Broj coworking prostora u Hrvatskoj udvostručio se u posljednje dvije godine. Do prije šest godina u Hrvatskoj nije bio nijedan prostor u kojem su freelanceri i drugi profesionalci mogli unajmiti radni stol i dijeliti zajednički poslovni prostor, što je i ideja coworkinga. Prije dvije godine već je bilo 11 coworkinga, a ove godine Hrvatska ih ima 22. Podaci su to objavljeni u sklopu prvog istraživanja o coworkingu u Hrvatskoj u sklopu projekta COWORKMed.
Zagreb prednjači
Matija Raos, predsjednik Hrvatskog društva nezavisnih profesionalaca na konferenciji Budućnost coworkinga na području Mediterana u Tehnološkom parku Zagreb, kaže da je sve to postignuto unatoč tome što Hrvatska coworking i freelancere još ne promatra strateški za razliku od drugih na Mediteranu.
– Kod nas se ne priča toliko o tome kako ljudima omogućiti da rade što vole i znaju, da budu freelanceri i rastu kako žele, već ih se još sili da otvaraju tvrtke – kaže Raos.
Prema podacima navedenim u COWORKMedu, najviše je korisnika coworkinga u Zagrebu. Ukupno u Hrvatskoj ima više od 213 tisuća freelancera, a upravo oni su potencijalni korisnici. Koliko pak Hrvatska ima prostora za rast u ovom području, najbolje pokazuje istraživanje po kojem Katalonija, odnosno mahom Barcelona, sama ima čak 172 coworking prostora. Toskana, znači šira regija oko Firence, također sama ima 31 coworking prostor. Ivana Čehić Rabljenović, voditeljica coworkinga Rubini u Rovinju, kaže da su oni prije šest mjeseci pokrenuli prvi coworking u Istri. – Mali smo coworking, nastao uz podršku grada, ali već smo u pola godine pokazali da ima potencijala pa se planira još nekoliko coworkinga u Istri – kaže.
Interes je velik
Coworking prostori najčešće su u gradovima, osnivaju ih lokalni poduzetnici, i to kao tvrtke. Najčešće okupljaju programere, dizajnere i marketingaše. U Hrvatskoj ukupno raspolažu s 9000 kvadrata i 900 radnih stolova. Usporedbe radi, Katalonija ima 62.000 kvadrata i 6300 radnih mjesta, a Toskana 17.000 kvadrata i 1300 mjesta.
– Interes za coworking jako je velik – kaže direktor Tehnološkog parka Zagreb Frane Šesnić.
Koji izrazi da se smrznes iako je proljece...covorking i frilancer....jaka vijest..