschea u Rimčevoj tvrtki. Porsche je godinu dana prije preuzeo 10 posto udjela u svetonedeljskoj tvrtki. Koja, k tome, više i nije samo svetonedeljska.

Novi dah starim brendovima

Rimac Automobili imaju i novi pogon u Velikom Trgovišću, gdje će se proizvoditi novi C_TWO. Počesto ćemo vijesti o Rimac Automobilima najprije doznati od nekog velikog stranog medija čiji je Mate Rimac sada već redoviti gost. Interes je za sve što se događa u njegovoj tvrtki velik, nikad veći, pa sada Mate ima i svoj web specijal, Mondays with Mate. Jedna od priča koja je ondje objavljena govorila je o tome kako će se u svrhu postizanja homologacije za novi Rimac C_TWO u crash testovima razbiti 11 automobila. Razbijanje dva C_TWO u samo dva dana bilo je bolno gledati. Skup je to proces, ukupno će crash testiranje stajati više od 20 milijuna dolara. No, Mate Rimac danas to može. Prije 6-7 godina još je i sam sumnjao jesu li električni automobili doista takva poslovna šansa kakva je mislio da jesu.

Netom nakon početka pandemije, odnosno karantene u Hrvatskoj, izjavio je da njegova tvrtka može dugo izdržati u takvoj situaciji, da raspolaže sa stotinu milijuna eura gotova novca. Investicije su dovele Rimac Automobile do nivoa solventne tvrtke koja je sada na dobrom putu da od startupa koji se bavi konceptima superautomobila na struju postane ne samo i više nego relevantan proizvođač hiperautomobila, već i jedan od najvažnijih dobavljača različitih sustava za automobile, poglavito one nove generacije. Jer, Rimac Automobili, uvijek na to treba podsjetiti, prije svega su proizvođač komponenti i sustava, razvojna tvrtka, a potom i proizvođač automobila. Iako, taj bi se omjer mogao pomaknuti prema statusu proizvođača, obistine li se neslužbene najave da će Mati i njegovim Rimac Automobilima biti povjereno upravljanje jednim od najstarijih automobilskih brendova – Bugattijem. Kultni proizvođač sportskih automobila, čiji današnji hiperautomobili izlaze iz mode zbog slabe prodaje i klimatskih promjena, nebitno kojim redoslijedom, treba novi dah života, promjenu stila. I to bi mogao donijeti Rimac koji bi Bugatti održao vrhunskom sportskom markom, a zauzvrat dobiti pristup praktično svemu što je VW Grupa ulagala u Bugatti u ovih 22 godine koliko su ta marka i tvrtka u sastavu najmoćnije automobilske grupacije u svijetu.

Privlačnost električnih munji

A to nije malo, puno se ulagalo u razvoj, a moguće je da bi Rimac dobio pristup i pogonu smještenom u francuskom Molsheimu. Kao i infrastrukturi grupe. Tko zna, sve je moguće u takvoj priči. Iako, kako je ta vijest stigla, munjevito i bombastično, tako je sličnom brzinom i nestala, a mi se nadamo da će se ponovo vratiti kao – vjerodostojna. Odnosno da će Bugatti postati – hrvatski brend.

U cijeloj toj priči jasno je vidljivo da su Rimac Automobili poželjan ženik bilo kojoj ocvaloj automobilskoj dami koja danas brže-bolje traži mladoženju koji će je izvesti pred oltar budućnosti, pomoći joj da odbaci benzinom i dizelom stoljeće prljanu halju novom, čistom i bijelom urešenom električnim munjama.

Prepoznao je to, na kraju, i jedan od ključnih inženjera u doba snažnog razvoja Tesle. U ljeto ove godine stigla je vijest da je u Rimac Automobile svoje znanje donio Chris Porritt, čovjek koji je, osim u Tesli, radio i u Appleu te u Aston Martinu. Odavno su već Rimac Automobili međunarodna tvrtka, a sada su, čini se, i meka za umove međunarodnog kalibra.

Komentara 63

Avatar MK3
MK3
09:09 16.11.2020.

Neznam drugog gospodarstvenika u Hrvatskoj koji ima Viziju, Misiju i Strategiju koju i uspješno realizira - koji bi uspijevao ulijevati toliko vjere u jedan projekt da privlači strane stručnjake kontra svim negativnim trendovima u Hrvatskoj... Ovi koji se ne slažu - sami nemogu navesti neki bolji primjer nego samo "revolucijonarno blate i pljuju" po izvrsnosti...

DU
Deleted user
15:27 16.11.2020.

Fantastično, čestitke. Vrlo pozitivan narativ (PR priča) i poslovni okvir svih uključenih u R. Automobilima. Bez da ulazim u detalje otkud pare i slično, može li netko reći što točno proizvodie R.A.? Da li netko zna koliko je cijena prijaveve patenta u bilo kojem parentnom uredu i koliko traje takav proces prijave? Koliko dugo je patent zaštičen i isplati li se uopće patentirati s obzirom na brze promjene u industriji? Koliko trenutačno patenthin prava posjeduje R.A. i gdje je to registrirano/vidljivo, u kojem patentnom uredu? Netko tvrdi da tehnologija, koju veliki igraći navodno ne mogu sami proizvesti, dolazi iz "garaže" odnosno da jedan ili dva stranca u firmi nose potrebno tehnološko znanje za tehničku i/ili organizacijsku realizaciju ovako kompleksnih projekata? Da se samo ne-educiram, nisam baš nešto od školice pa ako može pomoč....

GA
GandalfovBrat
15:50 16.11.2020.

u google napišite "mate rimac pogled s druge strane". prvi rezultat je .pdf datoteka. pročitajte si malo prije nego li druge optužite za zavist i jal i pitate: "A ŠTaS ti NaPRAVIjo11!!?"

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije