Potrošnja za Valentivno

Cvijeće više nije in, u modi su izlasci u restoran

zaljubljeni
Foto: Thinkstock
13.02.2017.
u 18:30

Mastercard je lani 13. veljače zabilježio 18.000 transakcija, a na cvijeće je, pri tom, potrošeno 15% manje nego prije tri godine, dok je na restorane oko Dana zaljubljenih otpalo čak 69 posto svih transakcija

Zaljubljeni na Valentinovo posežu dublje u džep nego ikada ranije. Globalno je tzv. sentimentalna potrošnja od 2014. do 2016. porasla 49%, prema ‘Mastercard Love Indexu’, koji se temelji na analizi transakcija kreditnim, debitnim i prepaid karticama tijekom trogodišnjeg razdoblja. Analiza je, pri tom, pokazala da se valentinovski pokloni obično kupuju u zadnji tren, a tijekom tri zadnje godine 13. veljače u svijetu je obavljeno čak 47,4 milijuna transakcija. Prodaja cvijeća, pri tom, stagnira, a ljubav se u svijetu sve češće izražava izlaskom u restoran. Potrošnja u restoranima oko Dana zaljubljenih porasla je tako čak 102% u odnosu na 2014. 

Hrvati ne zaostaju za svjetskim trendovima. Lani su prema 2014. na ljubavne darove potrošili 27% više, a broj samih transakcija rastao je 67%. Mastercard je lani 13. veljače zabilježio 18.000 transakcija, a na cvijeće je, pri tom, potrošeno 15% manje nego prije tri godine, dok je na restorane oko Dana zaljubljenih otpalo čak 69 posto svih transakcija, a potrošnja je porasla 79%. 

- Način na koji govorimo ‘volim te’ očito se promijenio tijekom proteklih godina, ali iskazati ljubav 14. veljače popularnije je nego ikada prije - komentira Sanja Žigić, direktorica kompanije Mastercard u Hrvatskoj. 

Mastercarodva analiza, inače, uočila je i druge trendove. Tako je, recimo, vidljivo da se uprkos neprekidnom rastu online kupnje čak 95% transakcija oko Valentinova i dalje odvija u trgovinama. Europa je izuzetak, na starom kontinentu upravo 19 posto darova za dan zaljubljenih kupuje se u e - trgovinama. Najveći, pak, rast popularnosti online kupnje prema 2014., od čak 250%, vidljiv je u Srednjoj Americi, a slijedi Bliski istok gdje je valentinovska online potrošnja porasla 56%. Pokazalo se, recimo, i da u Europi najveći dio potrošnje oko Dana zaljubljenih odnosi na hotele i motele (35%) s tim da je sota potrošena u posljedje tri godine porasla za 50%. U Americi je, recimo, hrana na prvom mjestu.

>> Damir Kedžo u Tvornici za Valentinovo: Ne bih se bavio ovim poslom da mi ljubav nije važna

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije