Tursko-francuski konzorcij Dubrovnik International Cruise Port Investment (DICPI) prema svemu sudeći ipak neće graditi novi terminal za putnike na kružnim putovanjima, trgovački centar s garažom i autobusni kolodvor u dubrovačkoj luci Gruž, što je investicija vrijedna 93,7 milijuna eura. Upravno vijeće Lučke uprave Dubrovnik, naime, prekjučer je odbilo zahtjev DICPI-ja da se još jednom odgodi potpisivanje ugovora o koncesiji pa će biti raspisan ili novi natječaj za koncesionara ili će Lučka uprava ići sama u gradnju novog terminala, trgovačkog centra i autobusnog kolodvora.
Produljenje roka
DICPI je za koncesionara u Gružu odabran 13. listopada 2015. godine kao jedini ponuditelj, a na temelju predugovora potpisanog u veljači ove godine koncesionar je imao obvezu s Lučkom upravom potpisati ugovor o koncesiji najkasnije do 15. travnja. No nekoliko dana prije isteka toga roka zatražio je produljenje do 15. srpnja. Upućeni kažu da je ta odgoda tražena jer koncesionar nije mogao kod bankara osigurati kredit za investiciju. Upravno vijeće to mu je produljenje roka odobrilo, no 11. srpnja DICPI je ponovno zatražio produljenje roka, i to do 1. studenoga 2016. U tom novom zahtjevu navedeno je, među ostalim, da su u tijeku razgovori između ugovorenih strana radi usuglašavanja teksta ugovora o koncesiji, uključujući i razmatranje komentara i izmjena predloženih od zajmodavca. Kako doznajemo, u Upravnom vijeću zaključili su da DICPI očito ne može dobiti kredit za realizaciju projekta i da nema više smisla produljivati rokove. Predsjednik UV-a Lučke uprave Dubrovnik Žarko Koboević nije nam mogao reći nešto više od odluci koju su donijeli uz objašnjenje da su sve odluke koje UV donosi službena tajna.
– Jedino što vam mogu reći jest da smo donijeli tu odluku da bismo zaštitili interese Republike Hrvatske i Dubrovnika – kazao nam je Koboević. Naši sugovornici iz Dubrovnika kažu da u predloženim tarifama koncesionar traži 8,42 eura terminalske pristojbe po putniku u tranzitu i 24,84 eura po putniku matične luke, što, smatraju, luku Gruž može učiniti nekonkurentnom na Mediteranu jer trenutačno brodari prosječno plaćaju Lučkoj upravi Dubrovnik od tri do sedam eura po putniku u tranzitu.
Povećanje od 120 posto
Koncesionaru bi morali plaćati još 8,42 eura pa je riječ o povećanju cijene i do 120 posto. Stoga bi brodari mogli odustati od Dubrovnika i okrenuti se konkurentskim lukama u okružju. Koncesionar bi po predloženim tarifama imao prihode od oko osam milijuna eura godišnje samo od putničkog terminala, bez trgovačkog centra i autobusnog kolodvora. A koncesija je na 40 godina. •
Osam milijuna eura prihoda od putnika godisnje za investiciju od 95 mio. eura i nije nesto impresivno. Ako dobiju kredit sa 4% kamatom, treba im 3,5 mio. eura godisnje samo za kamate i jos 2,5 mio. eura za otplatu 3% glavnice, bar u prvim godinama. Osim toga tu su i trokovi personala, rezija, odrzavnja ... Mislim, da netko iz Lucke uprave mora dobro zaostriti olovku i staviti sve na papir te napraviti dugorocnu cost/benefit analizu. Pa ako se stavrno isplati uci sami u projekt.