Turizam je još jednom ubrizgao spasonosnu dozu hrvatskom gospodarstvu. Unatoč svibnju i srpnju, koji su bili nešto lošiji od očekivnog, i prije kraja listopada turistički su domaćini u Hrvatskoj upisali 19,722.582 gostiju i 106,162.242 noćenja, odnosno za pet i dva posto više nego tijekom cijele 2018. godine.
Novi rekordi, koji su izgledali da ovog ljeta na trenutke turističkim domaćinima izmiču iz ruku, ipak se tako i dalje nižu. Za financijske rezultate morat će se još malo pričekati, ali prva polovica godine i u tom je segmentu donijela plus. Tijekom prvih šest mjeseci ove godine prihodi od stranih turista iznosili su 2,72 milijarde eura i, podaci su HNB-a, pet posto više nego u istom razdoblju lani.
Ruše se rekordi
Prema podacima Porezne uprave, od početka godine do 10. srpnja iznos fiskaliziranih računa u turizmu i ugostiteljstvu porastao je za čak milijardu kuna. Tijekom tog razdoblja u turizmu i ugostiteljstvu izdano je 199,7 milijuna fiskaliziranih računa, a ukupni je iznos pritom premašio 11,32 milijarde kuna. Turizmu se zasigurno može zahvaliti i rekord kojim se potkraj kolovoza pohvalio ravnatelj Porezne uprave Božidar Kutleša. Dnevni iznos svih fiskaliziranih računa u Hrvatskoj 16. kolovoza dosegnuo je naime 890 milijuna kuna, što je bio najveći iznos fiskaliziran u jednom danu otkad je fiskalizacija 2013. uvedena.
Očekuje se i da ukupni turistički prihodi do kraja 2019. godine nadmaše lanjske. Kao što je, uostalom, bio slučaj tijekom prve polovice godine. Lani su inače stranci u Hrvatskoj, prema podacima Hrvatske narodne banke, ostavili 10,9 milijardi eura i 6,4 posto više nego 2017. Ako su, pak, u drugoj polovici ove godine nastavljeni trendovi iz prvih šest mjeseci, cjelogodišnji prihodi od stranih gostiju mogli bi u 2019. narasti i za pola milijarde eura prema 2018.
Kako god, u Hrvatskoj se, za potvrdu dobrih posezonskih rezultata i, uostalom, produljenja sezone, i dalje odmara zamalo sto tisuća gostiju dnevno. Najviše noćenja dosad su, inače, ostvarili naši tradicionalno najbrojniji gosti Nijemci. Potom slijede noćenja domaćih turista te Slovenaca, Austrijanaca, Poljaka, Talijana, Čeha i Britanaca. Pojedinačno, po destinacijama, najviše noćenja ubrali su domaćini u Dubrovniku, Rovinju, Poreču, Splitu, Medulinu, Umagu, Viru i Malom Lošinju, a najveći dio turističkog kolača uzeo je obiteljski smještaj. U objektima u domaćinstvu registrirano je, naime, 38,8 milijuna noćenja, dok su hoteli uknjižili 24,4 milijuna, a kampovi 18,8 milijuna noćenja.
Turistički čelnici, nakon sezonskih oscilacija tijekom svibnja i srpnja, mirno ispraćaju 2019.
– Činjenica da smo za više od dva mjeseca ranije premašili turistički promet ostvaren u cijeloj prošloj godini predstavlja odličan rezultat hrvatskog turizma i jasnu potvrdu kako je ova turistička godina, unatoč svim izazovima, odlično provedena od cjelokupnog hrvatskog turističkog sektora. S optimizmom ulazimo u 2020., koja će također biti zahtjevna, a naš će primarni cilj biti zadržavanje konkurentne pozicije Hrvatske u Europi, ali i daljnje pozicioniranje na novim dalekim tržištima – poručio je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić.
Cappelli: Sinergijski rad
Za ministra turizma Garija Cappellija dobri ovogodišnji rezultati dokaz su da Vlada RH ozbiljno pristupa razvoju turizma, a najava sniženja PDV-a ugostiteljima s prvim danom iduće godine na pripremu hrane s 25 na 13 posto njegovoj izjavi svakako dodaje na težini.
– Vlada uz ozbiljan pristup turizmu promišlja i inovativne načine vođenja turističke politike, a dobri rezultati potvrda su sinergijskog djelovanja svih dionika turističkog sustava, javnog i privatnog sektora, a posebice turističkih djelatnika bez kojih premašivanje prošlogodišnjih rezultata u ovoj izazovnoj turističkoj godini ne bi bilo moguće. Ova godina ostat će zapamćena i kao prekretnica u kojoj je izmijenjeno cjelokupno turističko zakonodavstvo te vjerujem kako ćemo u 2020. godini, kada će se početi primjenjivati novi turistički zakoni, raditi još kvalitetnije i održivije – poručuje na isteku još jedne uspješne turističke godine ministar Gari Cappelli.
Glasajte za gospodarstvenika i gospodarski događaj godine!
Večernji list i Poslovni dnevnik nagrađuju poslovnu izvrsnost domaćih poduzetnika, a vi odlučujete tko će ponijeti titulu!
Glasati možete i putem SMS-a na broj 66 6705 (upišite ključnu riječ GOSP te broj osobe/događaja kojoj dajete svoj glas. Npr., ako glasate za osobu pod rednim brojem 1, poruka glasi GOSP01). Cijena SMS-a iznosi 3,72 kn (uključen PDV). Glasati možete do 27. studenog 2019. do kraja dana.
Gospodarstvenik
Mate Rimac, Rimac automobili GOSP01
Nenad Bakić, Varteks GOSP02
Roberto i Silvio Kutić, Infobip GOSP03
Marinko Došen, AD Plastic GOSP04
Emil Tedeschi, Atlantic Grupa GOSP05
Gospodarski događaj
Zaduživanje države uz negativnu kamatnu stopu GOSP06
Ulazak Hyundai Motor grupe u vlasničku strukturu Rimac Automobila GOSP07
Najava IPO-a Infobipa na NYSE GOSP08
Refinanciranje roll-up kredita u Fortenovi GOSP09
Rezultati turističke sezone GOSP10
Autor clanka, freiju ili je frei ???