HŽ Putnički prijevoz od 24. travnja zbog smanjenih će subvencija iz državnog proračuna ukinuti 22 linije na kojima ostvaruje velike gubitke jer se njima vozi vrlo malo putnika, na nekima samo dva dnevno. Predsjednik uprave HŽ PP-a Dražen Ratković kazao je jučer da usluga prijevoza ostaje na svim relacijama, ali da se reducira broj linija. A koliki su gubici na nekim linijama, objasnio na primjeru karte za vlak Ploče – Metković (koji je ukinut i umjesto njega će voziti autobusi): putnik za tu vožnju u jednom smjeru plati 14,3 kune, a državna subvencija za tu vožnju iznosi čak 560 kuna. U HŽ PP-u tvrde da će se novim voznim redom, kojim su obuhvaćena čak 343 vlaka od njih ukupno 724, godišnje uštedjeti 80 milijuna kuna.
Velika smrtnost
A kakva je općenito hrvatska prometna mreža? Od 28 zemalja EU Hrvatska je četvrta najbolja po broju kilometara autocesta na milijun stanovnika, ali i peta najlošija po željezničkoj infrastrukturi, pokazali su jučer objavljeni podaci Europske komisije. Bruxelles je prvi put sastavio top-listu zemalja po različitim kriterijima razvijenosti i sigurnosti prometne infrastrukture. Slovenija, Španjolska, Cipar, Hrvatska i Luksemburg imaju najveću gustoću autocesta, no sigurnost na hrvatskim prometnicama problem je kojemu bi Hrvatska, prema preporuci Bruxellesa, trebala posvetiti više pozornosti. Na milijun stanovnika u Hrvatskoj 86 osoba u prosjeku umre u 30 dana nakon prometne nesreće i taj podatak čini Hrvatsku četvrtom najlošijom zemljom u EU. Prva je, s najvećim brojem poginulih u prometu, Rumunjska (92), za kojom slijede Poljska (87) i Luksemburg (87).
Infografika: Jelena Vuković, Kristina Franić
I po infrastrukturi u pomorskom prometu Hrvatska je ispod prosjeka EU, no nije među pet najlošijih zemalja, a slično je i s infrastrukturom u zračnom prometu. Neki podaci, poput onih za te dvije kategorije, dobiveni su iz istraživanja Svjetskog ekonomskog foruma, no neki drugi, poput duljine autocesta i pruga, dobiveni su od Eurostata. Hrvatska očekuje da će velik dio novca iz strukturnih fondova EU potrošiti na rekonstrukciju i dogradnju željezničke infrastrukture, a i ova prometna ljestvica, koju je objavila jučer Europska komisija, daje povoda za takva ulaganja. Prema prije objavljenim planovima hrvatske Vlade, investirat će se u modernizaciju željezničkog koridora od Rijeke preko Zagreba do granice s Mađarskom, a prvih 1,25 milijardi kuna ulaže se u dionicu tog koridora od Dugog Sela do Križevaca. Na toj dionici počinje rekonstrukcija postojećeg i gradnja drugog kolosijeka željezničke pruge.
FOTO: Duško Jaramaz/PIXSELL
Francuska, Španjolska, Finska, Danska i Nizozemska ocijenjene su kao zemlje s najboljom željezničkom mrežom i vlakovima u čitavoj Europskoj uniji.
Za razliku od Hrvatske, koja ima veliku gustoću autocesta u usporedbi s brojem stanovnika, najmanje autocesta imaju Rumunjska i Poljska.
Pregled stanja
– Ovaj pregled stanja izvanredan je alat koji vizualno prikazuje koliko smo odmakli u naporima da svoje prometne sustave napravimo učinkovitijima, pristupačnijima korisnicima, sigurnijima i čišćima. Ovaj pregled stanja može poslužiti državama članicama EU kao referentna točka i inspiracija za zajednički daljnji rad – rekao je Siim Kallas, potpredsjednik Europske komisije nadležan za promet.
>> Logično da se sindikati bune, jer će neki njihovi ljudi morati dobiti otkaz
Ne mogu vjerovat .... opet Slovenija !!