Ovogodišnji natjecateljski program donosi 27 inovativnih radova iz različitih dijelova svijeta, od čega su tri iz Hrvatske koji, najavljeno je, svojom formom i motivima radikalno prekrajaju, preispituju i preskaču ustaljene granice audiovizualnog medija, istovremeno reflektirajući krizno stanje društva.
S festivala kažu kako se među temama koje zaokupljaju autore i autorice u ovogodišnjoj selekciji ističe utjecaj različitih društvenih kriza i previranja na naše osobne identitete i odnose s drugima.
Belgijska audiovizualna umjetnica Eva Giolo predstavit će se filmom snimljenim u jeku pandemijske krize - "U grlu nam cvate cvijeće" opisuje se kao intimna i vrsno koreografirana 16-milimetarska poema koja simbolički adresira krhkost međuljudskih odnosa u kućnoj karanteni.
Iskustvo lockdowna također je inspiriralo Vladislava Kneževića (Colonello Futurista, 2020.; Dokument Parakozmik, 2018.,) koji će se predstaviti tehno-strukturalnim radom "Imploder", dok je austrijska umjetnica Friedl vom Gröller u filmu "2020" odlučila "na vrlo duhovit način pokazati zube godini koju je obilježla kriza covida-19."
Tinjajućom ekološkom katastrofom bavi se splitska vizualna umjetnica Tanja Deman u filmskom eseju "Horizont" – meditativnoj priči o moru u vremenu zatopljenja i zagađenja, dok je kineska autorica Yuyan Wang u svom radu "Tisuću i jedan pokušaj da budem ocean" posegnula za brojnim videoisječcima s interneta kako bi ukazala na informacijsku i industrijsku zasićenost našeg društva.
Estetske i pripovjedne mogućnosti novih medija inovativno koriste i "Moji krajolici", intrigantni esej francuskog redatelja Antoinea Chapona o sprezi vojne i zabavne industrije videoigara čija se radnja u cijelosti odvija u računalnom animiranom krajoliku ratne videoigre.
Tu je i novomedijski hibrid nagrađivanog tajlandskog umjetnika Tulapopa Saenjaroena (Soba s pogledom na kokos, 25 FPS 2018), "Squish!", koji nadahnuće za svoje razigrane i crnohumorne tabloe nalazi u tajlandskoj animaciji te košmaru društvenih mreža i mobilnih aplikacija.
Konkurencija donosi i niz svježih radova festivalskih alumnija, poput klasika suvremenog materijalnog filma, Petera Tscherkasskog, s radom "Opet vlak" sastavljenom od brojnih isječaka iz holivudske filmske povijest.
Cijenjeni kanadsko-japanski filmaš Daïchi Saïto (Engram povratka, 25 FPS 2015) vraća se na veliko platno Kina SC s još jednom "raskošnom 35-milimetarskom simfonijom" pod naslovom "earthearthearth.
Austrijska videoumjetnica Tina Frank sudjeluje na festivalu s elektroničkom apstrakcijom "Frozen Jumper", afestivalski laureat Peter Burr (dobitnik Grand Prixa 2015. za film Nered) filmom "Crni kvadrat" u kojem oživljava filozofiju percepcije.
Bugarska novomedijska umjetnica Veneta Androva (Iz moje pustinje, Nagrada žirija kritike na prošlogodišnjem 25 FPS-u) vraća se na festival s 3D-animacijom u kojoj se služi figurom zgodne humanoidne umjetnice kako bi razotkrila duboko ukorijenjene patrijarhalne obrasce na tržištu umjetnina (AIVA).
Umjetničkim poljem bavi se i fotografkinja i umjetnica Jelena Blagović u svome debitantskom filmu "Svaki je umjetnik za sebe, svi zajedno nikad", refleksivnom eseju inspiriranom umjetničkim radom Gorana Trbuljaka.
U Velikom žiriju ove su godine australska redateljica Pia Borg, njemačka kustosica Katrin Mundt te hrvatski multimedijski umjetnik Ivan Marušić Klif.
Svaki od njih će dodijeliti po jedan Grand Prix, a filmovi također konkuriraju za Nagradu kritike i Nagradu publike. Hrvatski filmovi su i u utrci za Nagradu Green DCP, koju dodjeljuje Udruga za audiovizualna istraživanja 25 FPS.
Uz Natjecateljski program, ovogodišnji popratni programi suvremene ili povijesne avangarde čine Žiri predstavlja, Expanded Cinema i Kino 23.
Ulaz na sve projekcije i festivalske programe je besplatan.