ANALIZA EUROPSKE KOMISIJE

Hrvatska četvrta u EU po kilometrima autocesta, ali peta najlošija u željeznici

promet
Foto: Pixsell
1/3
11.04.2014.
u 11:00

Preporuka EU jest da bi sigurnosti na cestama RH trebala posvetiti više pozornosti

HŽ Putnički prijevoz od 24. travnja zbog smanjenih će subvencija iz državnog proračuna ukinuti 22 linije na kojima ostvaruje velike gubitke jer se njima vozi vrlo malo putnika, na nekima samo dva dnevno. Predsjednik uprave HŽ PP-a Dražen Ratković kazao je jučer da usluga prijevoza ostaje na svim relacijama, ali da se reducira broj linija. A koliki su gubici na nekim linijama, objasnio na primjeru karte za vlak Ploče – Metković (koji je ukinut i umjesto njega će voziti autobusi): putnik za tu vožnju u jednom smjeru plati 14,3 kune, a državna subvencija za tu vožnju iznosi čak 560 kuna. U HŽ PP-u tvrde da će se novim voznim redom, kojim su obuhvaćena čak 343 vlaka od njih ukupno 724, godišnje uštedjeti 80 milijuna kuna.

Velika smrtnost

A kakva je općenito hrvatska prometna mreža? Od 28 zemalja EU Hrvatska je četvrta najbolja po broju kilometara autocesta na milijun stanovnika, ali i peta najlošija po željezničkoj infrastrukturi, pokazali su jučer objavljeni podaci Europske komisije. Bruxelles je prvi put sastavio top-listu zemalja po različitim kriterijima razvijenosti i sigurnosti prometne infrastrukture. Slovenija, Španjolska, Cipar, Hrvatska i Luksemburg imaju najveću gustoću autocesta, no sigurnost na hrvatskim prometnicama problem je kojemu bi Hrvatska, prema preporuci Bruxellesa, trebala posvetiti više pozornosti. Na milijun stanovnika u Hrvatskoj 86 osoba u prosjeku umre u 30 dana nakon prometne nesreće i taj podatak čini Hrvatsku četvrtom najlošijom zemljom u EU. Prva je, s najvećim brojem poginulih u prometu, Rumunjska (92), za kojom slijede Poljska (87) i Luksemburg (87).

Foto: Jelena Vuković

Infografika: Jelena Vuković, Kristina Franić

I po infrastrukturi u pomorskom prometu Hrvatska je ispod prosjeka EU, no nije među pet najlošijih zemalja, a slično je i s infrastrukturom u zračnom prometu. Neki podaci, poput onih za te dvije kategorije, dobiveni su iz istraživanja Svjetskog ekonomskog foruma, no neki drugi, poput duljine autocesta i pruga, dobiveni su od Eurostata. Hrvatska očekuje da će velik dio novca iz strukturnih fondova EU potrošiti na rekonstrukciju i dogradnju željezničke infrastrukture, a i ova prometna ljestvica, koju je objavila jučer Europska komisija, daje povoda za takva ulaganja. Prema prije objavljenim planovima hrvatske Vlade, investirat će se u modernizaciju željezničkog koridora od Rijeke preko Zagreba do granice s Mađarskom, a prvih 1,25 milijardi kuna ulaže se u dionicu tog koridora od Dugog Sela do Križevaca. Na toj dionici počinje rekonstrukcija postojećeg i gradnja drugog kolosijeka željezničke pruge.

Foto: Dusko Jaramaz/PIXSELL

FOTO: Duško Jaramaz/PIXSELL

Francuska, Španjolska, Finska, Danska i Nizozemska ocijenjene su kao zemlje s najboljom željezničkom mrežom i vlakovima u čitavoj Europskoj uniji.

Za razliku od Hrvatske, koja ima veliku gustoću autocesta u usporedbi s brojem stanovnika, najmanje autocesta imaju Rumunjska i Poljska.

Pregled stanja

– Ovaj pregled stanja izvanredan je alat koji vizualno prikazuje koliko smo odmakli u naporima da svoje prometne sustave napravimo učinkovitijima, pristupačnijima korisnicima, sigurnijima i čišćima. Ovaj pregled stanja može poslužiti državama članicama EU kao referentna točka i inspiracija za zajednički daljnji rad – rekao je Siim Kallas, potpredsjednik Europske komisije nadležan za promet.

>> Logično da se sindikati bune, jer će neki njihovi ljudi morati dobiti otkaz

Komentara 4

KO
kolarjeva3
08:28 12.04.2014.

Ne mogu vjerovat .... opet Slovenija !!

VE
vecehe
11:52 11.04.2014.

Mislim da se Dubrovnik i Sisak nebi slozili sa navedenim,iako ljudi plaćaju svaki dan u benzini naknadu za autoceste.

Avatar insideout
insideout
16:47 11.04.2014.

jakih auto cesta, ovo samo moze biti u hrvatskoj auto cesta u svim normalnim drzavama ovo bi bila lokalna cesta sadvije duple trake a auto ceste su sa 6 ili 8 traka. pa meni ispred kuce prolazi lokalna cesta sa 6 traka (north circular road). ovo bi u britaniji zvali "dual carriageway".

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije