U Galeriji Hrvatskog dizajnerskog društva jučer je otvorena izložba dizajnerskog dvojca KAZINOTI & KOMENDA zanimljivog naziva “Dizajn za oko uho”. Na njoj ćemo moći vidjeti pregled posljednjih desetak godina djelovanja tog splitskog dizajnerskog studija, koje je obilježeno brojnim plakatima za glazbena, filmska i kazališna događanja te naslovnicama albuma. A uostalom, Karla Kazinotija i Miša Komendu znamo i kao glazbenike, kroz prethodni sastav Leut Magnetik, a i novi RØLØ, s kojim su upravo izbacili album!
– To je izložba koja prati naš rad, a koji je uglavnom vezan uz klijente i institucije koje se bave glazbom, organizacijom koncerata ali i filmom, poput Festivala mediteranskog filma. Podijeljena je po cjelinama, tako da je svaka od tih cjelina jedan segment posla koji je vezan za neki audiovizualni doživljaj koji nam određene institucije donose u gradu Splitu – kazala nam je jedna polovica dizajnerskog studija, Karlo Kazinoti.
U njihovu dizajnerskom izričaju jasno se može iščitati ona ljetna, opuštena verzija splitskog stanja uma – posebice na plakatima za Festival mediteranskog filma. Njihovi protagonisti su svakodnevni ljudi, lokalci, u duhovitim i simpatičnim scenama koje nas odmah transportiraju u neke nezaobilazne i svima znane “morske situacije”, poput vječne borbe s presvlačenjem ispod “šugamana” dok puše vjetar. Tu je i omot već legendarne ploče Valentina Boškovića, koja je potpuno razgrabljena tek nekoliko sati nakon što je puštena u prodaju.
– Nastala je velika pomama za tom pločom s obzirom na to da taj bend postoji samo virtualno pa je zanimljivo kad se pojavi tako jedna fizička stvar. Naš omot u sebi ima i nostalgičnu crtu, a to je da je on ujedno i album sa samoljepljivim sličicama koje smo i mi sami kao djeca rado skupljali. Na izložbi bit će predstavljeno još i devet plakata iz ciklusa za nedavno otvorenu koncertnu dvoranu Hrvatski dom Split. Oni imaju bogat, ali i ozbiljan program i nadam se da smo tim plakatima u Splitu, možda i malo šire, pobudili interes za koncerte klasične glazbe koje se inače smatra malo formalnim, uštogljenim, a mi smo ih našim vizualima omekšali – kaže Kazinoti.
Njihov duhoviti i razigrani splitski dizajn možete vidjeti u HDD-u do 18. veljače.