album “Blunderbuss”

Nemilosrdno preispitivanje Jacka Whitea

022_GYI0051823142
\"
07.05.2012.
u 19:29

U nadahnutim novim pjesmama kantautor se suočava s propalim brakom, ali i sa samim sobom

O hiperaktivnosti bivšeg vođe White Stripesa mogla bi se napisati knjiga – popis njegovih projekata proteže se u beskraj – no sada, kad su sve oči (i uši) uperene u njegov prvi samostalni album, njegove se kreativne namjere napokon mogu vrednovati izvan konteksta rock-sastava unutar kojih je ranije djelovao ‘zakamuflirano’. U žanrovskom smislu od njega nitko nije očekivao iznenađenja, što je i logično zna li se da je riječ o čovjeku koji je s White Stripesima (a djelomično i s The Raconteurs) redefinirao gotovo svaki korijenski američki žanr koji mu je došao pod ruku.

 Drugim riječima, ako postoji suvremena inačica estetike koja povezuje antikni delta-blues, sirovi garažni rock šezdesetih, grmljavinu Led Zeppelina i kantautorski folk senzibilitet Neila Younga i Boba Dylana, onda je ona utisnuta na Blunderbuss.

 Novo značenje žanru

 Svaki od tih naoko odvojenih stilskih rukavaca White preispituje u novom kontekstu, pridajući mu novo značenje. A s obzirom na to da se 36-godišnji kantautor nedavno rastao od supruge, fotomodela i kantautorice Karen Elson, tekstove pjesama razmjerno je lako ‘čitati’: u njima se ljubav ne svodi na prepuštajuće blaženstvo, već na gorko i nemilosrdno sučeljavanje. I to ne samo s bivšom partnericom nego i samim sobom.

Rezultat je hiperemotivan, mjestimično kaotičan, ali beziznimno nadahnut kolaž koji otkriva autorovu melodičnu, ali i eksperimentalnu stranu – u nejednakim omjerima, doduše. Obojen tonovima klarineta (!), singl “Love Interuption” jedna je od najljupkijih stvari u njegovoj karijeri, a “I Guess I Should Go To Sleep” podjednako je šarmantna u svojoj "countryficiranoj" lepršavosti. “Hip (Eponymous) Poor Boy” ima gotovo vodviljski karakter, dok se skladbe poput “Trash Tongue Talker” i “I’m Shaking” najviše oslanjaju na tradiciju White Stripesa.

 Jednako uzbudljiv

 S jednom iznimkom: zvuk je dorađeniji, za nijansu mekši i gotovo jednako zasnovan na klavirskim kao i gitarističkim teksturama. No to su sporedne stvari. Ona najvažnija svodi se na zaključak da je White i u solo akciji jednako (ako ne i više) uvjerljiv kao i na mjestu frontmena.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije