Zagrebačka Komedija ima novi hit. Igrajući na provjerenu komercijalnu kartu, posegnulo se za farsičnom komedijom Raya i Michaela Cooneya “Brat bratu” ili u originalu “Tom, Dick & Harry” i uspjeh nije izostao. Publika se smijala, a glumci su se nadigravali inspirirajući se dinamičnim sadržajnim crno-humornim preokretima što im je i omogućila žanrovski čista režija Lee Anastazije Fleger.
Radnja komedije je premještena u hrvatski, tj. zagrebački kontekst, i to dosta oprezno, bez pretjerivanja i prenemaganja (dramaturginja je Nikolina Rafaj, a prevoditelj Dražen Bratulić). Imigranti koji su u britanskom originalu iz Kosova, ovdje su iz Sirije, a glume ih vrlo srčano Dajana Čuljak i Davor Svedružić. Pohvalno je da su za svoje uloge radili sa suradnicom za arapski jezik kako bi se, koliko je to uopće moguće, izbjeglo nespretno karikiranje.
Zaplet komedije počinje kada Pero i Lada žele posvojiti dijete pa im u kuću na provjeru dolazi socijalna radnica. Dva Perina brata, Drago i Ivica, simpatični su negativci koji žele pomoći bratu, ali za to biraju postupke s one strane zakona i morala. I dok sitni delinkvent Drago istovaruje švercanu robu, ležerni Ivica, koji radi kao portir u bolnici, krade ostatke mrtvih tijela iz bolnice kako bi ih zakopao u bratovljevu unajmljenom vrtu i time srušio cijenu kuće, da je nesretni Pero može lakše kupiti... Cijeli ovaj kalamburski plan koji se komplicira iz minute u minutu dodatno zaoštravaju i imigranti, djed i unuka koji su u Zagreb došli iz Mostara u kombiju sa švercanom robom. Kada po njih dođe ruski mafijaš, a oko kuće se stalno mota i uštogljeni policajac, kaos je potpun. Tekst oca i sina Cooneya pravi je primjer bulevarskog kazališta koji se hrani brzopoteznim efektima i teži opuštajućoj zabavi premda se bavi krajnje osjetljivim temama kao što su to posvajanje, imigranti i međuobiteljski odnosi.
Iako propituje granice do kojih običan pošteni čovjek može tolerirati bezakonje i prijevaru, tekst nije pretenciozan, nego zanatski protočan, a pomalo i predvidiv.
U ulozi tri brata dobro su se međusobno nadopunjavali iskusni komičari Ronald Žlabur, Igor Mešin i Ivan Magud. Perina supruga bila je ovog puta diskretna Jasna Palić Picukarić, dok su u ulogama socijalne radnice, policajca i mafijaša nastupili Vanja Ćirić, Ivan Glowatzky i Dražen Bratulić. U srednjostrujašku atmosferu uklopila se i scenografija Irene Kraljić te kostimi Tee Bašić Erceg.