”Puno je teže biti Pogorelić, nego ga slušati”, skeptično zaključuje lazbeni kritičar David Patrick Stearns nakon nedavnog nastupa hrvatskog pijanista u Santori Hallu u Tokiju. Pogorelić je nastupio sa simfonijskim orkestrom iz Philadelphije i to umjesto svoje davnašnje varšavske zaštitnice Marte Argerich koja je otkazala nastup zbog obiteljskih prilika. Na programu je bio Chopinov prvi koncert za klavir, a dirigirao je ugledni Charles Dutoit. No, kritičar koji prati orkestar na azijskom gostovanju potrošio je puno tinte da se obračuna sa Pogorelićem kojeg je, doduše, nazvao pijanističkom Byronom i umjetnikom fascinantne, gotovo prijeteće energije, ali i umjetnikom koji je svojom izvedbom Chopina zapravo prezreo skladatelja i na neki način preuzeo njegovu ulogu, prekomponirao ga. “Pogorelić pokazuje da može svirati lijepo, ali i da odbija svirati lijepo. On je problematični umjetnik” tvrdi Stearns.
Kontroverzni Chopin Ive Pogorelića u Santori Hallu
Nastup čuvenog pijanista Ive Pogorelića u Santori Hallu u Tokiju uz orkestar iz Philadelphije izazvala oštru kritiku američkog kritičara. Pogorelić je svirao umjesto Marte Argerich, a očekuje ga solistički recital u istoj dvorani.
Komentara 7
Kad se udostoji prikazati publici uvijek slijedi skandal. Skandali su za Pogorelića isto što i dobro sviranje. On je zbiljam problematični umjetnik.
Tako su primitivci komentirali i Picassa: \"On zna lijepo crtat al baš ne će.\"
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
Slušala sam Pogorelićevu izvedbu tog istog Chopinovog koncerta (uz pratnju jednog drugog orkestra). Svirao je s takvom nevjerojatnom lakoćom da se slušateljima činilo kako svi mogu tako svirati. Interpretacija je bila istovremeno lepršava i snažna, te romantična i sinhrona. Čovjek je genij. Samo takvi mogu biti na udaru kritičara.