Nova kazališna sezona počela je uzbudljivo, čak i kada se po strani ostavi apsurdno pomicanje termina Noći kazališta. Nakon uzbudljivog početka sezone u Gavelli “Ponovnim ujedinjenjem dviju Koreja”, već sutra HNK Zagreb predstavlja “Tko pjeva zlo ne misli” u režiji Renea Medvešeka.
No, s podjednakim nestrpljenjem u tom se kazalištu očekuje se i nova režija Ivice Buljana, koji priprema dramu po romanu Kristiana Novaka “Ciganin, ali najljepši”, baš kao i povratak mladog srpskog redatelja Igora Vuka Torbice u Zagrebačko kazalište mladih, u kojem se proslavio višestruko nagrađivanim “Hinkemannom”.
Šest žena traži spas
No, sve to nadmašilo je Satiričko kazalište Kerempuh. Dugogodišnji ravnatelj ovog teatra Duško Ljuština u mirovinu zaista odlazi u velikom stilu. Za svoju zadnju sezonu koju je dogovorio u suglasnosti sa svojim nasljednikom, novim ravnateljem Romanom Šuškovićem Stipanovićem (koji Kerempuh preuzima u veljači 2018.) okupio je redateljsku “ligu prvaka”. A u toj je ekipi slavnih i iskusnih najveće iznenađenje ime Bobe Jelčića, koji za početak 2018. priprema svoj novi autorski projekt znakovitog naziva ”Ponovni početak rata”.
U Kerempuh se vraća i Oliver Frljić, redatelj jednog od velikih hitova ovog kazališta Nušićeve “Gospođe ministarke”, a i ovog puta okušat će se u klasiku žanra – “Šest lica traži autora” Luigija Pirandella, čija je premijera zakazana za 25. siječnja 2018.
Već u listopadu vidjet ćemo “Audiciju” Aleksandra Galina u režiji Andraša Urbana, koji u Kerempuh stiže nakon “Drakule” u ZKM-u i vrlo uspjele “Životinjske farme” koju je radio u HNK Rijeka. “Audicija” je satirični tekst etabliranog ruskog suvremenog dramatičara o šest žena koja traže spas, a “uposlit” će cijeli jaki ženski dio glumačkog ansambla Kerempuha.
I drugo rusko djelo i te kako je vrijedno pažnje. Erdmanov “Samoubojica” igrao je u Gavelli 1971., s Perom Kvrgićem u glavnoj ulozi, a na ovo sjajno i zabranjivano djelo podsjetili su prošli Dani satire Fadila Hadžića, na kojima je to djelo pod naslovom “Život je lijep” izveo Makedonski naroden teatar Skopje te osvojio Veliku nagradu Večernjeg lista za najbolju predstavu u cjelini.
Vraća se i Alan Hranitelj
Najava ove predstave vrijedna je svake pažnje ne samo zbog teksta, već i zbog ekipe koju je okupio redatelj Vito Taufer, a u kojoj su skladatelj Mate Matišić, koreograf Matija Ferlin, ali i kostimograf Alan Hranitelj, veliko ime europske kazališne scene, koji se u Zagreb ponovno radi nakon sjajnih kostima koje je kreirao za balet “Ana Karenjina” Lea Mujića u HNK Zagreb. I sezona 2018./2019. u Kerempuhu obećava. U Zagreb se vraća najveća redateljska zvijezda regije, crnogorski redatelj Boris Liješević. Radit će predstavu “Blue moon”, po istoimenom romanu Damira Karakaša, za koji kaže: – Pisac nam se obraća direktno iz utrobe koja ključa, iz rupe u kojoj pola stoljeća zakopana puška čeka da je neko otkopa za novi rat. Za osvetu. Za mržnju... Glavni junak spaja duboko ličko selo i Zagreb 90-ih te pokušava stvoriti svoj svijet.
Podoban Srbin.