Oliver Frljić i Marin Blažević o optužbama bivše intendantice

Nada Matošević laže, a najnižu ocjenu dao joj je njezin orkestar

18.06.2015., Rijeka - Performans Olivera Frljica i Marina Blazevica Otkaz Fljicu i Blazevicu, na otvaranju Rijeckih ljetnih noci pred HNK Ivana pl Zajca. Frljica i Blazevica skupina gradjana gadjala je jajima i vikala na njih. Mico Antolovic fizicki je na
Foto: Goran Kovačić/PIXSELL
04.07.2015.
u 18:55

Sve svoje navode Nada Matošević Orešković morat će dokazati na sudu - kažu u svom reagiranju intendant i ravnatelj Opere riječkog HNK

"Nada Matošević Orešković očito smatra da je iznad zakona i pravilnika ustanove u kojoj je bila zaposlena i kojoj je sedam godina bila upraviteljicom. Usto, ona bezočno laže", kažu Oliver Frljić i Marin Blažević na početku reagiranja na jučer objavljeni razgovor s bivšom intendanticom Nadom Matošević Orešković.

"Bezočna je laž da 'Frljića više od šest mjeseci nije ni bilo u kazalištu'. Kao što smo višekratno obrazlagali, u trenutku preuzimanja mjesta intendanta u HNK Ivana pl. Zajca, što je na poziv i prijedlog Grada učinjeno sedam mjeseci prije isteka mandata bivše intendantice, Oliver Frljić imao je već dogovorene i ugovorene dvije režije u inozemstvu te je njegov uvjet pri preuzimanju mjesta intendanta prije roka bio da mora odraditi obveze prema kazalištima Schauspielhaus u Grazu i Residenztheater u Münchenu.

Kako bi odradio ugovorene obaveze, intendant Frljić iskoristio je 30 dana za umjetnički rad izvan kazališta koja su predviđena internim Pravilnikom iz 2013. godine, a za preostalih 36 dana koristio je godišnji odmor iz 2014. i 2015. godine. Sva izbivanja i rad izvan kazališta odobrilo je Kazališno vijeće, a u odsutnosti su intendanta zamjenjivali poslovna ravnateljica, odnosno ravnatelj Opere ovlašten po punomoći intendanta", nastavlja se u reagiranju.

Za tvrdnju Nade Matošević Orešković da je njezino mjesto šefa-dirigenta obećano maestru Villeu Matvejeffu Frljić i Blažević također kažu da je laž, "jer i da jest – primanja koja bi taj izvanredni mladi dirigent mogao imati u Rijeci naprosto nisu konkurentna drugim njegovim ponudama i angažmanima", kažu intendant i ravnatelj Opere riječkog HNK.

Slučaj bez presedana

O finskom dirigentu i Nadi Matošević Orešković nadalje kažu: "Maestro Matvejeff surađuje s nama kao glavni gost dirigent i muzički savjetnik, a tijekom sedam mjeseci demonstrirao je riječkoj publici kako zvuči orkestar koji muzicira s idejom, koncentracijom i entuzijazmom. Usto, nova uprava nikome ništa ne obećava, a posebno ne bi obećala nekome mjesto šefa-dirigenta. O takvom statusu suodlučivat će orkestar Opere, onaj isti koji nije imao pojma da je Nada Matošević Orešković pri preuzimanju mjesta intendantice sebi osigurala mjesto šefa-dirigenta na neodređeno vrijeme, što je slučaj bez presedana u svijetu.

Štoviše, Nada Matošević Orešković potrudila se tijekom svojeg mandata na mjestu intendantice promijeniti u sistematizaciji stavku po kojoj se ugovor na mjestu šefa-dirigenta potpisuje isključivo na određeno vrijeme. Što pak o svojoj bivšoj šefici-dirigentici misli sam orkestar, govori anketa koju je iniciralo i provelo njegovo Umjetničko vijeće, a koje je njoj dodijelilo najnižu ocjenu od svih sedam dirigenata koji su tijekom sezone ravnali koncertnim i opernim izvedbama u riječkom kazalištu: 2,04."

O izjavama Nade Matošević Orešković koje se tiču revizija, Frljić i Blažević kažu: "Nevjerojatno je da nalaz interne revizije koju je proveo Grad Rijeka bivša intendantica smatra korektnijim u odnosu na nalaz Državne revizije, kojoj navodno nisu predočeni svi dokumenti, među kojima i neki koje navodno posjeduje sama intendantica. Prvo, nova uprava zatekla je bivšu poslovnu ravnateljicu kako uništava neidentificiranu dokumentaciju nekoliko dana prije kraja mandata bivše intendantice. Drugo, u opis općeg rasula zatečenog u riječkom kazalištu ulazi i nepostojanje adekvatne arhive. Treće, priznaje li bivša intendantica time da je službenu dokumentaciju otuđivala iz kazališta (zbog čega su revizorice i odbile pregled takvih dokumenata)? Četvrto – nalaz interne gradske revizije zapravo je još gori od nalaza Državne revizije i trenutačno se njime bavi Proračunski nadzor Ministarstva financija."

"Sve druge navode iz intervjua Nada Matošević Orešković morat će dokazati na sudu, a vjerujemo da je već shvatila da medijski ili politički pritisci na nas ne djeluju. Brojni svjedoci moći će potvrditi da je tu riječ o izvrnutim tezama, jer upravo zbog Nade Matošević Orešković iz kazališta su odlazili ili su otjerani vrhunski glazbeni i kazališni umjetnici koji se nama i Rijeci sada vraćaju, a mnogi koji su izdržali i ostali konačno mogu govoriti slobodno.

Presudne stvari

Da danas u kazalištu ne vlada nikakva strahovlada, valjda govori i činjenica da postoje zaposlenici koji su imenom i prezimenom bili članovima 'hejterske' Facebook grupe 'Otkaz Frljiću i Blaževiću' a da nikada s njima nismo o tome prozborili ni riječi, nekmoli na bilo koji način ugrozili njihova radna prava", kažu Frljić i Blažević te zaključuju: "Ono presudno u slučaju rada izvan kazališta bez suglasnosti intendanta jest činjenica da je Nada Matošević Orešković prekršila Zakon o kazalištu i Pravilnik o radu te da njoj to nije bilo prvi put da krši zakon. U više navrata već smo upozorili na činjenicu da je Nada Matošević Orešković protuzakonito angažirala Ozrena Prohića na mjestu ravnatelja Opere, odnosno da je on pet godina obavljao tu dužnost a da formalno nije bio ravnatelj.

S njim su zaključivani ugovori o autorskom radu za izvršenje poslova 'umjetničkog vođenja ansambla Opere' premda se, prema odredbama Zakona o kazalištima, Statuta HNK Ivana pl. Zajca i Kolektivnog ugovora, poslovi ravnatelja ustrojstvenih cjelina izvršavaju u radnom odnosu zaključivanjem ugovora o radu na određeno vrijeme. I time se bavila Državna revizija koja je, među više od 60 obrađenih ustanova u kulturi, jedino bivšoj intendantici riječkog HNK dala negativnu ocjenu za poslovanje u 2013."

Komentara 10

B7
b7
20:12 04.07.2015.

Teške riječi ! kakvim to anketama određuju umjetnici vrsnost drugog umjetnika koji im je bio nadređeni a anketu provode trenutačni nadređeni !? slučaj zanimljiv , činjenica je da je opera u Rijeci više dobila sa N.Matošević ,a to će see vidjeti kada vrijeme prođe , nego sa ovom ekipom . Trenutačni šef-dirigent je dobar glazbenik. Trenutačna uprava nije dobar izbor ministarstva kulture.

NE
Neba
08:44 05.07.2015.

Covac je umjetnicka i ljudska nula koja zivi od politikantskih provokacija, a ne od umjetnosti. Dio je veceg plana unistavanja hrvatskih kazalista, festivala i kulture u cjelini

IV
IvanXXIII.
08:08 05.07.2015.

To vam je kao kada promijenite zubara: Nov zubar, čim zinete, past će u nesvijest zbog onoga što vam je radio stari. I tako onda opet, kad zinete pred trećim zubarom. Bez veze. Jedino što se zasad vidi u Rijecii jest bezobrazna samopromocija gospodina Frljića. Mladi genije polako zalazi u srednju dob. Dolaze mlađi, drskiji, s još više hormona. G. Frljić morao bi se požuriti.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije