pismo ministru

Sindikat hrvatskih željezničara protiv stečaja Remonta

'26.09.2012., Zagreb - Uprava RVR-a, Sarajevska 37, Sindikat hrvatskih zeljeznicara organizira javni prosvjed radnika RVR d.o.o. na kojem su zatraziti isplatu zaostalih placa. Ivan Forgac. Photo: Gora
Goran Jakuš/Pixsell
08.11.2012.
u 20:15

Tjeranjem Remonta u stečaj i u likvidaciju RH ostaje bez jedinog poduzeća specijaliziranog za gradnju, održavanje i remont pruga, a pruge vape za obnovom i modernizacijom, poručio je Ivan Forgač u pismu ministru Hajdaš-Dončiću

Predsjednik Sindikata hrvatskih željezničara Ivan Forgač poslao je ministru pomorstva, prometa i infrastrukture Siniši Hajdaš Dončiću pismo u kojem se protivi se stečaju društva Remont i održavanje pruga d.o.o., priopćio je sindikat.

Pismo donosimo u cijelosti:

Poštovani ministre Hajdaš Dončić,

U tijeku je predstečajni postupak koji je u društvu Remont i održavanje pruga d.o.o., na zahtjev Skupštine – Uprave HŽ Infrastrukture, predložila Uprava Društva.

Radi se o jedinoj tvrtki u RH koja je specijalizirana za održavanje, remont i gradnju gornjeg ustroja željezničkih pruga. RH ima 2700 km pruga, a na 1500 km obavljanje remonta je u zaostatku.

Navedeni razlog za otvaranje stečajnog postupka je prezaduženost društva. Pitamo se, koliko poslovnih subjekata, uključujući i državu, u RH nije prezaduženo? Društvo nije u blokadi, društvo isplaćuje plaće i druge obveze.

Kada govorimo o prezaduženosti, do prezaduženosti je došlo nakon 2008., kad je uslijed krize zaustavljeno održavanje i obnova pruga. Međutim, da bi društvo moglo servisirati obveze i vratiti dugove i kreditne obveze, dovoljno je da godišnje prihoduje 100 mln Kn, što je svega 30-tak kilometara remonta pruge. Obzirom na zaostatak remonta pruga od 1500 km, realna potreba HŽ Infrastrukture je godišnje obavljanje najmanje 100 km remonta, a toliko je Remont radio prije dvadesetak godina, i to s mnogo manje mehanizacije.

Mišljenja smo da je glavni razlog za pokretanje stečajnog postupka u nadmudrivanju uprava HŽ Infrastrukture, koja je vlasnik Remonta, i uprava HŽ Carga, HŽ Putničkog prijevoza i HŽ Vuče vlakova (u međuvremeno podijeljeno društvo), koji su najveći vjerovnici i sudužnici kredita Remonta i održavanja pruga. To je i razlog da Vam se obraćamo, jer je neodgovorno da se nepostizanjem dogovora između tih društava, kojima je svima vlasnik država, a Vi ste im Skupština, nanosi nesaglediva šteta, ne samo društvu Remont i održavanje pruga, nego i svim navedenim društvima u cjelini, ali i državi, koja također ima potraživanja u Remontu.

Naime, Remont i održavanje pruga prema vanjskim dobavljačima duguje svega 10,8 mln Kn, od čega je oko 4 mln sporna obveza, a nesporno oko 6,8 mln Kn. Istovremeno, Remont potražuje oko 13 mln Kn, od čega je 2,9 mln Kn potraživanje od Konstruktura, koje je na sudu.

No interni dug prema HŽ-ovim društvima iznosi 37,7 mln Kn. U slučaju likvidacije Remonta, HŽ Cargo i HŽ Putnički prijevoz ostat će bez tog novca, što je prema našem mišljenju glavni motiv HŽ Infrastrukture da pokrene stečaj. Naime, prilikom odobravanja navedenog kredita, HŽ Cargo, HŽ Vuča vlakova i HŽ Putnički prijevoz obvezali su se pretvoriti potraživanja u vlasnički udjel u Remontu i održavanju pruga, što nikad nije realizirano.

U slučaju likvidacije i Porezna uprava ostat će bez 3,9 mln svojih potraživanja reprogramiranih na 3 godine.

