Program ovogodišnjeg devetog izdanja Korčulanskog baroknog festivala trebao je biti posvećen u prvom redu glazbi engleskog baroka s mnogo engleskih umjetnika, sve odreda virtuoza strastveno posvećenih upravo glazbi te epohe. To je trebala biti iznimna čestitka za 70. rođendan i zahvala Michaelu Answorthu, Englezu kojem su Orebić i Korčula dom i koji se upisao u bogatu kulturnu povijest Korčule kao inicijator, suutemeljitelj i sve ove godine glavni mecena međunarodno etabliranog festivala.
No, koronavirus je poremetio planove i poništio koncepciju koju je napravila umjetnička ravnateljica Laura Vadjon s puno entuzijazma i uz veliki osobni angažman u kojem važnu ulogu igraju i njena poznanstva i njen umjetnički ugled na europskoj glazbenoj sceni. Ipak, na originalnu koncepciju, koja će kad-tad biti ostvarena, podsjetio je nulti koncert ovogodišnjeg festivala, održan sinoć, 3. rujna u župnoj crkvi u Orebiću. Sopranistica Anabela Barić, kontratenor Franko Klisović, flautist i oboist Stjepan Nodilo te Izidor Erazem Grafenauer na lutnji i teorbi izveli su program pod naslovom "One Charming Night" sastavljen od očaravajućih pjesama, arija i instrumentalnih skladbi engleskih renesansnih i baroknih majstora Dowlanda, Purcella i Blowa uz začin mediteranskih jadranskih nota Giovannija Battiste Fontane i Tomasa Cecchinija.
Bio je to preludij u svečano otvaranje na kojem Korkyra Baroque večeras, 4. rujna, u Korčuli, svim nedaćama usprkos, neće odstupiti od već ustaljene tradicije. Najprije će u Ljetnom kinu biti otplesana viteška moreška uz posebno odabranu baroknu glazbu u izvedbi Hrvatskog baroknog ansambla pod ravnanjem maestra Ivana Josipa Skendera, a potom će na prvom koncertu Hrvatski barokni ansambl, s Anabelom Barić i Frankom Klisovićem kao solistima, izvesti ulomke iz oratorija "Il trionfo del Tempo e del Disinganno" te Concerto grosso op. 3, br. 5 Georga Friedricha Händela.
Lijepo uigrani i usklađeni glasovi dvoje pjevača i njihov program "Ona Charming Night" bit će svojevrsna provodna nit čitavog festivala s reprizama u Veloj Luci, Trpnju i na otočiću Vrniku.
Prema epidemiološkim mjerama i napucima koje je Ministarstvo kulture dalo svim festivalima koje podupire, Korkyra Baroque će se ove godine također realizirati bez inozemnih umjetnika i s manje programa. No, festival će ipak nastaviti osvajanje novih mjesta na samom otoku Korčuli i na Pelješcu u kojima će se barokna glazba svirati najvjerojatnije prvi put, pogotovo na najvišoj umjetničkoj razini. Tako će Pavao Mašić, osim u Korčuli, Bachove Goldberg-varijacije svirati i u Vignju, a sudjelovat će i u programu pod naslovom "Raspjevane violine" s kojim će violinistice Laura Vadjon, Tanja Tortić, Saša Reba i Katarina Kutnar te violončelistica Iva Ilakovac prvi put posjetiti Žrnovo.
Violine će voditi glavnu riječ i na sutrašnjem koncertu 5. rujna u Korčuli gdje će Urban Jerman, Helga Korbar, Katarina Kutnar i Laura Vadjon s Hrvatskim baroknim ansamblom svirati uzbudljiva i od publike uvijek omiljena Vivaldijeva "Četiri godišnja doba".
Festival će ove godine imati i dva iskoraka u glazbu noviju od baroka. Gitarist Ante Gelo i udaraljkaš Borna Šercar, uz sudjelovanje violončelistice Iva Ilakovac, sasvim će sigurno dobro oraspoložiti publiku najprije u Korčuli, a potom u Veloj Luci svojim obradama glazbe raznih epoha i žanrova, od Bacha i Mozarta, preko Bizeta i Offenbacha, do Hačaturjana i Zdenka Runjića. A premda pripada kasnijoj bečkoj klasici, Beethovenu će u njegovoj godini i Korkyra Baroque odati počast nastupom Tria Eusebius koji čini mladi i vrlo perspektivni glazbenici – violinistica Eva Šulić, violončelistica Tonka Javorović i pijanist David Vuković.
Detaljne informacije o svim festivalskim događanjima nalaze se na stranici korkyrabaroque.com, a treba imati na umu da će najvjerojatnije svi koncerti zbog epidemioloških mjera umjesto u crkvama biti održani na otvorenom. Tako će se u Korčuli koncertna pozornica iz katedrale premjestiti u također akustičnu lođu Gradske vijećnice. U lijepim rujanskim večerima kakve obećava dugoročna vremenska prognoza to bi mogla biti i dodana vrijednost i šarm ovogodišnjeg festivala. Na kraju, osobitu pohvalu zaslužuje i Grad Korčula koji, usprkos podbačaju turističke sezone, nije posustao u potpori festivalu koji ga čini još plemenitijim i dragocjenijim draguljem na karti Hrvatske i svijeta.