gumbekovi dani

Četiri priče, osam uloga i dvoje glumaca koji su i privatno par

VL
Autor
Denis Derk
07.12.2020.
u 10:08

Festival Gumbekovi dani je otvorila premijera komedije “Na parove razbroj s’” britanskog dramatičara Petera Quiltera.

Neokrunjeni histrionski vođa Zlatko Vitez je uporan pa je ove koronske godine uspio organizirati čak tri festivala. Prvo Histrionsko ljeto, onda Bobijeve i, sada u prosincu, Gumbekove dane. Dani posvećeni omiljenom glumcu Mladenu Crnobrnji Gumbeku planiraju zagrebačkoj publici ponuditi čak jedanaest predstava, od kojih su neke i gostujuće, što je doista pravi organizacijski pothvat u ovom epidemiološki zahtjevnom i rizičnom trenutku. Festival je otvorila premijera komedije “Na parove razbroj s’” britanskog dramatičara Petera Quiltera koji je histrionskoj publici poznat po predstavi “Famozna”.

Režije, ali i scenografskog i prevoditeljskog posla prihvatio se Ivan Goran Vitez koji je, očito, znatno adaptirao Quilterov tekst lokalizirajući ga i smještajući u ove naše okolnosti i u ovo naše podneblje. U kostimima Elvire Ulip u čak osam različitih uloga nastupili su dopadljivi i ležerni Ana-Marija Percaić i Hrvoje Klobučar, par i u predstavi i u stvarnom životu. Njihova trenutačna situacija u kojoj su se zbog zagrebačkog potresa našli bez sigurnog krova nad glavama poslužila je za povezivanje četiri različite Quilterove priče iz ljubavne svakodnevice.

Tako su glumica i glumac u dvosatnoj predstavi glumili i sebe dajući predstavi i opori dašak dokumentaristike i rušeći granice između stvarnosti i fikcije, što je uvijek osjetljivo, pogotovo kada se odigrava uživo. Ali zbog toga predstava nije trpjela.

Dapače. Publika je čak i lakše povjerovala glumcima u njihovim neobičnim i na mahove ekscentričnim preobrazbama u kojima su morali pribjegavati i tipiziranom karikiranju likova. Nisu publici smetale ni povremene (ne)uobičajene nezgode s perikama, rekvizitima... koje su predstavi samo davale na simpatičnosti, a nekoga su možda i ponukale da posumnja i na nestašnu redateljsku ruku Ivana Gorana Viteza koji bi za sljedeće izvedbe možda trebao ubrzati neke prestatične scene kako bi predstava dobila na dinamičnosti i energičnosti bez kojih nema dobre komedije.

Od četiri priče možda je najbolja bila ona najotkačenija i najurnebesnija u kojoj Klobučar glumi ženu, i to pokornu i usamljenu tajnicu uspješnog hipsterskog homoseksualca kojeg je više nego sjajno interpretirala Ana-Marija Percaić i uspjela izbjeći sve zamke klišejiziranog pristupa LGBT likovima.

Ana-Marijin Branko nije nikakva hollywoodska tetkica, nego prvenstveno muškarac sa svim onim muškim histeriziranjem i inzistiranjem na vlastitoj komociji u čemu su današnji sve feminiziraniji muškarci bez obzira na seksualnu orijentaciju možda i nadmašili žene.

Odlično je sjela i završna priča u kojoj Toni, sredovječni lako-ćemo muškarac sklon piću po treći put pred oltar pokušava ispratiti neodlučnu i krajnje nesretnu sestru Anu, svu zamotanu u predramatičnu i prenaglašenu, fatalnu vjenčanicu.

Ironizirajući predrasude i gorko ismijavajući ljudske mane, Quilter je ovom pomalo nefokusiranom komedijom zorno prikazao ljude koji su u grčevitoj i nesmiljenoj potrazi za partnerom. Potrazi u kojoj uglavnom nema ni pobjednika ni poraženih. 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije