Premijera u ZKM-u

Folk Acts je fuga o lovu na san i emocije publike

Nataša Dangubić i Višnja Vitas
Foto: arhiva ZKM
17.05.2016.
u 14:31

Autori pokazuju kako izvedbene umjetnosti počivaju u očima promatrača, u njihovim očekivanjima. Ovdje nema dobrog, lošeg ili boljeg, samo jedna glumica (često na rubu živčanog sloma) i jedna pjevačica (koju je iskustvo učinilo flegmatičnom) koja rade svoj posao. Publika je ta koja tom poslu dijeli epitete i predznake

Kada je u Teatru &TD radio predstavu “Born to Please”, redatelj Saša Božić poprilično je iznenadio publiku jer četvero njegovih junaka tamo samo pjeva. Sada je, radeći na svojevrsnom nastavku te predstave, u ZKM-u opet “zeznuo” prisutne. Svi su, naime, očekivali da će se u predstavi “Folk Acts” pjevati, ali tamo pjesme, tj. narodnjaka ima samo u naznakama. “Folk Ackts” je priča o izvedbenim umjetnostima, ispričana geldana kroz dvije prizme: jedna je ona glumice (odlična Nataša Dangubić), a druga kafanske pjevačice (Višnja Vitas, kojoj je iskustvo iz kafane očito dovoljno da sasvim pušteno prihvati i kazališnu rolu).

Dekonstrukcija mitova

Predstava je autorski projekt redatelja Saše Božića i koreografkinje Petre Hrašćanec, po njihovoj definiciji: performance za glumicu i kafansku pjevačicu. Njih dvije ovdje doslovno preispituju jedna drugu: kako se pripremiti za nastup, kako se boriti s tremom, kako doći do publike, kako u ljudima izazvati emocije... U svakom od tih “okršaja” glumica je ta koja gubi. Ona komplicira, ulazi u likovi, ima autorski tim... Ne razumije svijet u kojem je sve jednostavno, gdje ona druga, dođe i pjeva, zna što tko želi, a oni plaćaju.

Autori predstave kroz tu svojevrsnu (jednosatnu) fugu o uzvišenoj i nevrijednoj umjetnosti zapravo dekonsturiraju mitove – one o teatru i one o narodnjacima.

Suprotstavljene a bliske

Djevojke na sceni (igra se na improviziranom podiju u predvorju ZKM-a) doslovno rastavljaju samu scenografiju, odnose dijelove. Na kraju ostaju same na praznom prostoru, pod jakim svijetlom... suprotstavljene jedna drugoj, a opet nevjerojatno bliske. Jesu li to i kazalište i narodnjaci? Autori pokazuju kako izvedbene umjetnosti počivaju u očima promatrača, u njihovim očekivanjima. Ovdje nema dobrog, lošeg ili boljeg, samo jedna glumica (često na rubu živčanog sloma) i jedna pjevačica (koju je iskustvo učinilo flegmatičnom) koja rade svoj posao. Publika je ta koja tom poslu dijeli epitete i predznake.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije