S mrljama crvene boje na rukama koje sugeriraju krv i odrubljenom muškom glavom na pladnju, “krvava” Severina kao biblijska Saloma otplesala je pred Mimarom svoj erotski ples pred više od petstotinjak gledatelja.
Istočnjačka plesačica
Bio je to uvod u izložbu Dimitrija Popovića u Muzeju Mimara, gdje je pokazao šezdesetak djela među kojima su, uz crteže olovkom, izložene i obnažene fotografije Severine mjestimično oslikane akrilikom. Neki su gledatelji pred Mimarom hvalili ideju o suradnji pjevačice i Dimitrija Popovića, poznatog po prikazima erosa koji se bori s thanatosom. Mnogi su okretali glave od krvavog performansa. A upravo kao performans najavljena je nova uloga Severine u medijima. Neki su gledatelji jednostavno otišli u MUO, gdje se u isto vrijeme otvarala izložba fotografija belgijskoga slikara Renéa Magrittea.
– Mislim da je to jedna velika pogreška. Da su se pomiješali motivi. Dimitrije i Severina ne znaju što je performans. Oni su od mrtvih slika napravili žive. Dok je Dimitrije Popović slikao, moglo se ocjenjivati njegovo slikarstvo kao dobro ili loše. Sad se više ne zna što je to. Posebno smeta što je ta akcija dobila veliku medijsku pozornost. Pomiješane su dvije osnovne crte – malograđanska, jer je Severina malograđanska zvijezda, te korištenje krvi, koja kod ljudi prirodno izaziva nelagodu. To je očaj – komentirao je dizajner Boris Ljubičić.
A s druge je strane mišljenje redatelja i slikara Željka Senečića, koji kaže da se pod pojmom performansa može uvrstiti sve i svašta. Zavisi tko ga izvodi. Dimitrije i Severina, prema njegovu mišljenju, ovim činom prenose umjetničku poruku i stav.
Mnogi kulturnjaci koje smo pitali za komentar jednostavno nisu htjeli biti povezani s ovim činom. Neki su rekli da se posljednjih dana svatko željan medijske pozornosti “ogrebao o performans”, od Ivana Jakovčića do Grupe ABS, umjetnika koji su se u svom performansu skidali na grobu Toma Gotovca. Pojedinci si svašta dopuštaju. Bitan je eksces, golotinja pomiješana s fantazijom o poznatim imenima koje će događaju pribaviti bljesak fotoaparata i kamere.
Salomina osveta partneru
– Severinu sam fotografirao u onim pokretima ili stavovima u kojima se izražava Salomina priroda zavodljive žene koja se sveti svom partneru. Sagledano kao cjelina, u nizu se radova ciklusa Saloma brutalnost pretvara u meku mističnu ceremoniju u kojoj se kroz senzualnost i eleganciju erotska požuda sjedinjuje sa smrću – kaže autor Dimitrije Popović.
A sto reci naslov sve govori Uporno se forsira ova sund pjevacica i lakrdijasica samo zato sto je crvenima bliska i draga.