Kakvi su to računi kojih bi se trebao bojati bilo tko u SDP-u? “Neka mole Boga da ne izađu u javnost i računi koji pokazuju koliko je novca s Iblerova trga otišlo u Prašku za raznorazne izbore, pa i one za gradonačelnika Zagreba kada je kandidat bio Ranko Ostojić”, rekao je izvor iz SDP-a novinarki Večernjeg lista kao odgovor na napad na Zorana Milanovića i objavu računa s njegova putovanja u Albaniju. Čime se to prijeti? Ima li u navodnim računima materijala za nadležno državno odvjetništvo ili su to samo moralno-političke prijetnje?
Rastrošnost Ostojića ili...?
Zar se želi reći da postoje računi koji nisu obuhvaćeni redovitim stranačkim financijskim izvješćima, za koje ni Državna revizija ne zna!? U tom bi slučaju to bilo kompromitirajuće više za stranačku središnjicu, Zorana Milanovića i cjelokupan SDP nego za Rajka Ostojića i njegov tabor. Tada bi tu bilo posla i za nadležne državne institucije. Moguće je i da je riječ o računima koji bi mogli moralno kompromitirati samog Rajka Ostojića kao kandidata za zagrebačkoga gradonačelnika na lokalnim izborima 2013. godine.
Primjerice, računi koji otkrivaju njegovu rastrošnost jer obuhvaćaju troškove koji nemaju veze s izbornom kampanjom ili su neumjereni i neprilični. To državne institucije ne treba zanimati, već je to unutarstranački etički problem SDP-a i njegovih birača.
Više su trošili 2009.
Moguće je i da je autor sporne rečenice koju analiziramo mislio na rastrošnost, što otvara pitanje transparentnosti i vjerodostojnosti financijskih izvještaja SDP-a. Da je kampanja Rajka Ostojića bila rastrošna, nije ništa novo. Uostalom, to samo govori koliko im je 2013. bilo stalo da osvoje izbore u Zagrebu.
U jednom izvješću SDP-a navodi se: “U pripreme za lokalne (redovne i prijevremene) izbore 2013. godine Stranka je ukupno uložila 13,284.106 kuna (6,280.751 za promociju kandidacijskih lista, dodatnih 7,003.355 za promociju kandidatkinja i kandidata), a za izbore u Europski parlament 1,463.608 kuna”. U revizijskom izvješću precizirano je da je za troškove promidžbe za lokalne izbore 2013. utrošeno 3,6 milijuna kuna.
A novinsko izvješće navodi da će za reklamu Ostojića i gradskih lista biti utrošeno po milijun kuna, dok je HDZ pripremio nešto više od 300.000 kuna. S tim da je SDP bio rastrošniji za lokalne izbore 2009., kad je na izbornu promidžbu Bandića utrošen 14,1 milijun kuna.
Za njih ništa ne može biti sporno. Jer mi smo "pošteni", Milanovićev odgovor na svaku aferu u afericu u SDP-u i njegovoj, na sreću bivšoj, vladi.