Jedan od koncerata ovogodišnjeg izdanja Korčulanskog baroknog festivala, onaj što ga je u Crkvi Svih Svetih održao nizozemski ansambl Musica Batavia pod vodstvom sjajne engleske violinistice Mimi Mitchell, imao je tematski naslov "Uspostavljanje veza".
U osam godina svog postojanja Korkyra Baroque Festival povezao je Korčulu umjetničkim nitima s čitavom Europom, s velikim kulturnim i glazbenim središtima od mediteranskog juga do skandinavskog sjevera. Tako funkcionira glazbenički svijet.
Primjerice, već sam popis članova ansambla Odyssee, čije su majstorske izvedbe Bacha i Telemanna u Korčuli i Veloj Luci bili jedan od vrhunaca ovogodišnjeg festivala, vidi se da taj sastav, nominalno iz Danske, okuplja glazbenike sa svih strana Europe.
Velika mobilnost i ispreplitanje različitih utjecaja i podneblja nije oznaka samo modernog doba. Makar samo kočijama i pismima, barokna je glazbena Europa bila itekako povezana, što je vidljivo i u tragovima životnih puteva velikih, pa i onih danas manje poznatih skladatelja koje nam ovakvi festivali otkrivaju. Te se veze danas učvršćuju ne samo gostovanjima stranih glazbenika u našim gradovima, nego i uvrštavanjem u njihove programe skladbi autora koji su obilježili i obogatili hrvatsku glazbenu povijest, ili su potekli s naših strana, kao što je ove godine bio slučaj s djelima Vinka Jelića i Tomasa Cecchinija.
Sve te veze organski se šire poput sjemena nošenog vjetrom. Ili društvenim mrežama. Kada, primjerice, glazbenici sjajnog španjolskog ansambla La Ritirata, koji su oduševili publiku u Korčuli, ali i u Trpnju, podijele svoje slike i dojmove o divotama i srdačnosti otoka Korčule i poluotoka Pelješca, umjetnička ravnateljica festivala Laura Vadjon, kako mi je sama rekla, bude smjesta zasuta ponudama i željama njihovih kolega da i oni dođu na Korkyru.
U te dragocjene umjetničke veze spadaju i one koje sa svijetom uspostavljaju hrvatski glazbenici, predstavljajući se u najboljem svjetlu u snažnoj međunarodnoj konkurenciji. Nastupi Hrvatskog baroknog ansambla s Krešimirom Stražancem u Korčuli i Stonu, ili sa Sonjom Runje i Monikom Cerovčec u Korčuli i Orebiću također se pamte, baš kao i raspjevano i razigrano zatvaranje s Anabelom Barić i fantastičnim mladim kontratenorom Frankom Klisovićem uz talijanski ansambl I musicali affetti.
Sve nabrojano samo je dio programa ovogodišnje Korkyre, festivala koji je, premda manjeg opsega, sasvim dorastao da se zbratimi s mnogo starijim i većim Varaždinskim baroknim večerima čije 49. izdanje počinje večeras, 20. rujna, u varaždinskoj katedrali nastupom zbora i orkestra Göteborg Baroque iz Švedske, ovogodišnje zemlje-partnera uglednog festivala. Osim nastupa Hrvatskog baroknog ansambla i Laure Vadjon, tu će vezu hrvatskog baroknog juga i sjevera večeras simbolično označiti i dolazak gradonačelnika Korčule Andre Fabrisa u Varaždin kamo bi, nadamo se, već sljedeće godine trebala stići i sada već tradicionalna barokna moreška.
Ove, pak, godine, sve do 30. rujna, u Varaždinu će gostovati niz švedskih ansambala i solista s izuzetno zanimljivim programima. Ansambl Göteborg Baroque tako će već sutra u Uršulinskoj crkvi izvesti program pod naslovom "La dolcezza di morte". Neće izostati ni koncerti uz baroknu kavu poput nedjeljne matineje u palači Sermage gdje će švedski vokalno-instrumentalni trio La serenissima skladbama Monteverdija, Purcella, Frescobaldija i drugih baroknih majstora dočarati temu nazvanu "Predanost i ludilo". Jedan od osobito atraktivnih i raritetnih programa bit će i onaj koji će 27. rujna u velikoj koncertnoj dvorani varaždinskog HNK izvesti Ansambl Villancico pod naslovom "Barokna knjiga o džungli" u kojem će se moći čuti "rana svjetska glazba" iz Latinske Amerike.
Činjenica da se jedan švedski ansambl specijalizirao upravo za istraživanje najranije zapisane i sačuvane glazbe Južne Amerike samo je još jedna potvrda glazbeničkog premrežavanja svijeta i umjetničkog umrežavanja mimo zemljopisnih granica. Sljedeći vikend, subotu 28. rujna obogatit će još dva švedska ansambla: Oslo Circles uz baroknu kavu u 11 sati u dvorcu Trakošćan te Kraljevski švedski komorni barokni orkestar navečer u HNK, dok će tradicionalna misa zahvalnica na kraju festivala sljedeće nedjelje biti osobito svečana uz združene glasove varaždinskog Katedralnog zbora Chorus Dominicalis i vokalnog ansambla Kristus Konungens iz Göteborga.
Uz inozemne umjetnike, u Varaždinu i nizu mjesta varaždinske i susjednih županija nastupit će, uz već spomenuti Hrvatski barokni ansambl još čitav niz hrvatskih sastava zaokupljenih ranijom glazbom kao što su Antiphonus, Projekt Lazarus, Camerata Garestin i Responzorium, a tragom naše sjajne čembalistice Višnje Mažuran nastavit će izvrstan mladi glazbenik Franjo Bilić svojim recitalom na čembalu i s djelima J. S. Bacha 25. rujna u 21 sat u kapeli obitelji Erdödy. Posljednji koncert festivala s remek-djelima barokne glazbe održat će Zagrebački solisti. Sve nabrojano tek je dio glazbenog-obilja, uz raznovrsne popratne programe, zbog kojih je rujan u svakom slučaju najljepši zlatni barokni mjesec u Hrvatskoj.