Opet je tu bilo pregršt novih skladbi! Čini se da se već drugo ljeto uspješno nastavlja tradicija Osorskih glazbenih večeri, jednog od naših “morskih” festivala u malome gradiću smještenom na prevlaci između Cresa i Lošinja.
Osorske su večeri 35. put završile koncertom novog ansambla Cantus Classic, sestrinskom ansamblu izraslom iz renomiranog Cantusa specijaliziranog za glazbu 20. i 21. stoljeća. Polovicom srpnja festival je otvoren Beethovenovom Devetom simfonijom, nikad ispunjenom željom Daniela Marušića, i njemu u spomen. Nastavljajući se na zasade i neumorni rad pokojnog Daniela Marušića, koji je utemeljio i predano vodio festival više od tri desetljeća, Berislav Šipuš, koji se lani iznenada morao primiti toga posla, kaže da su svi bili svjesni da vrijedan koncept valja njegovati. Naime, Osorske glazbene večeri desetljećima posebnu pažnju posvećuju praizvedbama novih djela hrvatskih skladatelja i općenito njihovu opusu. Festival ih je za Marušićeva umjetničkog vodstva zabilježio tristotinjak, a mnoge su se nakon Osora zadržale na redovitom koncertnom repertoaru. Tako su ove godine praizvedena djela Davora Bobića, Ante Knešaureka, dosad neizvedeno djelo Jurja Stahuljaka, pjesme Frane Paraća na stihove njegova oca Ive te na kraju i Klavirski koncert Frane Đurovića.
Možda će, osim glazbenih krugova, i Osoru uvijek vjerne publike, još jedan kontingent novih djela hrvatskih skladatelja privlačiti sve više pozornosti u sredini koja više voli cijeniti sve uvozno, ma kakvo bilo. Možda svježe zanimanje potiče i činjenica da je pokrovitelj Osora skladatelj i predsjednik Josipović, koji svojim položajem osjetnije skreće pozornost javnosti i medija.
Daniel Marušić za Osor je naručio i postavio niz skulptura, poprsja i spomen-ploča skladateljima, i to će se nastaviti čim se nađe novac – kaže Šipuš. A u planu je i aleja skulptura.