Ivan Kušan trenutačno je najveći hit za najmlađe. I sasvim je nevažno čitaju li ga vaši klinci, gledaju u kinu ili kazalištu. Naš veliki pisac za djecu i mlade ovu je novu slavu zaslužio jer uz njegove su romane odrastale generacije. Red je stoga da ga bolje upoznaju i klinci koji su prije Koka i Melite upoznali Harryja Pottera. A zavoljet će ga sigurno!
Homage šezdesetima
U tome će im pomoći i nova predstava Kazališta Žar ptica – Lažeš, Melita, čija je svečana premijera zakazana za srijedu, 5. listopada. Redatelj Zlatko Sviben, koji uz Marijanu Nolu potpisuje i dramatizaciju romana te autorstvo songova, Melitu je na scenu postavio kao mjuzikl, ali i homage šezdesetim godinama. Odrasli će se tako prisjetiti glazbene špice kojom je svaku večer počinjao Dnevnik, radijske hit-emisije Taxi za Babilon, ali i Tonkice Palonkice frr Mladena Kušeca, koju su pasionirano slušali oni koji sada svoju djecu vode u kazalište. U duhu šezdesetih napravljen je i cjelokupni imidž predstave – od scenografije Ive Matije Bitange i Lea Vukelića do kostima Danice Dedijer. Sve je šareno i veselo baš kao i priča o djevojčici koja želeći privući pažnju obitelji i prijatelja stalno izmišljajući priče. U Žar ptici ovu su verziju Melite nazvali melodramom o odrastanju, a djeca (raznih dobi, od onih koji još ne idu u školu pa do onih od jedanaest godina i više, kojima je predstava i namijenjena) s kojom smo na jednoj od pretpremijera gledali predstavu najbolji su dokaz da će na sceni zaživjeti još jedan hit za djecu.
Energija mladih
Za to su zaslužni mladi glumci, mnogi još s Akademije, i njihova zarazna energija. Naslovnu ulogu tumači Aleksandra Stojaković, a svakako treba spomenuti i odličnog Berislava Tomičića kao Melitina brata (glumca koji djecu oduševljava u ulozi mlina u Družbi Pere Kvržice). Ovog puta u Žar ptici se mogu pohvaliti i gostom. Naime, ulogu slikara plavog sunca, stričeka Sjekire tumači Vili Matula, koji se odlično uklopio u raspjevanu družinu.
I stoga, nakon odgledane Melite, s koje su djeca izlazila pjevušeći glavni song predstave, lako se složiti s mišljenjem redatelja Zlatka Svibena, koji nam je rekao da (nadasve zahtjevno) kazalište za djecu treba raditi bez podilaženja SMS i Facebook-generaciji, jer djeca od kazališta i glumaca očekuju baš ono što ne mogu dobiti nigdje drugdje.