Treći album “Portopop” Porto Morta, objavljen na samom kraju prošle godine, tek će u 2022. doživjeti svoje pravo predstavljanje i popularnost. Strategija upotrijebljena na 14 tema – u devet pjesama i pet skitova – i promjena u koju je bend ušao podsjeća na način kako je Arcade Fire 2013. albumom “Reflektor” krenuo prema ojačanom plesnom usmjerenju.
Ukratko, “Portopop” idejno zvuči kao Haustor za 21. stoljeće, u svom povezivanju raznih artističkih smjerova u artikuliranu cjelinu. Ne samo zato što je Roko Crnić važan suradnik Darka Rundeka – od turneje “Apocalypso Now” do zadnjeg Rundekova albuma “Brisani prostor” – već zbog toga što “Portopop” pokazuje sličnu sklonost plesnim obrascima provučenim kroz moderne utjecaje elektronike, u kojima se ne gubi ni rock segment, te inteligentnim tekstovima koji resetiraju i testiraju svakodnevicu, trendove i novu stvarnost. Porto Morto povremeno podsjeća i na sjajni američki Yeaseyer koji smo gledali i na INmusicu, pogotovo u slojevitoj produkciji i sjajnoj svirci koja kombinira studijsku tehnologiju sa živim elementima, a sve zajedno hipnotički zove na ples bez posustajanja.
Ili, kako sami kažu: “Portopop je naša vizija nešto modernijeg ili možda malo progresivnijeg popa te jedan naš predložak za to kako bi se u 2021. godini moglo pristupiti zvuku današnjeg benda. Zanimljivo nam je kako se dogodio, čini nam se, fini balans između zvuka tradicionalnog rock’n’roll benda i elektroničkog estetskog vokabulara moderne pop-muzike, koja zapravo nije uobičajena za jedan višečlani bend, već prvenstveno namijenjena za solo izvođače.”
Objavljen je na vlastitoj nezavisnoj etiketi jeboTon, ekipa koja je radila na albumu ista je kao i na sjajnom prošlom “Portofonu” pa je postignut i slično spektakularan, slojevit zvuk. Producenti su Roko Crnić i Hrvoje Klemenčić, mikseve pjesama radili su uz pomoć Iso Mikija (KUKU$) i Hrvoja Nikšića (ex Šumovi protiv valova, Kramasonik), a u masteringu su im se pridružili Višeslav Laboš i Dominik Kisić (Lobotomija), dok bend i dalje čini istih sedam članova.