Na Malom Brijunu, proteklog vikenda održana je premijera najnovije predstave Teatra Ulysses „Cabaret Brech – Zadrživi uspon Artura Uija“ u režiji Lenke Udovički. Brechtova alegorija koja kroz svijet karikaturalne čikaške mafije i njegovu spregu s gradskim vlastima oslikava rast nacizma i dolazak Hitlera na vlast, čita se danas u Hrvatskoj ponajprije kao slika silnih afera s recentnim pljačkanjima gradova i države. Provizije, odobravanje kredita za nikada obavljene javne poslove ili građevine, sve je to obrađeno u tekstu inteligentno s punih pametnih misli, savršenih oštrica (glasovita „što je pljačka banke u usporedbi s njezinim osnivanjem?“), ali ako ni sve aktualne novinske pisanije o malverzacijama političara ne pokreću narod na promjene, kako li će tek predstava? Na žalost, i tu je Brech u pravu kada kaže „kad se zločini nagomilaju, postaju nevidljivi“. Zato valjda kao građani i jesmo toliko pasivni.
S primarnije umjetničke strane predstave gledano, raspjevano-rasplesani ansambl predvođen desetak glumaca i tek jednom glumicom (Maja Posavec), praćen odličnim brass bandom, u cjelini postiže potreban groteskno-karikaturalni ton. Treba izdvojiti odličnog Ozrena Grabarića u ulozi mafijaša Ulija, Mislava Čavajdu kao njegovoga pomoćnika te Mladena Vasaryja kao čikaškog gradonačalnika, odnosno glumca koji Uliju, u jednoj od najzabavnijih scena, daje pouke iz otmjenog govora i vladanja.
„Kad se zločini nagomilaju, postaju nevidljivi“ to zadnji može reći staljinist Brecht. Bertolt Brecht je bio notorni staljinist i do smrti u DDR-u (Istočni Berlin) je vjerovao u staljinizam. O tome je detaljno pisao Alain de Benoist kada je tajaj isti Brecht sustavno svojim kvazi autoritetom notornog šarlatana (jer Brechtova umjetnost je najobičnije dekadentno smeće) šikanirao sve intelektualce koji su ukazivali na staljinove zločine i gulage. Brecht niti jedne riječi kritike nije rekao na račun američkog genocida nad Indijancima, terora nad crncima i najveći zločin koji se dogodio u povijesti čovječanstva nad njemačkim narodom tako što su gotovo sve gradove anglo amerikanci sravnili sa zemljom uz pomoć čovjeka svinje bastarda Churchila, a na Hiroshimu i Nagasaki bacili atomsku bombu. Kako bi skrenuli pažnju s tih nezapamćenih zločina izmislili su holokaust da se svijet nebi zgražao nad njihovim zlodjelima nego nad najobičnijim radnim logorima. Naša boljševička kabala koja sisa novce poreznih obveznika i lumpuje na Brijunima nikad se i nije potrudila spoznati istinu nego i dalje inoktrinira nepismenu svjetinu.