Devin Miles, pionir njemačkog neo-pop art pokreta i jedan od najistaknutijih njemačkih suvremenih umjetnika, izlaže u istarskom Kempinski Hotelu Adriatic. Izložba je plod odlične suradnje umjetnika i grupe Kempinski Hotels, a važnost gostovanja ovako značajnog umjetnika potvrdio je svojim dolaskom i gradonačelnik Umaga, Vili Bassanese, koji je osobno poželio dobrodošlicu Devinu Milesu.
Miles oživljava simbole pedesetih i šezdesetih godina, odajući počast buntovništvu i nadnaravnoj ljepoti. Romy Schneider, Brigitte Bardot, James Dean i nezaboravna Audrey Hepburn samo su neke od ikona tog fascinantnog razdoblja. U području tehničkih inovacija, rad Devina Milesa zanimljiv je po kombinaciji sitotiska, slikarstva, airbrushinga i grafike na brušenom aluminiju.
Razgovarali smo s Milesom o hamburškoj umjetničkoj sceni i njegovom dosadašnjem radu.
Kako biste opisali umjetničku scenu u Hamburgu?
Tmurnom, tjeskobnom, teškom! Hamburška politika teško se nosi s kolonijalnim nasljeđem hanseatskog grada. Ostaci takvog uređenja još uvijek su sveprisutni, ne toliko u stanju zgrada koliko u njihovoj arhitekturi. Zajednički cilj cjelokupne umjetničke scene trebao bi biti unošenje nekog pozitivnijeg svjetla.
Koji je Vaš glavni izvor inspiracije i kako biste okarakterizirali svoja djela?
Moj glavni izvor inspiracije su neka druga, humanija vremena. Svojim djelima odajem počast herojima i ikonama 50-ih i 60-ih godina prošlog stoljeća, pokušavajući ne samo ovjekovječiti njihov glamur, već i reinterpretirati moralne vrijednosti tadašnjeg društva.
Zašto koristite airbrush tehniku na aluminijskim pločama?
Takav način rada za mene simbolizira posebnu moć i daje dodatnu dinamiku mojim mislima i cjelokupnoj priči. Ručno brušenim aluminijskim pločama odajem počast i zanatstvu te dajem dodatnu vrijednost svojim umjetninama.
Tijekom izložbe u Kempinski Hotelu Adriatic predstavili ste dvije nove slike posvećene prekrasnim Brigitte Bardot i Romy Schneider. Možete li nam reći nešto više o tome?
Upravo tako. Radilo se o ekskluzivnoj svjetskoj premijeri. Inače, Brigitte i Romy su često prisutne u mojim djelima. Te dvije besmrtne filmske ikone, pojam ženske emocionalnosti i savršenstva, nepresušan su izvor inspiracije i vječit uzor jučerašnjim, današnjim i sutrašnjim ženama. One su poput svojevrsnog vintage stila – uvijek u modi.
Vješto kombinirate portrete ljepotica i buntovnika s novinskim isječcima i zvučnim parolama. Društvena angažiranost je očita, kao i vječito umjetnikovo propitkivanje i ironija. Da li današnja umjetnost ima snage mijenjati društvo?
Moja umjetnost je prvenstveno namijenjena pružanju zadovoljstva, a poput svake druge umjetnosti, podložna je individualnim interpretacijama. Naravno, ni jedna se umjetnost ne može distancirati od društva i svijeta u kojem nastaje i opstaje, pa tako ni moja. Namjera mi je održavati slatku čežnju za nekim drugim, prošlim, po meni sretnijim i humanijim vremenima.
Izložba „Edition 2014“ otvorena je do 17. listopada 2014. u sklopu Kempinski Hotela Adriatic. Ulaz je slobodan.