Naravno, nije riječ o Sachi Baronu Cohenu, popularnom komičaru koji se
proslavio kao Ali G i Borat, nego o njegovu bratu Erranu Baronu Cohenu,
školovanom glazbeniku (koji je radio glazbu za sve Sachine filmove).
Kao Židov, umjesto prigodnog albuma božićnih pjesama kakve snimaju
kršćanski glazbenici, on se opredijelio za tradicionalnu i modernu
glazbu za Hanuku, praznik svjetla, najveći židovski blagdan. Uz
razgovor o albumu "Songs in the Key of Hanukkah", naravno da je
spomenuo i suradnju s bratom, koja će se nastaviti i na njegovu novom
filmu "Brün o".
Otkud baš CD za Hanuku?
Pa, ta ideja jest jedan od neuobičajenijih projekata u koje sam ušao.
Uzeo sam Hanuku, veliki praznik u kojem sam uvijek uživao kao klinac i
pjevao sve pjesme. Sjećam se da smo imali tu užasnu ploču koju su naši
roditelji puštali, na kojoj djeca pjevaju falš uz pratnju zbilja starog
klavira. Kako su godine prolazile, sve sam više shvaćao da su to zbilja
loše pjesme i sve su loše izvedene. Tako je nastala ideja da se uzme
priča o Hanuki i nešto te glazbe, da je se osuvremeni i napravi da bude
zbilja "cool".
Tko je sve nastupio na tom CD-u?
Oni nisu toliko poznati u SAD-u, ali su neki od najzanimljivijih
pjevača za koje ja znam. Yasmin Levy nevjerojatna je diva sa
svjetske glazbene scene. Bio je čudesan doživljaj samo čuti je kako
pjeva. Idan Rachel velika je pop-zvijezda u Izraelu, i među
najzanimljivijim ljudima koji tamo rade.
Hoće li taj CD biti privlačan i, recimo, katolicima?
Mislim da je u stvari namijenjen katolicima. Ne, zbilja, mislim da je
privlačnost u tome što je to zbilja dobra glazba. Uzeli smo nešto staro
i uveli to u 21. stoljeće.
Je li vašim klincima neka od pjesama posebno draga?
"Oh Dreidel" vole plesati. I vole rep-pjesmu s Y-Loveom. On je židovski reper iz New Yorka koji repa na jidišu.
Možete li vi repati na jidišu?
Mislim da ja ne bih mogao dobro repati ni na engleskom. Ali Y-Love to
može i zvuči sjajno. Kad smo to snimali bili smo u Berlinu i tako
je taj crni, židovski reper pjevao u Berlinu; bilo je to prilično
nadrealistički, ali zbilja moćno.
Kako je bilo raditi glazbu za 'Da Ali G Show'?
Ono što je u tome bilo sjajno jest što sam mogao remiksati neke pjesme.
Kao one Supergrassa i Chrissy Hynde koji su bili gosti u emisiji; nisu
baš znali da će se to dogoditi. Počeli su pjevati svoje pjesme, a ja
sam bio u studiju i remiksao sam skoro uživo i ubacio ridikulozne
basove. Na kraju se to pretvorilo u potpuno drugačiju vrstu ekstremne
drum-and-bass hip-hop skladbe.
Dijelite li Sacha i vi tu ljubav prema tome da tako uhvatite ljude kad se najmanje nadaju?
Mislim da ja svakako volim gurati stvari da vidim koliko daleko mogu
dospjeti, a i Sacha ima to u sebi. Svakako imamo smisla za humor.
Ustvari, on baš i nema neki. Ja sam onaj duhoviti u obitelji.
Kako napišete glazbenu podlogu za nešto poput scene golog hrvanja?
Pa, u sceni golog hrvanja nije bilo glazbe. Odlučili smo da je to tako
ekstremna scena, ono, "THE scena" u filmu – svakako najodvratnija scena
– da bi glazba odvlačila pozornost od stvarnosti onog što se događa.
Je li ta scena bila zasnovana na nekim iskustvima iz stvarnog života?
Mislite, jesmo li se Sacha i ja hrvali goli po kući? To je zanimljivo,
ne sjećam se da sam ikad bio gol dok sam se hrvao sa Sachom. Možda sam
ponekad bio u gaćama, ali su one ostajale ćvrsto na meni za hrvačkih
trenutaka.
Možete li reći nešto o glazbi za 'Brüna'? Koliko se razlikuje od glazbe za 'Borata'?
Mnogo je više gay. To je ključno, rekao bih. Mnogo je gay utjecaja u
glazbi. Upravo istražujem mnogo gay-stvari. Baš sam kupio CD koji se
zove "Gayfest 2008", i to mi je glavni utjecaj.
Što je na tom CD-u?
Na omotnici je neki mišićavi tip golih prsa. Ima Jackie "O", "Before He Cheats". To je suvremeni plesni pop iz gay-klubova.
KRŠĆANI IMAJU BOŽIĆ, A...