Piloti, stjuardese i aviomehaničari Croatia Airlinesa mogli bi ovih dana opet u štrajk jer je kolektivni ugovor u toj tvrtki istekao, a dogovor o novom nije postignut. Tako bi zrakoplovi hrvatskog nacionalnog avioprijevoznika opet mogli ostati prizemljeni kao u svibnju 2013. godine kad su posljednji put štrajkali zaposlenici te tvrtke.
Plaća na 5000 kn neto
Sindikat kabinskog osoblja zrakoplova (SKOZ) i Samostalni strukovni sindikat aviomehaničara Hrvatske (SSSAH) na svojim skupštinama već su izglasali štrajk i pitanje je dana kad će on biti pokrenut, dok Sindikat prometnih pilota Hrvatske (HSPP) tek treba održati skupštinu na kojoj će se o tome odlučivati.
Antonio Čorak, predsjednik SSSAH, kaže da bi u jednodnevni štrajk mogli krenuti sljedeći tjedan, a nakon toga i u štrajk do ispunjenja uvjeta. SKOZ će, kaže čelnica tog sindikata Suzana Artuković Vuksan, održati još jednu skupštinu, vjerojatno sljedeći tjedan, kako bi raspravio o novoj ponudi uprave koja je stigla nakon što su izglasali pokretanje štrajka.
Stjuardese, između ostalog, traže bolji raspored radnog vremena, ali i povećanje minimalne plaće na 5000 kuna neto. Zoran Bilić, predsjednik HSPP-a, kaže da piloti još nisu održali skupštinu o štrajku, ali i da će se vjerojatno priključiti stjuardesama i aviomehaničarima.
Uprava Croatia Airlinesa pak nema još službenu najavu štrajka.
– U tvrtki se sa sindikatima i dalje vode razgovori radi pronalaženja najpovoljnijeg rješenja u kontekstu gospodarske situacije u Republici Hrvatskoj, tržišne pozicije Croatia Airlinesa i provođenja programa restrukturiranja tvrtke – navode u upravi CA.
Ide im restrukturiranje
Dodaju da ne mogu prihvatiti zahtjeve za povećanje materijalnih prava te navode da su inicijalni zahtjevi sindikata predstavljali dodatni trošak za više od 50 milijuna kuna na godišnjoj razini u odnosu na kolektivni ugovor koji je istekao 31. prosinca 2014.
U upravi Croatia Airlinesa navode i da uspješno provode program restrukturiranja i da će kompanija, prema preliminarnim rezultatima, i 2014. godinu završiti s dobiti, što je druga godina zaredom u kojoj se bilježi pozitivno poslovanje. Kažu da je zajednički interes svih u tvrtki što skoriji dogovor o novome kolektivnom ugovoru.
>> Jača konkurencija u regiji, Croatia Airlines vidi priliku za suradnju
>> Air Serbia napada CA jeftinim letovima iz Zagreba u Europu
Realno, 5000 kuna neto nije puno s ovakvim cijenama. Jedini problem je sto jako malo stvaramo i zivimo na nacin da zaduzujemo svoje praunuke. Kome pravo, a kome ne, kod nas bi prosjecna placa trebala pasti na 3500 kuna. To ne znaci da bi niske place trebale pasti, vec one neosnovane visoke koje ne stvaraju novu vrijednost, odnosno one koje pumpaju raznorazni drzavni uhljebi od kojih drzava nema nista, osim troska.