Turistički brend Hrvatske blijed je i neprepoznatljiv, a više od 80 posto turista ne prepoznaje ni slogan "Mediteran kakav je nekad bio". Gosti troše manje nego kod većine mediteranskih susjeda, a sezona je (pre)kratka iako broj turista raste. Hrvatska turistička zajednica cilja preširoko, mora suziti broj tržišta na kojima se pojavljuje, a 19 inozemnih ureda previše je.
Ne treba mijenjati i logo
Lavovski dio promidžbe od HTZ-ovih inozemnih ureda trebale bi preuzeti strane PR i marketinške agencije, u katalozima se Hrvatska i dalje pojavljuje tek kao odredište koje nudi samo sunce i more, a većina stranih putničkih agenata od hrvatskog će mora prije preporučiti španjolsko ili grčko.
Hrvatskoj za više turističke slave trebaju turistički ambasadori, lica slavna u europskim razmjerima, piše u sažetku radne verzije Strateškog marketinškog plana hrvatskog turizma od 2014. do 2020., koji je proteklog tjedna otrpio ozbiljne kritike ministra turizma i Turističkog vijeća. Materijal je vraćen na doradu španjolsko-hrvatskom konzorciju, THR-u i hrvatskom Horwath Consultingu, uz Lorencinovo "treba ga jako nadograditi i poboljšati".Što je sve iza zatvorenih vrata prigovoreno dokumentu ispisanom engleskim na 400-tinjak stranica i sažetom na 40-ak "hrvatskih" stranica?
Članovi Turističkog vijeća zamjeraju da je puno teorije i pitanja tko, što, kada, kako i koliko bez konkretnih odgovora, a većini su krajnje antipatični i razmjeri angažmana stranih PR i marketinških agencija. Sudbina hrvatskog turizma time se, smatraju, zapravo ispušta iz ruku. Članovi Vijeća nisu za to da se većina predstavništava HTZ-a gasi, a dvoje i o tome treba li uz slogan odmah mijenjati i logo hrvatskog turizma. Očekivali su, kako nam kaže naš dobro upućeni sugovornik, konkretnije smjernice.
Naglasak na izvansezoni
Ovaj tjedan trebala bi početi serija sastanaka konzultanata s predstavnicima Ministarstva turizma i HTZ-a. Strateški marketinški plan, za koji se s PDV-om plaća 4,5 milijuna kuna i koji već kasni nekoliko mjeseci, trebao bi napokon biti završen do ljeta. O ciljevima koje su konzultanti postavili za razdoblje 2014.-2020. neće biti previše govora u završnici izrade SMPHT-a. Na plan da se snaga turističkog brenda poveća za 50 posto, privuče novih milijun gostiju u izvansezoni i dnevna potrošnja turista uz pomoć tzv. premium sadržaja poveća sa 69 na 540 kuna dosad nije bilo prigovora.
Tako je ministre niste sve uhljebili.