Saša Britvić, jedan od glavnih pokretača i umjetnički direktor Korčulanskog baroknog festivala, prošle mi je godine pričao kako se boji da će na Korčuli prevladati oni koji zavide Hvaru na invaziji domaćih i svjetskih celebrityja i turizmu zasnovanom na danonoćnom partijanju. S Britvićem je tu bojazan dijelio i Michael Unsworth, engleski poduzetnik i korčulanski zet, koji je silno podigao razinu hotelijerske usluge otoka i privlačenju klijentele s novcem, stilom i ukusom. Zato je i pružio punu podršku Britviću u pokretanju festivala koji sljubljuje bogatu lokalnu kulturnu baštinu s vrhunskim dosezima domaćih i svjetskih glazbenika.
Turisti koji žele tradiciju
Lanjsko premijerno izdanje festivala bilo je pun pogodak, a Korčula, ako je suditi prema internetskim stranicama grada i otoka, to prepoznaje i cijeni i time se hvali. S razlogom.
Onima na Korčuli koji možda još misle da je loše što njihov otok mirno spava dok Hvar luduje i puni stranice koje se bave spektaklima, dobra je pouka mogla biti reportaža s Hvara objavljena prije tjedan dana u Jutarnjem listu u kojoj Hvarani žale za gostima koje zanima i koji imalo cijene veliku kulturnu baštinu i tradiciju toga grada. Korčula je s baroknim festivalom dobila nešto o čemu Hvar danas sanja, spokojne noći i vrhunsku kulturu.
Pokretanje beskompromisno ambicioznog novog festivala u ovim je kriznim vremenima bilo dobar znak za Hrvatsku. Opstanak Korkyre, čije će drugo izdanje biti od 7. do 13. rujna, još je značajnije u godini u kojoj su Dubrovnik i Hrvatska, primjerice, nakon dvanaest glazbenih sezona iz snova ostali bez Rachlina i prijatelja kao da ih nikad nije ni bilo.
Britvić nije zadovoljan potporom Ministarstva kulture koja ove godine iznosi trideset tisuća kuna, bez obzira na obećanje da će se već dogodine barem udvostručiti. S obzirom na rezultate i dosege prošlogodišnjeg festivala ta nestrpljivost nije neopravdana i bez osnova jer Korkyra nije samo još jedan novi festival nego visoko profilirana manifestacija na svjetskoj razini kvalitete. To pokazuje i ovogodišnji program koji će u katedrali sv. Marka 7. rujna otvoriti vrlo cijenjeni poljski ansambl Arte dei suonatori s programom Vivaldijevih koncerata pod naslovom Zavodljiva Venecija.
Program inspiriran stećcima
Na istom će mjestu i u istom glazbenom stilu virtuoznog talijanskog baroka festival 13. rujna zaključiti Hrvatski barokni ansambl pod vodstvom genijalnog violinista Enrica Onofrija koji prije toga nastupa i s ansamblom Imaginarium. Kao jedan od najboljih i najtraženijih baroknih gudača Velike Britanije dolazi hrvatski violinist Bojan Čičić na čelu ansambla Suonar cantando, a u crkvi sv. Nikole gostovat će vrhunski talijanski vokalni ansambl Odhecaton. Osobita, pak, privilegija i jedan od vrhunaca festivala bit će hrvatska premijera u svijetu već hvaljenog projekta Katarine Livljanić, njezina ansambla Dialogos i Kantadura Joška Ćalete. Oni će zajedno oživjeti Okamenjene glase, program inspiriran stećcima, ritualima i pučkim pobožnostima iz srednjovjekovne BiH.