Born in the U.S.A

Najveći hit kultnog albuma Brucea Springsteena nastao je - u spavaćoj sobi

Menart
31.07.2024.
u 10:30

Novo vinilno reizdanje legendarnog albuma iz 1984. godine pojavilo se u gatefold omotnici na otvaranje, s dodatnim fotografijama i novim esejom Erica Flanegana te nešto punijim zvukom pojačanih basova u masteringu Boba Ludviga

Springsteenov album koji ga je katapultirao među planetarne zvijezde objavljen je 4. lipnja 1984. godine. No "Born in the U.S.A." nastajao je mukotrpno tijekom dvije godine i Springsteen je za njega snimio oko 80 pjesama.

Album je bio najprodavaniji u svijetu 1985., a svih sedam singlova došlo je na top 10 ljestvicu Billboarda. Novo vinilno reizdanje pojavilo se u gatefold omotnici na otvaranje, s dodatnim fotografijama i novim esejom Erica Flanegana i, najvažnije, s nešto punijim zvukom pojačanih basova u masteringu Boba Ludviga.

Daleko od toga da Springsteen prije toga nije bio jedan od vodećih rock autora sedamdesetih i osamdesetih, ali "Born in the USA" bio je razdjelnica nakon koje više ništa nije bilo isto. Upravo je hermetična, akustična "Nebraska", koju je Springsteen solistički snimio u kući u New Jerseyu 3. siječnja 1982., bila otponac nakon kojeg su krenula dvogodišnja snimanja za "Born in the USA". Dapače, mnoge od pjesama nastale su upravo za "Nebrasku", uključujući i naslovnu "Born in the USA", ali u akustičnoj verziji. Snimanja s bendom u svibnju 1982. nisu uspijevala "prebaciti" sjajne akustične verzije u bendovski format, izuzev nekoliko pjesama, pa je Springsteen krajem 1982. ipak objavio "Nebrasku" i pobrao panegirike kritike za jedan od svojih najboljih i najhrabrijih albuma, autorski trijumf snimljen, doslovno, u spavaćoj sobi.

Snimanja za "Born in the USA" u newyorškom studiju Power Station prekinuta su do 1983., premda je već imao dovršeno osam pjesama s E Street Bandom iz svibnja 1982., dakle dvije trećine albuma. U nastavku rada 1983. Springsteen je snimio još desetke pjesama, a početkom 1984., na inzistiranje menadžera Jona Landaua da mu "da" uvodni hit singl, u jednoj noći u hotelskoj sobi na Manhattanu napisao je "Dancing In The Dark", vratio se u studio i dovršio album, za koji je odabrano 12 pjesama. Premda protočan i komercijalan album, ipak je izvlačio na površinu mračne teme američkog sna i potvrdio Springsteena kao nastavljača tradicije koju su utemeljili Steinbeck i Faulkner. Springsteen je i na albumu punom hitova ipak pokušavao moralno pljunuti istini u oči i ostati na strani "potlačenih".

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije