21:21 u koprodukciji sa de facto i POGON – ZAGREBAČKI CENTAR ZA NEZAVISNU KULTURU I MLADE
SAMPLING
Autorski projekt: Petra Hrašćanec, Ksenija Zec, Saša Božić, Matthias Kranebitter Glazba: Matthias Kranebitter
Svjetlo: Marino Frankola
Izvođači: Matea Bilosnić, Josipa Štulić, Marko Jastrevski
Kostimi: Zdravka Ivandija Kirigin
Dizajn: Dinko Uglešić
Fotografija: Sara Bernarda Moritz
Odnosi s javnošću: Zrinka Šamija
Produkcija: Danijel Popović
Produkcija za de facto: Andrea Remetin
premijera: 25.06.2015. u 20:00, Dvorana Jedinstvo, Trnjanski nasip b.b.
Umjetnička organizacija 21:21 predstavlja novi projekt Sampling, nastao kao plod suradnje istaknutog austrijskog kompozitora Matthiasa Kranebittera i zagrebačkih plesnih umjetnika Ksenije Zec, Petre Hrašćanec i Saše Božića.
Sampling se bavi transponiranjem glazbenih uzoraka i matrica austrijskog kompozitora Matthiasa Kranebittera u tjelesni jezik. Kodovi predstave ne oblikuju se u komunikacijskoj i naratološkoj interakciji autorskih materijala nego u svijesti o dijeljenju zajedničkog prostora i vremena izvedbe.
U procesu stvaranja plesnog materijala istražuje se postupak fragmentacije tjelesnog materijala. Kodirani jezik zadane sekvence analizira se i razlaže na osnovne motive (uzorke) koji tretirani kao nezavisni tjelesni iskaz u druga
ijem rasporedu uspostavljaju neku novu zavisnost (kodiranu cjelinu).
Ovakav programirani sustav kretanja operira kao zatvoren, međutim izložen kontekstu "zvuka u prostoru" ili "svijetla u prostoru" ovisno o percepciji onoga koji gleda ili sluša mijenja informaciju osnovnog uzorka. Traganje gledatelja za izvornim uzorkom (samplom) nudi igru značenja vrlo jednostavnih propozicija unutar složenog predloška više medija koji komuniciraju istovremeno.
Predstava Sampling predstavlja nove plesaške snage hrvatske plesne scene: Josipu Štulić i Mateu Bilosnić uz koje pleše i Marko Jastrevski. Predstava je nastala u koprodukciji Umjetničke organizacije 21:21, te de facta i Zagrebačkog centra za kulturu i mlade – POGON.
Izvedbe predstave Sampling možete pogledati 25,26,27. svibnja u Dvorani Jedinstvo u 20:00.
Projekt je financijski podržan od Ministarstva kulture Republike Hrvatske, Grada Zagreba- Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport i Zaklade "Kultura nova"
Posebno hvala na potpori i suradnji:
4 sobe - kreativni laboratorij, Pučko otvoreno učilište u Zagrebu i Ekscena, Damir Šimunović, Domagoj Marušić/MMVAuris
Petra Hrašćanec jedna je od najzanimljivijih plesačica i koreografkinja suvremenog plesa u hrvatskoj i na međunarodnoj sceni. Umjetnička je ravnateljica festivala sola „Monoplay“ u Zadru. Godine 2012. Osniva sa Ksenijom Zec vlastitu umjetničku organizaciju 21:21.
Od 2010. godine predaje na Katedri scenskog pokreta Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu.
2012. godine osvaja Nagradu Hrvatskog glumišta za najbolju plesnu izvedbu za solo „Love will tear us apart“ u koreografiji Petre Hrašćanec i Saše Božića.
Od 2014. imenovana je u zvanje docentice i predaje Suvremene plesne tehnike na Plesnom odsjeku (ADU, Zagreb).
Ksenija Zec kontinuirano djeluje kao koreograf i autor plesnih i dramskih predstava, te kao suradnik za scenski pokret u dramskim predstavama (HNK-Zagreb, Zagrebačko kazalište mladih, GK Komedija, GK Trešnja, HNK Osijek, HNK Split, HNK Varaždin, Dubrovačke ljetne igre, Splitsko ljeto i dr.).
Autorske projekte ostvarila je u brojnim kazališnim institucijama i neovisnim umjetničkim organizacijama je u (Teatar Exit, Zagrebački plesni ansambl, Studio za suvremeni ples, Muzej suvremene umjetnosti, Plesni centar TALA, Kuća za ljude i umjetnost Lauba, Zagrebačko kazalište mladih…)
U suradnji sa sašom Božićem autorica je nagrađivanih predstava za djecu i mlade: VIS Životinje, Tijelo i Šeherezada u GK Trešnja, Zagreb, Zagreb gori u Kazalištu Dubrava, Zagreb, Glazbatorij u GKL Split.
Saša Božić, jedan je od najzanimljivijih kazališnih umjetnika mlađe generacije čiji rad obuhvaća područja od kazališne režije, dramaturgije, koreografije i kreiranja dramskih tekstova do organizacije promotorskih akcija. Osim brojnih kolaboracijskih projekata Saša Božić ostvario je i niz samostalnih dramskih, plesnih i multimedijalnih projekata koji su trenutno na repertoaru hrvatskih kazališnih institucija Njegov rad prepoznat je na međunarodnoj sceni, a za svoj rad nagrađivan je brojnim nagradama i priznanjima.
Predaje je na Katedri scenskog pokreta pri Odsjeku glume Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu.
Matthias KRANEBITTER (Beč 1980.), je austrijski kompozitor, glazbenik i laptop-performer. Diplomirao je elektroakustičku i medijsku kompoziciju na Universitat fur Musik und darstellende Kunst Wien (klase D. Kaufmanna, G. Toro-Pereza, K-P. Sattlera), a poslijediplomski je studij završio u Amsterdamu. Surađuje sa brojnim umjetnicima kao i vodećim ansamblima za novu glazbu (belgijski Nadar Ensemble, Ensemble Mosaik Berlin, Phace, Klangforum Wien..), a kao izvođač dio je različitih formacija, uključujući i The Black Page Orchestra, čiji je osnivač.
Njegova glazba može se opisati kao zvučni izražaj karnevalizma (prema Mikhailu Bakhtinu): postmoderna relativizacija glazbene estetike prošlosti, gusta mješavina trash zvukova svakodnevice, to jest, njihova akumulacija u hiperheterogenu zvučnu poplavu, comic-like, grotesknu distorziju klišejiziranih glazbenih gesti uz ironičnu ambivalentnost, s ciljem oslobođenja zvuka od uzusa kulturnog mainstreama, odnosno, realizaciju svojevrsne Art Brut u glazbi. Dobitnik je prve nagrade na natjecanju Gustav Mahler 2006. godine, prve nagrade na natjecanju Holland Symfonia Project Gaudeamus Muziek Week-a u Amsterdamu 2009., laureat je medjunarodnog skladateljskog natjecanja Impuls Academy 2013 te dobitnik SKE Publicity Prize 2013 i Förderpreis Stadt Wien 2014.