Suvremeni ples

Novac nije jedina odrednica Tjedna suvremenog plesa

mirna žagar
goran stanzl/pixsell
22.05.2013.
u 21:19

Novac nije jedina odrednica Tjedna suvremenog plesa, veli Mirna Žagar, osnivačica i direktorica Tjedna suvremenog plesa koji se u Zagrebu održava trideseti put. Mirna Žagar govori i o Plesnom centru iz Ilice.

Tjedan suvremenog plesa koji je dogurao je do tridesetog izdanja, bitno je utjecao na kulturni krvotok i grada Zagreba i države. O jubilarnom festivalu razgovaramo sa njegovom osnivačicom i direktoricom Mirnom Žagar, koja ovih dana boravi u Amsterdamu radi međunarodnih koprodukcija.   

_ Tjedan suvremenog plesa doveo je u Hrvatsku brojna značajna imena svjetske suvremene plesne scene, hrvatsku plesnu scenu uvijek je prezentirao uz bok i u okviru globalnog konteksta te je time afirmirao ne samo lokalno, nego i šire, potičući prisutnost hrvatskih autora na međunarodnim pozornicama. Potaknuli smo interes javnosti za suvremeni ples, kao i dinamičniji razvoj ove djelatnosti. Putem ovog festivala upoznali smo ne samo raznolike autore već i raznolikost plesnih formi i stilova.

 Da li vam je Eurokaz ovih godina bio konkurencija ili ste se “sljubljivali”?

 _ TSP djeluje dulje vrijeme. Iako postoje, kao što uvijek postoje brojne sličnosti unutar festivala, vjerujem da TSP ima i svoje posebnosti. Mi smo uvijek nastojali  prikazati razvojni put suvremenog plesa te afirmirati širu hrvatsku plesnu scenu i naš je fokus striktno iz plesne perspektive. Ne bih uspoređivala, iako kao programator svakako moram uzeti u obzir što i kako djeluju drugi festivali. Rekla bih da postojanjem drugih festivalskih programa javnost ima mogućnost šireg izbora.

 Suvremena plesna scena dobila je Plesni centar u Ilici, no kao da su njeni problemi ostali isti, ako ne i veći. Zašto?

_ Plesni centar nije i ne može riješiti sve probleme suvremenog plesa koji su se gomilali i nisu se rješavali više od šest desetljeća. Nerealno je očekivati tako nešto. Jedan se, važan dio ipak otvaranjem ovog prostora počeo rješavati, te je zadržan fokus na nagomilanu problematiku. Tijekom ove tri godine puno je toga realizirano – kako je ova scena sve brojnija i raznovrsnija ovih nekoliko godina dobili smo prostor gdje autori mogu kontinuirano raditi, okupljati se, surađivati ne samo među sobom već i sa drugim disciplinama pa i sa suradnicima izvan Hrvatske. Pitanje problematike suvremenog plesa nije samo pitanje ovog jednog prostora koji traži konzistentnija ulaganja i potporu, već je to i pitanje sustavnog rješavanja putem ulaganja u niz umreženih sličnih sukladnih modela diljem Hrvatske. Plesni centar je samo dio rješenja. Potrebno je decentralizirati scenu i uspostaviti uvjete za jačanje mobilnosti plesnih produkcija, te ulagati u kontinuirani razvoj publike. U ove tri godine godišnje podupiremo izravno u prosjeku 6 do 10 umjetnika kroz rezidencijalni program u realizaciji njihovih radova (svaki od njih prosječno radi više tjedana u prostoru). Protekle godine izvedeno je nekih četrdesetak premijernih naslova, a tridesetak umjetnika putem naše organizacije sudjeluje godišnje u međunarodnim projektima, tri su naše koprodukcije bile odabrane u program Croatie Voici npr. Problemi, odnosno izazovi, sa širenjem i dinamičnijim razvojem scene ne prestaju otvararanjem jednog ovakvog namjenskog prostora - naprotiv ti izazovi rastu sa razvojem scene u koju se ne ulaže srazmjerno više novaca. Dakle potreban je kontinuirani, sustavni pristup i potpora. Za takvo nešto ima malo strpljenja u nekom globalnijem kontekstu pokušaja stvaranja kulturnih strategija, a ima i nerealnih iščekivanja obzirom na kontekst unutar kojeg djelujemo danas. Ako se pak sagledaju rezultati u ove tri godine, te usporede uvjeti pod kojima radimo, a koji su u najmanju ruku nesigurni u usporedbi sa većim ili pak sličnim centrima u Europi vidjet ćemo da ostvarujemo komparativne ako ne i bolje rezultate.

 Vaš festival je u Zagreb dovodio svjetske plesne ili koreografske zvijezde na vrhuncu. Imate li danas novaca za takva gostovanja?

 _ Vjerujem da bi analiza prošlih festivalskih naslova i produkcija te ovogodišnjeg programa pokazala da kvaliteta programa ne jenjava. I nadalje dovodimo relevantne autore, kao i nova imena. Novac je oduvijek bio izazov ali isto tako sam uvijek nastojala da novac nije jedina odrednica programa. iako moram priznati da je bitan faktor u realizacije vizije, ne samo festivala već uopće suvremenog plesa u kojeg se u Hrvatskoj srazmjerno malo u odnosu na potencijal koji ova disciplina pruža.

Hoće li i poslije Mirne biti Tjedna suvremenog plesa?

_ Vjerujem da hoće, jer radimo na sukcesiji.

 

 

 

 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije