Premijera Ulyssesa

Brecht i Hitler kao slika silnih pljačkačkih afera iz Hrvatske

Cabaret Brecht, Ulysses
arhiva VL
24.07.2011.
u 11:23

Treba izdvojiti odličnog Ozrena Grabarića u ulozi mafijaša Ulija, Mislava Čavajdu kao njegovoga pomoćnika te Mladena Vasaryja kao čikaškog gradonačalnika, odnosno glumca koji Uliju daje pouke iz otmjenog govora i vladanja

Na Malom Brijunu, proteklog vikenda održana je premijera najnovije predstave Teatra Ulysses „Cabaret Brech – Zadrživi uspon Artura Uija“ u režiji Lenke Udovički. Brechtova alegorija koja kroz svijet karikaturalne čikaške mafije i njegovu spregu s gradskim vlastima oslikava rast nacizma i dolazak Hitlera na vlast, čita se danas u Hrvatskoj ponajprije kao slika silnih afera s recentnim pljačkanjima gradova i države. Provizije, odobravanje kredita za nikada obavljene javne poslove ili građevine, sve je to obrađeno u tekstu inteligentno s punih pametnih misli, savršenih oštrica (glasovita „što je pljačka banke u usporedbi s njezinim osnivanjem?“), ali ako ni sve aktualne novinske pisanije o malverzacijama političara ne pokreću narod na promjene, kako li će tek predstava? Na žalost, i tu je Brech u pravu kada kaže „kad se zločini nagomilaju, postaju nevidljivi“. Zato valjda kao građani i jesmo toliko pasivni.

S primarnije umjetničke strane predstave gledano, raspjevano-rasplesani ansambl predvođen desetak glumaca i tek jednom glumicom (Maja Posavec), praćen odličnim brass bandom, u cjelini postiže potreban groteskno-karikaturalni ton. Treba izdvojiti odličnog Ozrena Grabarića u ulozi mafijaša Ulija, Mislava Čavajdu kao njegovoga pomoćnika te Mladena Vasaryja kao čikaškog gradonačalnika, odnosno glumca koji Uliju, u jednoj od najzabavnijih scena, daje pouke iz otmjenog govora i vladanja.

 

Ključne riječi

Komentara 12

HE
heraklit88
19:27 24.07.2011.

„Kad se zločini nagomilaju, postaju nevidljivi“ to zadnji može reći staljinist Brecht. Bertolt Brecht je bio notorni staljinist i do smrti u DDR-u (Istočni Berlin) je vjerovao u staljinizam. O tome je detaljno pisao Alain de Benoist kada je tajaj isti Brecht sustavno svojim kvazi autoritetom notornog šarlatana (jer Brechtova umjetnost je najobičnije dekadentno smeće) šikanirao sve intelektualce koji su ukazivali na staljinove zločine i gulage. Brecht niti jedne riječi kritike nije rekao na račun američkog genocida nad Indijancima, terora nad crncima i najveći zločin koji se dogodio u povijesti čovječanstva nad njemačkim narodom tako što su gotovo sve gradove anglo amerikanci sravnili sa zemljom uz pomoć čovjeka svinje bastarda Churchila, a na Hiroshimu i Nagasaki bacili atomsku bombu. Kako bi skrenuli pažnju s tih nezapamćenih zločina izmislili su holokaust da se svijet nebi zgražao nad njihovim zlodjelima nego nad najobičnijim radnim logorima. Naša boljševička kabala koja sisa novce poreznih obveznika i lumpuje na Brijunima nikad se i nije potrudila spoznati istinu nego i dalje inoktrinira nepismenu svjetinu.

PI
pin
22:59 24.07.2011.

Heraklit,odmah sutra kod doktora. Da ti recimo ne padne na pamet otici na Brijune i tamo im sa nekim svojim oruzjem,koje sigurno imas pokazati svoje knjizevno i dramatursko znanje. Jadni, jadni, kretenu neznalacki. (dragi Admine, ovo \" kretenu\" je vise kao neki komplimentic, od milja)

ZL
zlato
15:45 24.07.2011.

Za koga se te predstave odrzavaju i tko to placa?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije