PROMO

Veća dobit donijela rast investicijskog potencijala

Fortenova grupa
27.09.2022.
u 15:36

Otvoren je regionalni investicijski ciklus vrijedan više od 130 milijuna eura.

Nakon polugodišnjeg ostvarenja više od 2,5 milijardi eura prihoda, kraj poslovne 2022. Fortenova grupa bi trebala dočekati s oko pet milijardi eura prihoda. Uz to, kompanija je na polugodištu 2022. zabilježila čak 74 posto rasta operativne dobiti u odnosu na isto razdoblje godinu ranije, što je dodatna potvrda trenda koji bilježi još od 2018.

Naime, od tada do danas dobit iz operativnog poslovanja Fortenova grupe porasla je za oko 150 milijuna eura, što se odrazilo i na rast investicijskog potencijala, a on se ogleda u otvaranju regionalnog ulagačkog ciklusa koji je u 2022. vrijedan više od 130 milijuna eura.

Više od 45.000 zaposlenih

Od dana od kada je osnovana, realiziran je cijeli niz poteza koji su Fortenova grupu doveli do pozicije najveće i najperspektivnije privatne kompanije u ovom dijelu Europe danas. Podizanjem operativne dobiti i zahvaljujući mjerama smanjenja zaduženosti poput prodaje non-core imovine i dezinvestiranjem Poslovnog područja zamrznuta hrana, omjer duga i dobiti iz operativnog poslovanja Fortenova grupe je prepolovljen te je s oko 7,2 puta koliki je bio u trenutku osnivanja kompanije, pao na ispod 4 puta, koliko je bio na polugodištu 2022. Grupa se upravo priprema za novo refinanciranje, a s obzirom na rezultate i performanse kompanije, očekuje se postizanje najboljih tržišno dostupnih uvjeta novog financiranja.

Sve to je realizirano uz očuvanje pune zaposlenosti pa je Fortenova grupa s više od 45.000 zaposlenih najveći privatni poslodavac u jugoistočnoj Europi, koja kroz svoj poslovni model proizvodnje hrane i maloprodaje s integriranim lancima dobave, na pet ključnih tržišta stavlja više od 4.000 proizvoda i pruža veliki broj usluga te ima snažan utjecaj na regionalne ekonomije i danas čini gotovo 1 posto BDP-a regije.

Izvozom svojih prehrambenih proizvoda, Fortenova grupa je prisutna na tržištima više od 20 zemalja svijeta, a najznačajnija emitivna tržišta su države regije i Europske unije. Uz maloprodajnu mrežu s više od 2500 maloprodajnih objekata koji posluju pod brendovima Konzum, Mercator, Idea i Roda, u ključnim industrijama – proizvodnji i punjenju voda i sokova, proizvodnji ulja, preradi mesa te u agraru Grupa ukupno ima te 29 proizvodnih pogona. Ujedno, u Grupi je više od 100 brendova od kojih su mnogi lideri na svojim tržištima i tržištu regije (Jana, Jamnica, Zvijezda ulje, ABC sir, Dijamant ulje itd.)

74 posto veću operativnu dobit u prvom polugodištu 2022. ostvarila je Fortenova grupa u odnosu na isto razdoblje lani

Društvena odgovornost i održivost

Dio novog stila rada i potvrda visoke razine korporativnog upravljanja u Fortenova grupi je i objava prvog Izvješća o održivosti za 2021. U njemu je Grupa utvrdila okolišne, društvene i upravljačke (ECG) ciljeve kroz koje jasno iskazuje opredijeljenost da održivost integrira u svoj interni sustav upravljanja.

Istodobno, kao kompanija koja osigurava radna mjesta za više od 45.000 ljudi, Fortenova grupa u velikoj mjeri određuje procese u svom okruženju te se veliki dio toga što radi reflektira na tržišta na kojima posluje.

Zato je ključni cilj Grupe da kroz definirane strateške smjernice nastavi jačati liderske pozicije koje ima u svojim biznisima, ali i da postane prvak u inovacijama u područjima koje je definirala kao najvažnija.

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije