I U KRIZI

Hrvatice žele muškarca s automobilom, i to s BMW-om ili Audijem

02.02.2009.
u 21:00

Automobil je odavno prestao biti samo prijevozno sredstvo – on je mnogima poput ljubimca, glavna tema razgovora, statusni simbol, pokazatelj moći koju netko posjeduje, a nerijetko i sredstvo zavođenja suprotnog spola. Na dobre i lijepe automobile “padaju” i muškarci i žene, a koliko su nam auti važni u životu otkrilo je istraživanje koje je proveo web oglasnik za nova i rabljena vozila 4Kotaca.net tijekom prosinca 2008. i siječnja 2009. godine na uzorku od preko 1.400 ispitanika.

Dvadeset posto žena izjavilo je kako im smeta što njihov partner nema prijevozno sredstvo, a 40 posto ih kaže kako bi im isti muškarac bio privlačniji da posjeduje skuplji automobil. Nadalje, svaki drugi muškarac smatra da je ženama bitno kakav automobil muškarci voze, a četiri posto ih je priznalo kako su posudili ili unajmili luksuzni automobil ili motor u svrhu impresioniranja suprotnog spola.

Većina ispitanika (86%) posjeduje neko prijevozno sredstvo, pri čemu nešto više muškarci (92%), nego žene (81%). Kad je riječ o markama automobila, muškarci najčešće voze VW, slijede Opel i Renault. Kod žena je situacija malo drugačija. Najviše ih posjeduje Opel, a na drugom mjestu je Renault. No, da mogu birati, i žene i muškarci bi vozili BMW ili Audi, najpoželjnije marke automobila u Hrvatskoj prema istraživanju.

Tko se još želi voziti u staroj krntiji? (Foto: Corbis)

Prilikom kupovine automobila, osim cijene, muškarcima je najbitnija dodatna oprema, dok žene na prvo mjesto stavljaju udobnost. Zanimljivo, marka automobila je bitna za samo 3 posto ispitanih muškaraca i 10 posto žena. Prilikom odabira automobila 74 posto ispitanika uzelo bi u obzir i mišljenje svojeg partnera, pri čemu su na takvo nešto u većoj mjeri spremne žene (83%), nego muškarci (66%). Najmanje su fleksibilni muškarci mlađi od 25 godina, dok kod žena nema velikih razlika među dobnim skupinama.

26 posto muškaraca smatra kako automobil koji voze pridonosi njihovoj muževnosti. S druge strane, žene u nešto većoj mjeri (38%) smatraju kako njihov automobil pridonosi njihovoj ženstvenosti. Svaki drugi muškarac smatra kako bi sa boljim (skupljim) automobilom bili privlačniji suprotnom spolu, dok isto mišljenje dijeli svaki treći ženski ispitanik. U prosjeku 34 posto ispitanika (28% muškarci, 40% žene) smatra kako dobri i skupi automobili čine vlasnike privlačnijima suprotnom spolu nego što bi to bili sa jeftinijim automobilima. S druge strane, suprotno mišljenje ima 59 posto ispitanika.

Na ljestvici statusnih simbola muškarcima je na drugom mjestu automobil, a stan, odnosno kuća na prvom. Isti statusni simbol je i ženama na prvom mjestu, a slijede stanje na računu te radno mjesto.

Istraživanje je pokazalo da je značajnom broju ispitanika ipak važno kakve automobile voze njihovi partneri. Među ispitanicima koji su izrazili nezadovoljstvo činjenicom da im partneri nemaju prijevozno sredstvo, jedan ispitanik je to objasnio na slijedeći način: “Bilo bi zgodno da me djevojka poveze kad se napijem”.

BMW je Hrvatima najomiljeniji auto (Foto: Corbis)

Više od polovice muškaraca smatra da je ženama bitno kakav automobil voze, međutim neki ispitanici smatraju da sve ovisi o situaciji i društvu.

Evo što su ispitanici još imali za reći:

““Pa probajte uhvatiti komada sa jugićem mislim može se, ali lakše je sa boljim autom...”.

„Sve ovisi u kojoj se situaciji nalaziš i s kim si u društvu. Normalnoj ženi je važno da je automobil ispravan i uredan i da šofer ne pije i dobro vozi.“

„Auto je kao i garderoba..ulaznica u visoki krug društva..ali samo za one koji su nesigurni u sebe i svoju vrijednost..i kojima i to na kraju baš ne pomaže..meni je svejedno..bitno mi je da imam lovu..a u izlazak mogu poći i u sportskoj odjeći i u fići..“

(K.B.)

Želite prijaviti greške?