Premijera

Katarzično razlaganje biografije Ante Gotovine u "Mauzeru"

scena iz predstave mauzer
arhiv vl
20.02.2011.
u 15:17

Dobro poznata estetika Montažstroja solidno je profunkcionirala i s članovima ansambla ZKM-a Jadrankom Đokić, Krešimirom Mikićem, Franom Maškovićem i Zoranom Čubrilom

U ZKM-u je praizveden “Mauzer“, predstava redatelja Boruta Šeparovića i dramaturga Gorana Ferčeca inspirirana istoimenim komadom Heinera Müllera i “Grobnicom za Borisa Davidoviča” Danila Kiša. U njoj se autori obračunavaju s ratnim naslijeđem i mitovima izgrađenima oko onih koji su u jednom trenutku proglašavani herojima, a u drugom zločincima.

Interaktivna predstava od početka gledatelja snažno uvlači u kreiranje radnje, stvarajući atmosferu anksioznosti i konstantnog relativiziranja istine, da bi u drugom dijelu eksplodirala u dinamičnom, beskompromisnom razlaganju biografije Ante Gotovine, upozoravajući na sve njezine nelogičnosti i propitujući pojmove poput domoljublja, zapovjedne odgovornosti, časti, identiteta...

Šeparovićev novi udar po simbolima recentne hrvatske povijesti snažan je, hrabar i katarzičan te izuzetno aktualan jer prva od četiri cjeline predstave prikazom okrutnih metoda izvlačenja priznanja iz zatočenog Borisa Davidoviča Novskog neodoljivo podsjeća na pravosudni skandal koji potresa Hrvatsku.

Dobro poznata estetika Montažstroja solidno je profunkcionirala i s članovima ansambla ZKM-a Jadrankom Đokić, Krešimirom Mikićem, Franom Maškovićem i Zoranom Čubrilom, koji u predstavi dobivaju zabavnu priliku da kažu što misle o redatelju i njegovim metodama. Kao i većinu Ferčecovih i Šeparovićevih radova, “Mauzera” se isplati pogledati, a politički afiniteti gledatelja bez dvojbe utjecat će na konačnu percepciju predstave.

 

Ključne riječi

Komentara 7

IV
ivanhorvat2001
20:51 20.02.2011.

nevjerojatno da jos nismo uspjeli snimiti film o domovinskom ratu, ali za ovakve proljeve se uvijek nadje novaca.

AM
amato
08:07 21.02.2011.

Dovoljno intrigantno da idem pogledati.

GE
generaly
20:10 20.02.2011.

Šeparović očito misli da na osnovu tuđih tekstova poznaje Gotovinu bolje nego se on sam poznaje. Samo da ne zaradi tužbu... Također je očito da ne zna ništa o funkcioniranju vojske u ratnim djelovanjima, niti o nadležnostima u vojnoj hijerarhiji. Bolje mu je da šuti o onome o čemu nema blagog pojma. I neka prestane plakati za srpskim civilima nakon oslobađanja Hrvatske jer nije ni suzu pustio za hrvatskim civilima koji zaista nisu nosili oružje - Vukovarcima, Škabrnjanima, Voćinom, Medviđom (može i za vrijeme jugo-kraljevine npr. Lika, Senj) itd. bez kraja i konca. Pitam se samo zašto se morao sada sam sebi gaditi jer se, kao, prilagodio/prodao institucionalnom kazalištu u Hrvatskoj, kada je mogao takvu predstavu napraviti bez problema u Srbiji?.... Oni bi mu za takvu temu dali besplatnu dvoranu za nejgovu privatnu produkciju. Pravo društveno angažirano kazalište ne temelji se na impresijama o istini proizašlima iz privatnih ideoloških preferencija i gledanja na stvarnost, nego se temelji na otkrivanju /ukazivanju na istinu koju javni ili službeni diskurs potiskuju. Stoga, Šeparovićevo \"društveno angažirano\" kazalište ostaje ništa više nego privatno angažirano kazalište. Katarza? Teško. Radije samozadovoljavanje.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije