Festivalsko vijeće Marulićevih dana usvojilo je program 34. Festivala hrvatske drame koji će se održati od 20. do 29. travnja u Splitu. Izbornica Jelena Kovačić odabrala je 11 predstava hrvatskog dramskog pisma u produkciji kazališta iz Hrvatske i jednu iz Argentine. Riječ je o predstavi “Seria una pena que se marchiten las plantas” (“Bilo bi šteta da biljke krepaju”) Ivora Martinića u izvedbi teatra Apacheta sala estudio iz Buenos Airesa, ali kako je njezin dolazak produkcijski izuzetno zahtjevan, Vijeće će o mogućnosti tog gostovanja odlučiti naknadno.
Za sudjelovanje na 34. Marulićevim danima prijavljene su 54 predstave: 44 iz Hrvatske, tri iz Slovenije, dvije iz Bosne i Hercegovine te po jedna iz Srbije, Austrije, Mađarske, Njemačke i Argentine.
U konkurenciji za nagrade bit će prikazane predstave: “Možeš biti sve što želiš” u produkciji UO Punctum/ UO T25/ Kunst teatar, redateljice Ivane Vuković; Mani Gotovac “Rastanci” u izvedbi riječkog HNK Ivana pl. Zajca, redateljice Anastasije Jankovske; “Cure” u koprodukciji UO kolektiv Igralke, Zavod VIDNE i HNK Ivana pl. Zajca uz partnerstvo Slovenskog mladinskog gledališča i MASKA iz Ljubljane u režiji Tjaše Črnigoj; “Slučaj vlastite pogibelji” Kristiana Novaka HNK u Varaždinu u koprodukciji s HNK Ivana pl. Zajca, u režiji Ivana Plazibata; autorski projekt Tomislava Šobana “Zbilja” HNK u Zagrebu, u režiji Tomislava Šobana; Jurica Pavičić “Crvena voda”” u izvedbi HNK Split i režiji Ivice Buljana; Mate Matišić “Moji tužni monstrumi” Gradskog dramskog kazališta Gavella iz Zagreba, u režiji Vite Taufera; “Maske” autora, režisera i glumca Dražena Šivaka u produkciji UO Grupa u koprodukciji s Dubrovačkim ljetnim igrama i u suradnji sa Scenom Ribnjak i Teatrom EXIT; “Simfonije/Turpituda” u produkciji Eurokaza i režiji Rajne Racz; autorski projekt Ksenije Zec “Euforija” u produkciji Zagrebačkog kazališta mladih.
– Sve izabrane predstave kazalište prepoznaju kao mjesto društvene i umjetničke odgovornosti, ali i rizika te konkretne razmjene koja gledatelje poziva na dijalog i sudjelovanje u promišljanju njihove kazališne i životne zbilje. Tematske preokupacije kreću se od vrlo intimnih, osobnih, pa i ljubavnih priča, patrijarhalnog mentaliteta i položaja žena u društvu do kriminalističkih sižea – obrazlaže izbornica.