ZAGREB - Izložba slikarskih i kiparskih radova, uz koje je mnogo instalacija, videa, fotografija, objekata i internetskih projekata, koji će od 16. rujna biti pokazani u prvome dijelu izložbe suvremene kineske umjetnosti "Zlatna žetva", predstavljena je jučer novinarima na konferenciji u Novinarskome domu. Bit će to najveća ovogodišnja izložba radova kineskih umjetnika koja će biti postavljena izvan Kine, a sadržavat će stotinjak radova četrdeset mladih stvaralaca, najavio je Pi Li, asistent na Centralnoj kineskoj umjetničkoj akademiji i stručnjak koji je zajedno s Mladenom Lučićem, kustosom zagrebačkoga Muzeja suvremene umjetnosti, birao umjetnike i radove za tu veliku izložbu.
Ovu izložbu će tri mjeseca moći vidjeti hrvatska i europska javsnot na Zagrebačkome velesajmu (Paviljon 19 i Kineski paviljon) jer je NR Kina zemlja partner. Izložbu organizira zagrebački Muzej suvremene umjetnosti i SCCA Institut za suvremenu umjetnost pod pokroviteljstvom Gradskoga ureda za kulturu i zagrebačkog Gradskog poglavarstva. Začetnik i voditelj projekta je Ante Sorić, a novinarima su se obratili i Vladimir Stojsavljević, pročelnik Gradskoga ureda za kulturu.
U Zagreb su doputovali kineski stručnjaci Susan You, voditeljica promidžbe izložbene agencije Ministarstva kulture NR Kine, mladi umjetnik Chen Shao Xiong, koji u Zagrebu tek postavlja svoj rad-objekt, te već spomenuti kustos Pi Li koji je kazao kako se mnogo toga promijenilo posljednjih desetak godina u kineskoj suvremenoj umjetnosti. Pi Li naglasio je kako se u inače zatvorenoj kineskoj sredini, koja je dugo bila pod velikim utjecajem politike, umjetnost na neki način oslobodila i počela razvijati nakon revolucije sedamdesetih godina 20. stoljeća, a posebno je snažan zamah imala devedesetih godina, nakon završetka hladnoga rata. Mediji i širenje Interneta također su pridonijeli otvaranju ideja i želji, posebno mladih kineskih umjetnika, da budu sastavni dio svjetskih umjetničkih kretanja.
Prema riječima Mladena Lučića, izložba je podijeljena u četiri dijela: Svijet i metafora, Povijest i sjećanje, Stvarnost i predstavljanje te Mediji i komunikacija. Paralelizam europskoga i hrvatskoga pogleda u odnosu prema kineskome rezultirat će posebnim analitičkim postupkom, a neki radovi još su u fazi nastajanja. I nakon drugoga dijela i otvaranja 30. rujna, a nakon završetka Jesenskoga međunarodnoga velesajma, bit će predstavljen i katalog izložbe, uza koju idu i brojna popratna događanja.
Dorotea Jendrić