Kalmetino Ministarstvo, umjesto da Remontu daje posla, od čega bi svi imali koristi, odlučilo se odobravanjem kredita u visini 75 mln Kn, kojemu su jamci HŽ Infrastruktura, HŽ Putnički prijevoz, HŽ Vuča vlakova i HŽ Cargo, vratiti dugove Remonta prema dobavljačima. U slučaju likvidacije Remonta i održavanja pruga, kredit će solidarno vratiti jamci, kojima ste Vi Skupština. Tu opet do izražaja dolazi parcijalni interes HŽ Infrastrukture, koja smatra da joj je bolje podijeliti otplatu kredita s ostalim jamcima.

Obzirom da je HŽ Infrastrukturi dio djelatnosti Remonta i održavanja pruga prijeko potrebna (radi čega je 60-tak radnika već prebačeno iz Remonta u HŽ Infrastrukturu), postoji opasnost da vjerovnici tuže HŽ Infrastrukturu (jer cijela stvar sliči na situaciju kad vlasnik ne plaća obveze, zatvori tvrku pa otvori novu – u ovom slučaju se radi o prenošenju djelatnosti na kojoj je stvoren dug u HŽ Infrastrukturu). Također, vjerojatno je i da bi Remont i održavanje pruga u stečaju tužilo HŽ Cargo, HŽ Vuču vlakova i HŽ Putnički prijevoz, jer nisu ispoštovali obvezu iz Sanacijskog plana da potraživanja pretvore u vlasnički udjel.

Tjeranjem Remonta u stečaj i u likvidaciju RH ostaje bez jedinog poduzeća specijaliziranog za gradnju, održavanje i remont pruga, a pruge vape za obnovom i modernizacijom. Također, HŽ-ovim (državnim) tvrtkama ostaju dugovi po kreditu u visini 75 mln Kn, te iste HŽ-ove (državne) tvrtke ostaju bez potraživanja u visini 37,7 mln Kn, Porezna uprava ostaje bez 3,9 mln Kn, a 400 radnika ostaje bez posla.

Tko od tog stečaja ima koristi? Jedino austrijska tvrtka Swietelsky, koja umjesto Remonta, već radi na hrvatskim prugama kao nositelj posla.

Tražimo da kao Skupština HŽ Infrastrukture, HŽ Carga i HŽ Putničkog prijevoza riješite ovaj, ne pretjerano složen problem, na način da se ne otvara stečaj (da se HŽ Infrastruktura, HŽ Cargo i HŽ Putnički prijevoz nagode), već da društvo Remont i održavanje pruga nastavi s radom, jer na hrvatskim prugama ima posla i za dvostruko više radnika.

Molimo Vaše očitovanje prije 14. 11., kad će se o otvaranju stečaja nad društvom Remont i održavanje pruga, održati rasprava na Trgovačkom sudu.

Komentara 4

SP
splitskaljeta
21:13 08.11.2012.

Neki sindikati imaju dobre sindikalne vođe, a neki nikaklve.

OB
-obrisani-
07:57 09.11.2012.

Čovjek kritično govori o Kalmeti,a ovaj je Forgaču omogućio da ima menađerski ugovor i plaći od 21000 kuna,dakle,uprava plaća sindikalnog čelnika,a da bi stvar bila još bolja,Forgač ima garantiran ugovor sa svim beneficijama sve do odlaska u penziju, i bezez obzira na kojem radnom mjestu će raditi. Ako takve stvari nisu za zatvor,onda ne znam što je. Što se željeznice tiče.očito je da se čisti put ulasku stranih operatera,a sve je ,očito povezano s postotkom ulaganja u željezničku infrastrukturu iz stranih fondova. Gredelj je u stečaju,ostat će proizvodni radnici,koji će raditi za Amerikance i za HŽ. Slijedi stečaj HŽ Carga,rješavat će se administracije i onda privatizacija od strane Austrijanaca ili Čeha Čudi me da socijaldemokratska partija na vlasti ima neolibaralan pristup , jer ako se država ponaša prema radnicima isključivo kao prema brojevima i postotku zarade,što će tek privatnici raditi. Neoliberalizam je moderni ekonomski fašizam ,kojim bogati postaju još bogatiji, a siromašni još siromašniji.Očito ,bogati ne znaju što je ulična demokracija,a bojim se da smo joj sve bliže.

BU
BubyZG
07:58 09.11.2012.

Glavni razlog za pokretanje stečaja je zaobilaženje sklopljenih kolektivnih ugovora i smanjenje broja radnika. Takav je scenarij isproban na Gredelju i funkcionirao je "vrlo dobro" i taj će se recept sada primjenjivati na svim ostalim državnim firmama. Proglasi se stečaj, svi dobe otkaze, a nakon toga se samo neke pozove natrag. I nema sporova na sudovima zbog otkaza.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije