Pogorelić u Zagrebu

Dosada ili trijumf genijalca u zagrebačkim Klovićevim dvorima

ivo pogorelić u zagrebu
antonio bronić/pixell
28.07.2011.
u 17:36

Slavni hrvatski pijanist Ivo Pogorelić svojim je recitalom u atriju Klovićevih dvora zatvorio Zagrebačke ljetne večeri. Publika mu je priredila stojeće ovacije, a dio ljudi tvrdi da im je na koncertu bilo dosadno.

Hoćeš li napisati da je bilo dosadno, rekao mi je na kraju zahtjevnog recitala Ive Pogorelića u odlično ispunjenom atriju Klovićevih dvora jedan ugledni zagrebački skladatelj i dobar poznavatelj zagrebačke i hrvatske glazbene scene. I nadodao da mu se svidjela samo Pogorelićeva verzija Chopinova Nokturna u c-molu, a ostatak programa bio mu je dosadan. Očito smrtno. Brojni posjetitelji Pogorelićeva zagrebačkog recitala koji su uporno tražili bis i upriličili mu stojeće ovacije očito nisu dijelili skladateljevo mišljenje. Njih je program koji je Pogorelić već predstavio ovog ožujka u rasprodanom Lisinskom, satkan od djela F. Chopina, ali i ovogodišnjeg jubilarca Franza Liszta očito oduševio. Pogorelić i u godini kada obilježava trideset godina od debija u Carnegie Hallu izaziva snažne kontroverze. Za jedne je genij, za druge, kao što se može čuti, pretenciozni dosadnjaković i glazbeni ekscentrik. Umjetnik koji u želji za osobnošću prelazi granice dopustivog u sviranju tuđih kanoniziranih partitura.

I dok Pogorelićeve interpretacije Chopinove Druge sonate u b-molu, već spomenuti Chopinov Nokturno ili Mefistov valcer br. 2. skladatelja i pijanističkog virtuoza Franza Liszta publici u Zagrebu i nisu bila toliko sporne, mnogi su malo teže podnijeli umjetnikovu interpretaciju Lisztove Sonate u h-molu, s kojom je program i završio neposredno prije nego što je pala kiša. Pogorelić je u tom Lisztovu djelu temeljito raščlanio partituru, podarivši publici samo sebi svojstvenu izvedbu jedinstvenu u glazbenom sve komercijalnijem svijetu koji cijeni uniformiranost i efikasnost. No, na tom putu publika je u pozne noćne sate u kojima se sablasni i spori zvuk klavira tukao s raspojasanim glazbenim zvukovima s obližnjeg Štrosa mogla osjetiti i umor i potrebu za intenzivnim snom. I to bez obzira na Pogorelićeva Liszta.

Činjenica je da ozbiljan program poput Pogorelićeva zahtijeva potpunu tišinu i koncentraciju. A atrij Klovićevih dvora za tako nešto ipak nije pogodan čak i u inače uspavanom zagrebačkom Gornjem gradu. A pijanist Pogorelićeva ranga zaslužuje i bogatiji program nego što je to dobio za svoj najnoviji zagrebački recital na kraju Zagrebačkih ljetnih večeri.

Ključne riječi

Komentara 15

DE
deus ex machina
20:03 28.07.2011.

Konačno neki glasovi razuma! Pa on je obični pozer i ništa drugo (Mrvica je isto to, samo je ipak...drugi). U Kini ima barem 50 klinaca koji \"rasturaju\" znatno bolje od njega

KA
Karla
22:25 28.07.2011.

Danas si zaista svatko dozvoljava da drži lekcije Pogoreliću! A i kritičari bi trebali imati malo više poštovanja. Da su bili tako pametni dok su studirali, danas bi oni svirali a ne bi pisali izvještačene i premudre kritike.

DU
Deleted user
19:29 28.07.2011.

Pogorelić radi iz svojih koncerata nevjerojatni cirkus. Kad je nedavno gostovao u Varaždinu na promociji novog klavira u Glazbenoj školi, vladala je nevjerojatna psihoza prije i za vrijeme koncerta. Ljudi su bili upozoreni da ne kašlju, ne pomiču se na stolcima, inače bi se umjetnik mogao svojevoljno dići usred koncerta i otići. Da ne kažem da je bilo kakva kamera bila najstrože zabranjena. Uglavnom, opći dojam koji je ostavila njegova svirka bila je isti kao i na ovom koncertu. Opća dosada. Gotovo isti program, očito naverglan da ga prodaje okolo, učinio je od varaždinske obrazovane publike (u kojoj su bili mahom profesori na školi, od kojih barem 20 klavirista) prilično zbunjenu i prevarenu skupinu ismijanih slušatelja. Eto, to je slika današnjeg Pogorelića. Ne kažem da možda nekada nije bio ozbiljniji i veći umjetnik, ali ovo što danas radi nije više umjetnička sloboda, nego prodavanje magle.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije