Na Veliki petak policija je intervenirala na izvedbi mjuzikla "The Bodyguard" ("Tjelohranitelj") u Manchesteru nakon što osoblje kazališta Palace nije uspjelo utišati publiku koja je pjevala i urlala te bila nasilna, javlja Guardian i ističe kako to nije prvi put da su se britanski umjetnici suočili s kazališnom publikom iz pakla.
Štoviše, nedavno su Britanci proveli i istraživanje na temu ponašanja publike, jer je postalo jasno da je do pada prodaje ulaznica došlo i zato što je dio publike jednostavno počeo izbjegavati odlazak u kazalište. Rezultati istraživanja i više su nego porazni te pokazuju da je 90 posto zaposlenika u kazalištima diljem Britanije iskusilo neprihvatljivo ponašanje publike što uključuje fizičke napade, vandalizam i rasističke ispade, a njih čak 70 posto reklo je da su stvari mnogo gore nego prije pandemije koronavirusa, zbog koje su neka kazališta i zauvijek zatvorena.
Zaključak istraživanja bio je da osnovni problem leži u činjenici da sve veći dio publike dolazi u teško alkoholiziranom stanju, a vandalizmom su najteže pogođene izvedbe mjuzikla, pogotovo onih koji sadrže velike glazbene hitove. Tako su, prije "Tjelohranitelja" u Manchesteru, najveći incidenti u 2023. godini zabilježeni na izvedbama mjuzikla "Bat Out of Hell" i "The Drifters Girl" u Londonu i Edinburghu, dok je londonska Kraljevska opera bila prisiljena posegnuti za najdrastičnijom kaznom koja joj stoji na raspolaganju. Oni su, naime, izrekli doživotnu zabranu dolaska čovjeku koji je vrijeđao pjevačicu dječje dobi. Istovremeno, newsletter Popbitch i komičar Tom Houghton, neovisno jedni od drugih, izvijestili su o parovima koji su se tijekom nastupa upustili u seksualne odnose.
I’m new to the world of theatre. But sad and disappointed tonight at the state of some peoples arrogance and disrespect while at a show.
— Karl Bradley (@KarlBradley_1) April 7, 2023
Completely ruined #TheBodyguard, singing over the actors, to the point of them cancelling the show & police being called 🤦♂️😢 #Manchester pic.twitter.com/6pacRPKdqs
Sada kada je jasno da se ne radi o tek ponekom incidentu u zemlji Shakespearea, zbog takvog su ponašanja na nogama ne samo kazalištarci i ostali kulturnjaci, poput muzealaca koji već godinama govore o hrpama smeća koje ostaju u njihovim prostorima nakon posjetitelja, nego i britanski turistički radnici. Oni dobro znaju da je upravo kulturna ponuda Londona, kao i ostalih velikih gradova Britanije, jedan od glavnih razloga dolaska milijuna turista, koji spremno izdvajaju pozamašne iznose da bi vidjeli neku od legendarnim predstava uživo.
Svjesni su pri tome i činjenice da su upravo senzacionalno raskošne produkcije mjuzikla na West Endu (istoimena londonska četvrt koja ima čak četrdesetak profesionalnih kazališnih kuća te se zajedno s newyorškim Broadwayom ubraja u najcjenjenija tržišno usmjerena kazališta engleskog govornog područja) na vrhu liste predstava koje posjećuju turisti iz cijelog svijeta. Britanci još nisu donijeli akcijski plan, ali zemlja koja je riješila problem vezan za nogometne huligane znat će se obračunati i s kazališnima. Hrvatski ljubitelji kazališta britanskih se muka trebaju sjetiti svaki put kada im zasmeta mobitel u rukama čovjeka koji u kazalištu sjedi blizu njih, što nipošto nije poziv na tu vrstu tehnološkog vandalizma.
Publika bas kao I u doba Shakespearea, gdje ces veceg dozivljaja!