Investicija od ukupno 100 milijuna eura u luku Ploče realizirana je svečanim potpisivanjem ugovora između tvrtke Luka Ploče i kineske kompanije CNBM International Engineering. Terminal rasutih tereta najveća je kineska investicija u Hrvatsku realizirana po modelu javno-privatnog partnerstva. Kinezi će biti operatori terminala za što će plaćati koncesiju 45 godina, a uložit će i 30 milijuna eura u izradu i ugradnju opreme na tom terminalu. Hrvatska strana ulaže oko 65 milijuna eura u infrastrukturu uz pomoć povoljnog kredita Svjetske banke. Lučka uprava Ploče davatelj je koncesije za taj terminal i zadužena je za razvoj infrastrukture.
– Ovo je isplativ posao za državu. Prva je faza 30 milijuna eura, a ako bude prometa, može se uskoro povećati za još 30 milijuna. Očekujem da velike brodarske kompanije dođu u hrvatski Jadran i da kineska roba koja ide u srednju Europu ide preko nas – kazao je predsjednik uprave Luke Ploče Ivan Pavlović.
CNBM je jedna od najvećih kineskih tvrtki u logistici. Posao su dobili na javnom natječaju gdje su pobijedili 14 tvrtki među kojima su se natjecale ukupno četiri tvrtke iz Kine.
Terminal bi po uvjetima ugovora trebao biti završen u roku od 24 mjeseca, ali Pavlović vjeruje da će biti gotov već za 18 mjeseci. Slično je obećao i zamjenik predsjednika uprave CNBM-a Yang Jianqiang.
Potpisivanju ugovora bili su prisutni i potpredsjednik Vlade i ministar regionalnog razvoja i fondova EU Branko Grčić te ministar financija Boris Lalovac, kao i veleposlanica Narodne Republike Kine u RH Deng Ying te voditelj ureda Svjetske banke za Hrvatsku i Sloveniju Carlos Pinerúa.
Ministar Hajdaš Dončić najavio je da će u roku od deset dana Hrvatske autoceste završiti radove na tom području te da će uskoro otvoriti javni natječaj za gradnju dijela autoceste do samog terminala, a vjeruje i da će se liberalizacijom kargo-usluga povećati promet željezničkim putem.
– Nadam se da će ulaganje u tu infrastrukturu i kredit za koji država garantira od oko 100 milijuna eura za razvoj luke Ploče donijeti dobre rezultate i velike pomake u teretnom prometu u toj luci, ali i u cijeloj Hrvatskoj – kazao je Dončić.
Veleposlanica Kine kazala je da je to prvi put da neka kineska logistička kompanija dolazi na hrvatsko tržište te je uvjerena da će projekt biti uspješan jer je CNBM jedna od najvažnijih kineskih kompanija specijalizirana za logističku opremu i graditeljstvo. Godišnji kapacitet novog terminala bit će 4,6 milijuna tona u prvoj fazi gradnje, s mogućnošću uplovljavanja brodova do 180 tisuća tona nosivosti i gazom do 19 metara.
Gradić ploće sa najružnijim neboderima na jadranu ...