Sasvim posebna kazališna sezona očekuje ljubitelje kazališta u Rijeci, ali i njenoj okolici, a lako je za pretpostaviti da će mnoge najavljene predstava za 2024./25. privući i gledatelje iz širem područja. Sezona HNK-a Rijeka posebna je i po tome što su je pripremila dva čelna čovjek kazališta: aktualni intendant dr. sc. Marin Blažević te buduća intendantica Dubravka Vrgoč, koja to kazalište preuzima 1. siječnja 2025. godine. Tu jedinstvenu sezonu nazvali „Doviđenja. Dobro došli!“, te za nju pripremili 14 dramskih, opernih i baletnih premijera, 10 različitih koncerata, dvije obnove, dva nova kazališna programa te više od 25 različitih repriznih naslova.
„Zaključili smo da je najbolji put da se dvoje intendanta dogovore oko sezone, a da onda jedan završi svoju poslovnu godinu, a drugi započne svoju,“ rekao je na predstavljanju nove sezone intendant Blažević, dok Dubravka Vrgoč kaže kako je iznimno sretna što imam priliku doći u Rijeku i tu napraviti teatar o kakvom je razmišljala niz godina, jer kako je rekla: „Jedno duže vrijeme sam htjela stvoriti mediteransku priču, misleći da je u ovim teškim vremenima upravo Mediteran ta neistražena zemlja, kako bi rekli Amerikanci. Živimo u teškim vremenima, u vremenima ratova, pandemija i ekoloških katastrofa. Ali tu počinje teatar, filozofija i cijela naša kultura. Rijeka mi se čini idealnim mjestom za promoviranje mediteranskog teatra i kulture“.
U novoj sezoni Hrvatska drama priprema četiri premijerna naslova, a sezonu otvara autorskim projektom Ivana Plazibata radnog naslova „Kad se zaljubljujemo“, posvećen populaciji 60+ i njihovom pravu na ljubav. U 2025. godini slijedi dramatizacija romana Bekima Sejranovića, „Nigdje, niotkuda“, u režiji Ivice Buljana. U pripremi je i predstava radnog naslova „Oslobađanje“ u koprodukciji s Nacionalnim kazalištem Tunisa u sklopu projekta „Deconfining“ koji, ističe Marin Blažević, „povezuje dva mandata“. Četiri glumca iz HNK Ivana pl. Zajca te četvero glumaca iz Tunisa će od rujna krenuti raditi predstavu na temu migracija koja će svjetsku premijeru imati u prosincu 2024., a onda u ožujku 2025. riječku premijeru. Zadnja premijera je autorski projekt Lede Festini Jensen, Damira Martinovića Mrleta i Ivanke Mazurkijević, „Magarčić i kit“, predstava za djecu rađena prema predlošku priče Damira Martinovića o malome magarčiću koji ostvaruje svoje snove.
U pripremi su i dva mjuzikla. Početkom nove sezone bit će postavljena obnova „Bulevara sumraka“ Andrewa Lloyda Webbera u režiji Renate Carole Gatice, dok će koreograf i redatelj (trenutno najpoznatiji po baletu „Hamlet“ u HNK Zagreb i mjiziklu „Ljepotica i zvijer“ zagrebačkog Kazališta Komedija) raditi „Priču sa zapadne strane“ Leonarda Bernsteina.
Repertoar riječke Opere krase tri velike premijere. Ujesen na riječku pozornicu stiže „Napudraj joj lice“ Thomasa Adèsa u koprodukciji sa Slovenskim komornim glazbenim kazalištem i Cankarjevim domom u Ljubljani, a pod dirigentskom palicom Simona Dvoršaka i u režiji Eve Hribernik. Slijedi opera „Arijadna na Naksosu“ Richarda Straussa Opere Slovenskog narodnog Gledališča Ljubljana, a pod ravnanjem Villea Matvejeffa i u režiji Marina Blaževića kojemu će to biti i njegov oproštajni projekt od Kazališta. U 2025., već u mandatu Dubravke Vrgoč, u Rijeku dolazi opera Giacoma Puccinija „Manon Lescaut“. Riječ je o velikoj koprodukciji Zajca s Teatro Regio di Parma, Fondazione Festival Puccini Torre dell Lago, Fondazione Lirico Sinfonica Petruzzelli Teatro di Bari i Nacionalnom Operom Bukurešt koja će svoju premijeru imati na 70. festivalu Puccini Torre del Lago. Ova velika europska koprodukcija u Rijeku stiže 27. ožujka 2025. godine.
Nova koncertna sezona donosi deset različitih koncerata, ali i jedan poseban koncertni program posvećen djelu Giuseppe Verdija. Istu otvaraju koncerti pod nazivom „Operni vremeplov“ tijekom kojih će publika imati priliku proći kroz opernu povijest uz „ulomke iz rijetko izvođenih opera nekih od najbitnijih opernih skladatelja“ poput Handela, Glucka, Mozarta, Rossinija, Wagnera, Berlioza, Čajkovskog, Bizeta… Drugu polovicu koncertne sezone pod Dubravke Vrgoč otvara poseban „Koncert dobrodošlice“ na kojem će nastupati, među ostalima, Let 3, Urban, Parafi te Denis & Denis. Buduća intendantica je posebnu pozornost posvetila novom programu u koprodukciji s Teatrom Regio di Parma, „Verdi vikend“, gdje je ideja da „cijeli grad saživi s Kazalištem“ kroz niz različitih programa.
Najavljene su i dvije baletne premijere. Prva je K-HNK koprodukcija s HNK-om u Splitu „Laurencija“ Vakhtong Chabukiani i Aleksandra Kreina u novoj koreografskom verziji Nine Ananiašvili, dok u novoj godini stiže “Pepeljuga“ Sergeja Prokofjeva u neoklasicističkoj koreografiji Lea Mujića, koji će ovim baletom dokazati da je autorska uzdanica svakog kazališta u kojem radi.
Novi repertoar Talijanske drame čine čak četiri premijere. Sezonu otvara mjuzikl za sve generacije u koprodukciji s Gledališčem Koper, „La nostra famiglia / Naša familija“ Saše Eržena u režiji Marjana Nećaka koji je zaslužan i za glazbu mjuzikla. Sezonu nastavljaju predstave za djecu Petre Cicvarić „Chi non memorizza googlerizza / Tko nema u vugla, googla“ u režiji Peđe Gvozdića te „Il Papa'/Ja tata“ Bjarni Haukur Þórssona u koprodukciji s ZaTroCaRaMa APS, a u režiji Marco di Stefana. Njihova zadnja premijera u 2025. godini biti će djelo Carla Goldonija „La moglie saggia / Mudra žena“ u režiji Giorgia Sangatija te velikoj koprodukciji s Teatro Stabile Veneto. Riječ je o drami nepoznatoj i talijanskoj publici, a koja kod nas nikada nije igrala, pa su tako već dogovorena gostovanja u Veneciji, Padovi i Trevisu.
Najavljena je i „selidba“ Filozofskog teatra koji će nakon velikih uspjeha u HNK u Zagrebu biti postavljen u HNK Ivana pl. Zajca. Trajat će od siječnja do lipnja 2025. i ugostiti: Gorana Bogdana, Leu Ypi, Jasmilu Žbanić, Georgija Gospodinova te Nikolaj Schultza. Domaćin i voditelj programa i dalje je Srećko Horvat.