Žena dolazi na zagrebački Glavni kolodvor. Tamo traži prostitutku kako bi je odvela kući, suprugu u krevet. To je početak Libreta, drame Irene Škorić, koju u HNK Split režira Saša Broz, a čija je premijera zakazana za nedjelju, 2. veljače.
Uzor je Almodovar
– Nadam se da takav početak publici može biti zanimljiv, ali ne mislim da će biti šok. Toliko smo svakodnevno bombardirani šokovima: političkim, kriminalnim, privrednim, da smo, čini mi se, izgubili osjećaj što je to šok – kaže Irena Škorić koja je za tu dramu nagrađena drugom nagradom na natječaju Marin Držić 2013. Saša Broz pak ističe:
– Pokušala sam taj početak postaviti baš onako kako bi to napravio Almodovar. Scena u kojoj Karla mužu u krevet dovodi prostitutku kako bi oživila njihove intimne maštarije rastvara pukotinu koja postoji u njihovu bračnom životu. Sve slobodnije scene u predstavi su u režijsko-glumačkom smislu posve drukčije i ovise o situaciji, ali i psihološkim stanjima likova. Neke su brutalne i sirove, neke rafinirane i pomalo zbunjujuće, neke komične, a neke posve stilizirane. Na pitanje je li Libreto priča o ljubavi, obje odgovaraju potvrdno.Irena Škorić kaže da je to priča o potrebi za ljubavlju, o čežnji čovjeka da bude voljen i ne bude sam. Predstavu ovako definira:
– To je ljubavni trokut, to jest četverokut usađen u trusno područje hrvatske stvarnosti.Saša Broz dodaje:
– To je komad o ljubavi, o kriminalu ili o općoj izgubljenosti modernog čovjeka, ali može biti i još više. Da bih podcrtala globalnu “bolest” modernog čovjeka unijela sam još jedan lik, ženu s pričom, usamljenu ženu koja svoju emotivnu prazninu puni pišući priče. A glad za emocijama i intimnošću je najveća i najteža glad koju čovjek može osjetiti. Predstava, između ostalog, govori i o tome.
Muška i ženska energija
U Libretu glume: Nives Ivanković, Vladimir Posavec Tušek, Ana Franić, Žarko Radić i Andrijana Vicković, a redateljica ističe kako je normalno da ta predstava ima ženski rukopis te kaže kako je vodila brigu da bude jasan i jednako zastupljen sukob muške i ženske energije. Autorice predstave govore i o iskustvu praizvedbe domaćeg teksta. Irena Škorić kaže da je imala sreću da je Libreto prepoznao HNK Split i da ga se prihvatila redateljica Saša Broz, koja pak kaže:
– Imamo talentirane mlade pisce i praizvedbe domaćih tekstova moraju biti važne svim kazalištima.