Mladi zagrebački tenor i solist zagrebačke Opere Filip Filipović na nedavnom je uglednom međunarodnom natjecanju Hans Gabor Belvedere održanom u Dortmundu osvojio drugu nagradu i 3500 eura. Taj veliki međunarodni uspjeh okrunio je i s dvije posebne nagrade.
- Uz novčanu nagradu za drugo mjesto, dobio sam i dvije posebne nagrade. Prva od njih je audicija za Lindemann Young Artists Programm & Laffont Competition u Metropolitan operi u New Yorku, a druga je angažman u Deutsche Oper am Rhein koja je organizirana kao kazališno partnerstvo između dvaju gradova, Düsseldorfa i Duisburga. O potonjem angažmanu još nemam informacije, a što se tiče Metropolitana, već su mi se javili i trebao bih iduće kazališne sezone ići na audiciju. Sada još samo trebamo dogovoriti termine - kaže taj ambiciozni tenor koji je ove sezone u Zagrebu uspješno debitirao i kao Verdijev Alfredo, i to pod ravnanjem Ivana Repušića.
Pitali smo ga i koliko su mu važna međunarodna natjecanja.
- Međunarodna natjecanja, pa tako i Belvedere, zapravo su odlična prilika za upoznavanje ljud iz industrije i stvaranje novih poslovnih prilika. Mislim da su već ove dvije posebne nagrade koje uključuju angažmane fantastične prilike u mojoj karijeri, ali primio sam još poneki mail za audicije dok sam boravio u Njemačkoj. Naravno, ništa još nije konkretno dogovoreno, tek su mi se otvorile te mogućnosti i vidjet ćemo što dalje slijedi - ističe Filipović.
A što je pjevao u finalu, u kojem je bio još jedan hrvatski pjevač, kontratenor Filip Klisović?
- U finalu je žiri odabrao da pjevam, meni trenutačno veoma blisku i dragu, ariju Alfreda iz Verdijeve Traviate - Lunge da lei. Prije nego što je uopće počelo natjecanje u Dortmundu, žiri je u brojnim svjetskim gradovima radio predselekciju. U Hrvatskoj su audicije bile u Zagrebu i Varaždinu. Trebao sam ići na audiciju u Zagreb, ali sam se razbolio pa sam na kraju otišao na audiciju u Varaždin i prošao. Zatim su slijedile tri etape natjecanja koje su u desetak dana održane u Dortmundu, gdje je posljednji bio finale u kojem je arija izvođena uz pratnju orkestra u dortmundskom kazalištu. Volio bih svakako otići na još koje međunarodno natjecanje dok još imam priliku. Naime, većina opernih pjevačkih natjecanja ima dobnu granicu za kandidate koji se mogu prijaviti i ona je oko 30 godina, uz koju godinu više ili manje. Zasad nemam u planu neko određeno natjecanje, ali rado bih se svakako prijavio na još neko - kaže Filipović.
A što ga čeka do kraja ove i sljedeće sezone u zagrebačkom HNK?
- Trenutačno smo pred završetkom kazališne sezone i čeka me još samo Ismaele u Nabuccu potkraj lipnja na zagrebačkom opernom festivalu. Iduće sezone me zasad od novih uloga čeka uloga Ferranda u Mozartovoj Cosi fan tutte. Prije tri mjeseca sam i diplomirao na zagrebačkoj Muzičkoj akademiji. Diplomski rad pisao sam o Taminu i Mozartovoj Čarobnoj fruli što je ujedno i moja prva velika uloga koju sam imao prilike izvoditi. Trenutačno razmišljam o usavršavanju u inozemstvu. Naravno, trebam uskladiti svoj raspored u kazalištu s nekim mogućnostima usavršavanja pa ćemo vidjeti kako to sve uskladiti i je li to uopće moguće - govori nam tenor koji publiku oduševljava zvonkim i svježim glasom.