Nakon što su jugoistočni susjedi našim promotorima poslije Stonesa
preoteli i Madonnu, počele su medijske priče o tome kako koncerti
pop-megazvijezda zaobilaze Hrvatsku.
Ugodno iznenađenje
U redu, riječ je o dvije baš najveće i najkomercijalnije atrakcije koje
se danas kreću po svjetskim pozornicama, čiji su nastupi ipak veći
medijski i turistički spektakl i od dolaska Boba Dylana, ali nismo li
istovremeno imali i 50 Centa, Cavea, Snoop Dogga...
Nekoliko takvih imena, puno više onih nešto manjih i još više još
manjih, ali svejedno značajnih – to zapravo čini prilično solidnu
koncertnu sezonu, koja bi se čak mogla nazvati i zdravom. Ipak,
najozbiljnija je zamjerka, koju već godinama upućujemo, da najveće
zvijezde u Hrvatsku u pravilu dolaze tek u jeseni karijere, dok rijetko
možemo uživati u koncertima aktualnih izvođača koji su na vrhuncu
kreativne snage.
Zato je dolazak Alicie Keys, koja će 10. listopada održati koncert u
zagrebačkom Domu sportova – istovremeno i prvi koncert njezine europske
turneje – ugodno iznenađenje.
Za klasu iznad
Iako je riječ o glazbenici koja je već dosad prodala više od 30
milijuna ploča i osvojila čak 11 nagrada Grammy, mnogi prognoziraju da
su pravi vrhunci karijere još uvijek pred njom i da je lako moguće da
tek 27-godišnja djevojka jednog dana stane u red “spomenika nulte
kategorije”, odnosno među 4-5 najvećih živućih atrakcija popularne
glazbe.
Samo sedam godina nakon diskografskog prvijenca, s tri studijska albuma
iza sebe i četiri s kojima je dospjela do broja 1 na top-listama
(uključujući i “Unplugged” prije tri godine), Keys je jedna od
najuspješnijih izvođačica desetljeća, a uza svu pustu zaradu i
priznanja postigla je još mnogo neobičnih stvari o kojima drugi mogu
samo sanjati: primjerice, nastupala na Kineskom zidu i u britanskom
parlamentu, knjige njezinih pjesama su bestseleri, ima svoju
produkcijsku kuću... Za nju je život, čini se, duga lista novih i većih
izazova, a ovih dana u središtu je pozornosti medija zbog dva projekta.
Prvi je “Another Way to Die”, glazbena tema novog filma o Jamesu Bondu
“Zrno utjehe”, koju je snimila s Jackom Whiteom – prvi je to duet u
povijesti Bond-filmova i već se vrti na radiju, dok će film stići u
kina za nešto više od mjesec dana. Druga stvar o kojoj se intenzivno
priča i piše jest priprema pjesme koja će pratiti predsjedničku
kampanju Baracka Obame, a za koju je angažirana zajedno s Jay-Z-em i
Joss Stone.
O, da – Alicia Keys nije samo “Superwoman” kako kaže njezin zadnji
samostalni singl nego i u svjetskim razmjerima najveće i najaktualnije
ime pop-glazbe koje je u posljednje vrijeme sletjelo u Zagreb.
Alicia je, kao kći razvedenih roditelja (otac Jamajčanin, mama
talijansko-irskih korijena) s majkom odrastala u Hell’s Kitchenu na
Manhattanu, četvrti koja je kroz povijest bila jedno od najvažnijih
središta organiziranog kriminala u Americi. Kvart je tih godina
doživljavao preobrazbu i privlačio boeme i umjetnike – sedamdesetih i
osamdesetih godina nastanjivala su ga imena poput Roberta De Nira,
Sylvestera Stallonea, Toma Hanksa i Larryja Davida, a Bob Dylan u
pjesmi “Thunder on the Mountain” spominje kako je živio u istoj ulici
kao i Alicia.
Priča kaže da se Keys (koja se zapravo preziva Augello-Cook) u petoj
godini pojavila u epizodi “Cosby Showa”, a u sedmoj svirala Chopina na
klaviru. U šesnaestoj je završila prestižnu njujoršku školu za
izvedbene umjetnosti i već tada se jedna njezina pjesma pojavila na
soundtracku za film “Ljudi u crnom”.
S navršenih dvadeset objavila je vrlo uspješan prvijenac “Songs in A
Minor” i sve od tada uspijeva zadržati mjesto u “prvoj ligi” popa.
Istovremeno, negdje s drugom pločom “The Diary of Alicia Keys” počela
je i transformacija imidža, od vrećastih hlača, pletenica i “uličnog”
chica prema punokrvnoj ženstvenosti, dovršena u vrijeme posljednjeg
albuma “As I Am” prošle godine.
Alicia je sada izgledom, ponašanjem, ali i glazbom koju izvodi prava
diva: potpuno različita klasa od mora međusobno sličnih R&B i soul
zvjezdica. Cijene je ponajviše zbog sofisticiranosti izričaja,
sklonosti slojevitim, ali ipak pamtljivim strukturama na tragu radova
njezina najvećeg uzora, Stevieja Wondera, ali i iskonskog napuklog
soula koji se jedino može usporediti s onim legendarne Arethe Franklin.
KONCERT Zagrebački nastup u petak bit će rijetka prilika da vidimo zvijezdu na vrhuncu karijere