U ZKM-u je praizveden “Mauzer“, predstava redatelja Boruta Šeparovića i dramaturga Gorana Ferčeca inspirirana istoimenim komadom Heinera Müllera i “Grobnicom za Borisa Davidoviča” Danila Kiša. U njoj se autori obračunavaju s ratnim naslijeđem i mitovima izgrađenima oko onih koji su u jednom trenutku proglašavani herojima, a u drugom zločincima.
Interaktivna predstava od početka gledatelja snažno uvlači u kreiranje radnje, stvarajući atmosferu anksioznosti i konstantnog relativiziranja istine, da bi u drugom dijelu eksplodirala u dinamičnom, beskompromisnom razlaganju biografije Ante Gotovine, upozoravajući na sve njezine nelogičnosti i propitujući pojmove poput domoljublja, zapovjedne odgovornosti, časti, identiteta...
Šeparovićev novi udar po simbolima recentne hrvatske povijesti snažan je, hrabar i katarzičan te izuzetno aktualan jer prva od četiri cjeline predstave prikazom okrutnih metoda izvlačenja priznanja iz zatočenog Borisa Davidoviča Novskog neodoljivo podsjeća na pravosudni skandal koji potresa Hrvatsku.
Dobro poznata estetika Montažstroja solidno je profunkcionirala i s članovima ansambla ZKM-a Jadrankom Đokić, Krešimirom Mikićem, Franom Maškovićem i Zoranom Čubrilom, koji u predstavi dobivaju zabavnu priliku da kažu što misle o redatelju i njegovim metodama. Kao i većinu Ferčecovih i Šeparovićevih radova, “Mauzera” se isplati pogledati, a politički afiniteti gledatelja bez dvojbe utjecat će na konačnu percepciju predstave.
nevjerojatno da jos nismo uspjeli snimiti film o domovinskom ratu, ali za ovakve proljeve se uvijek nadje novaca.