Vizualna senzacija koja sat i pol drži pozornost djece i odraslih, “Alisa u Zemlji čudesa” nova je hit-predstava ZKM-a. Slavno djelo Lewisa Carrolla obradio je Ivor Martinić. Svi važni likovi su tu, i sve najpoznatije situacije, no ova Alisa sasvim je posebna. Režirala ju je Renata Carola Gatica, pokazujući mukotrpan put odrastanja i učeći djecu (i podsjećajući odrasle) čega se sve moraju odreći za status odraslosti.
Maestralno ugođen tim
Ona snažno navija za svoju Alisu, daje joj sve razloge da ostane svoja jer tamo na sceni “Svi su pomalo ludi”. To je rečenica koju izgovaraju svi likovi, a djeca u toj rečenici prepoznaju ludi – njima nerazumljiv – svijet odraslih. Redateljica je svoju Alisu na početku predstave posjela u gledalište. Kada ostatak glumačke družine krene inzistirati na pravilima i zabranjivati maštanje, Alisa se pobuni i izgovori onu riječ najdražu svakom djetetu: “Neću!”
Tim opravdanim činom pobune propada u zečju rupu scene i kazališta i povede djecu na čarobno putovanje. Traga za svojim imenom, osobnošću, pa su tu i njene tri moćne pomoćnice – Hrabra, Mudra i Osjećajna. No, publika ih ne vidi zajedno, odvaja ih svijet čarolije, ovdje satkan od obične najlonske folije i svjetala. Time je stvoren nevjerojatan efekt raskoši, ali i začudnosti i upravo je ta vizualizacija ono što drži pozornost.
“Alisa” u ZKM-u poligon je kreativnosti i to onaj na kojem svoju dionicu vrhunski odrađuje svaki član autorskog tima. Scenografi Isidora Spasić i Igor Vasiljev minimalnim sredstvima postigli su maksimum. Na najlonima premreženoj praznoj sceni s efektom poluzrcala na podu, na najbolji način do izražaja dolaze ne malo nego sasvim ludi kostimi dvojca Decker + Kutić. Šareni su, razigrani, maštoviti, nimalo naslonjeni na neke dobro znane Alise. I lude gljive su tu, ali ovdje se na njima svira. Važan dio predstave već su spomenuta svjetla Aleksandra Čavleka, ali i glazba. Nju su skladali Ivanka Mazurkijević i Damir Martinović Mrle. Redateljica je maestralno ugodila sve članove svoje ekipe, dala im da se razmašu tako da ni jedan zamah ne naruši cjelinu. Do maksimuma je iskoristila Stašu Zurovca, autora scenskog pokreta. Treba vidjeti Rakana Rushaidata kao Bijelog i Ožujskog Zeca, Sretena Mokrovića kao Gusjenicu, Dadu Ćosića kao Kuharicu i Ludog Klobučara, Edvina Liverića kao Vojvotkinju, Petra Levantića kao Kraljicu.
Moguće samo u ovom teatru
Ovakva je predstava moguća samo u ZKM-u. Redatelji hvale ovaj glumački ansambl, ali način na koji se oni igraju ne postoji u nekom drugom kazalištu. U Alisi su podjednako čvrsti i posvećeni kao u najtežim predstavama s repertoara. Ovdje su jedinstveni u svakoj ulozi, razigrani, uživljeni, ali su istovremeno svi zajedno i okvir za zvijezdu koja se rađa: Anđela Ramljak sjajna je Alisa, a iza njene jednostavnosti krije se veliki rad, čak i glumačko poslanje .